php چیست؟

BirHosting php
توسط

PHP مخفف Personal Home Page است که در سال ۱۹۹۵ اولین نگارش آن ارائه شد و راهی بازار شد. پی‌اچ‌پی یک زبان برنامه نویسی یا اسکریپت نویسی اپن سورس است. به این معنا که استفاده از PHP کاملا رایگان است و شما هیچ هزینه‌ای برای کار با آن پرداخت نمی‌کنید.

phpbirhosting

کدهای PHP باید روی یک سرور اجرا شوند. این سرور میتواند یک سرور واقعی باشد و یا سرور موجود در کامپیوتر شما (با استفاده از نرم افزارهایی مثل wamp یا xampp). PHP در بسیاری از سایت های بزرگ جهان استفاده شده و کاربردی جهانی دارد.

زبان پی‌اچ‌پی یک زبان شی گرا که به منظور طراحی وب توسعه یافته و شباهت زیادی به زبان c دارد. البته در نسخه های جدید این زبان شباهت هایی با زبان جاوا نیز پیدا کرده است. پی‌اچ‌پی یک زبان سمت سرور است. بدین معنی که صفحات php ابتدا توسط سرور (Apache یا IIS) پردازش می شود و سپس خروجی به صورت کدهای HTML و جاوا اسکریپت برای مرورگری که کاربر با آن به اینترنت متصل است ارسال می شود

پی‌اچ‌پی یک زبان کراس پلتفرم (Cross Platform) است. یعنی در پلتفرم های مختلف از ویندوز، گنو، مکینتاش و لینوکس می توان از آن اجرا گرفت و بدون اعمال تغییر چندانی در پیکربندی می توان از یک پلتفرم به پلتفرمی دیگر مهاجرت کرد

phpbirhosting

یکی از تفاوت های این زبان نسبت به رقیب اصلی خود یعنی Asp.net رایگان بودن php است. دیگر ویژگی آن open source بودن است بدین معنی که توسعه دهندگان در سراسر جهان این امکان را دارند که به رایگان این در اختیار گرفته و با تغییر و بهبود کد هایش آن را ارتفاء دهند.

پی‌اچ‌پی یک زبان برنامه نویسی است که می‌توانیم با استفاده از آن اقدام به ساخت صفحات وب داینامیک (Dynamic) کنیم.

phpbirhosting

کاربرد php در طراحی سایت

همان طور که گفتیم php یک زبان سمت سرور است و شما با استفاده از PHP نمی‌تواید ظاهر سایت را تغییر دهید. PHP یک زبان برنامه نویسی است که تاثیر مستقیمی روی ظاهر سایت ندارد. با استفاده از PHP شما می‌توانید اطلاعات مختلف را از پایگاه داده بگیرید و به کاربر نشان دهید.

برای مثال، راه های وارد کردن اخبار به وبسایت به دو گونه است:

روش اول: بصورت دستی وارد کدهای HTML سایت خودتان شوید و اخبار را در کدهای HTML بصورت دستی بنویسید.

روش دوم: اخبار را ابتدا وارد پایگاه داده یا دیتابیس بکنید و سپس با استفاده از یک زبان برنامه نویسی مثل پی‌اچ‌پی ، آن اخبار را از دیتابیس بخوانید و به کاربران نشان دهید.

phpbirhosting

پست های توصیه شده