Oracle Cloud چیست؟

birhosting oraclecloud index
توسط

Oracle Cloud یک سرویس رایانش ابری است که توسط Oracle Corporation ارائه می‌شود و سرورها، ذخیره‌سازی، شبکه، برنامه‌ها و خدمات را از طریق شبکه جهانی مراکز داده مدیریت شده Oracle Corporation ارائه می‌کند. این شرکت اجازه می دهد تا این خدمات در صورت تقاضا از طریق اینترنت ارائه شوند.

Oracle Cloud زیرساخت به عنوان سرویس (IaaS)، پلتفرم به عنوان سرویس (PaaS)، نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) و داده به عنوان سرویس (DaaS) را ارائه می دهد. این سرویس ها برای ساخت، استقرار، یکپارچه سازی و گسترش برنامه ها در فضای ابری استفاده می شوند. این پلتفرم از استانداردهای باز متعدد (SQL، HTML5، REST و غیره)، برنامه های کاربردی منبع باز (Kubernetes، Spark، Hadoop، Kafka، MySQL، Terraform و غیره) و انواع زبان های برنامه نویسی، پایگاه های داده، ابزارها و ... پشتیبانی می کند. فریم‌ورک‌هایی از جمله اوراکل خاص، منبع باز، و نرم‌افزارها و سیستم‌های شخص ثالث.

birhosting oraclecloud1

سرویس های Oracle Cloud

زیرساخت به عنوان یک سرویس (IaaS) و پلت فرم به عنوان یک سرویس (PaaS)

زیرساخت ابری Oracle در ۲۰ اکتبر ۲۰۱۶ تحت نام "Oracle Bare Metal Cloud Services" به طور کلی در دسترس (GA) قرار گرفت. Oracle Bare Metal Cloud Services در سال ۲۰۱۸ به Oracle Cloud Infrastructure تغییر نام داد و در Oracle OpenWorld 2018 به عنوان Oracle's Generation 2 Cloud نامگذاری شد. ارائه‌های Oracle Cloud Infrastructure شامل خدمات زیر است:

محاسبه: این شرکت نمونه‌های ماشین مجازی را برای ارائه اشکال مختلف (اندازه‌های VM) ارائه می‌کند که برای انواع مختلف بارهای کاری و ویژگی‌های عملکردی مناسب است. آنها همچنین سرورهای Bare metal و سرورهای GPU Bare metal را بدون هایپروایزر بر اساس تقاضا ارائه می دهند. در سال ۲۰۱۶، Oracle Cloud Infrastructure با نمونه های فلزی خالی با پردازنده های اینتل راه اندازی شد. این اولین نمونه های فلزی برهنه ارائه شده توسط سرورهای اینتل ارائه شد. در سال ۲۰۱۸، Oracle Cloud نمونه‌های فلزی خالی با پردازنده‌های AMD را اضافه کرد و به دنبال آن پردازنده‌های Ampere Cloud Native ARM در سال ۲۰۲۱ قرار گرفتند. در سال ۲۰۲۱، اوراکل اولین نمونه‌های محاسباتی مبتنی بر VM خود را بر اساس پردازنده‌های Arm منتشر کرد.
فضای ذخیره‌سازی: این پلتفرم حجم بلوک، ذخیره‌سازی فایل، ذخیره‌سازی شی و ذخیره‌سازی بایگانی را برای پایگاه داده، تجزیه و تحلیل، محتوا و سایر برنامه‌ها در میان پروتکل‌ها و APIهای رایج فراهم می‌کند.
شبکه سازی: این پلتفرم ابری شبکه را با آدرس های IP، زیرشبکه ها، مسیریابی و فایروال های کاملاً قابل تنظیم برای پشتیبانی از شبکه های خصوصی جدید یا موجود با امنیت سرتاسر فراهم می کند.
حاکمیت: برای ممیزی، مدیریت هویت و دسترسی، پلتفرم دارای بررسی یکپارچگی داده ها، قابلیت ردیابی و ویژگی های مدیریت دسترسی است.
مدیریت پایگاه داده / مدیریت داده: اوراکل یک پلت فرم مدیریت داده را برای بارهای کاری پایگاه داده و همچنین حجم بالای داده های بزرگ و بارهای کاری جریانی از جمله OLTP، انبار داده، Spark، یادگیری ماشین، جستجوی متن، تجزیه و تحلیل تصویر، کاتالوگ داده و یادگیری عمیق ارائه می دهد. این پلتفرم به پایگاه‌های داده Oracle، MySQL و NoSQL اجازه می‌دهد تا در صورت تقاضا به‌عنوان سرویس‌های ابری مدیریت‌شده مستقر شوند. پایگاه های داده Oracle به طور منحصر به فرد پایگاه داده مستقل Oracle (بهینه شده برای انبار داده، پردازش تراکنش یا JSON)، شکل Exadata و همچنین خوشه های برنامه واقعی (RAC) را ارائه می دهند.
Load Balancing: پلتفرم ابری قابلیت تعادل بار را برای مسیریابی خودکار ترافیک در دامنه های خطا و دامنه های در دسترس برای دسترسی بالا و تحمل خطا برای برنامه های میزبانی شده ارائه می دهد.
Edge Services: این سرویس ها می توانند مسیر بین کاربران و منابع را رصد کرده و با استفاده از زیرساخت DNS ایمن خود را با تغییرات و قطعی ها وفق دهند.
FastConnect: پلتفرم ابری از طریق ارائه دهندگانی مانند Equinix، AT&T و Colt، اتصال خصوصی را در سراسر شبکه های داخلی و ابری فراهم می کند.
توسعه اپلیکیشن: برای توسعه اپلیکیشن، ابر شرکت یک پلتفرم توسعه اپلیکیشن باز و مبتنی بر استانداردها را برای ساخت، استقرار و مدیریت برنامه های ابری اولین API، اولین موبایل ارائه می دهد. این پلتفرم از توسعه Container-Native، Cloud-Native و Low Code پشتیبانی می کند. این پلتفرم همچنین یک پلتفرم DevOps برای CI/CD، تشخیص برای برنامه‌های جاوا و یکپارچه‌سازی با SaaS و برنامه‌های on-prem فراهم می‌کند. خدمات شامل جاوا، موبایل، دستیارهای دیجیتال (تکامل از چت بات ها)، پیام رسانی، ابر کانتینر برنامه، ابر توسعه دهنده، سازنده بصری، کاتالوگ API، پلتفرم هوش مصنوعی، DataScience.com (به دست آمده از اوراکل) و بلاک چین است.
یکپارچه سازی: این پلتفرمی است که با آداپتورهایی برای ادغام برنامه های کاربردی داخلی و ابری ارائه می شود. قابلیت ها شامل یکپارچه سازی و تکرار داده ها، مدیریت API، تجزیه و تحلیل یکپارچه سازی، همراه با مهاجرت و یکپارچه سازی داده ها می باشد. آنها خدماتی مانند پلتفرم ابری یکپارچه سازی داده، سرویس ابری یکپارچه کننده داده، سرویس ابری GoldenGate، ابر یکپارچه سازی، سرویس ابری پردازش، سرویس ابری پلت فرم API، سرویس ابری زنبورستان، و سرویس ابری SOA را ارائه می دهند.
تجزیه و تحلیل کسب و کار: این شرکت این پلت فرم تجزیه و تحلیل تجاری را ارائه می دهد که می تواند بینش هایی را از داده ها در برنامه های مختلف، انبارهای داده و دریاچه های داده تجزیه و تحلیل و تولید کند. خدمات ارائه شده شامل ابر تجزیه و تحلیل، هوش تجاری، کشف داده های بزرگ، آماده سازی کلان داده، تجسم داده ها و essbase است.
امنیت: پلتفرم ابری اوراکل، برنامه‌های هویتی و امنیتی را برای ارائه دسترسی ایمن و نظارت بر محیط ابری ترکیبی و رسیدگی به الزامات حاکمیت فناوری اطلاعات و انطباق ارائه می‌کند. این پلتفرم یک هویت SOC (مرکز عملیات امنیتی) را از طریق ارائه ترکیبی از SIEM، UEBA، CASB، l، و IDaaS ارائه می‌کند. خدمات ارائه شده عبارتند از Identity Cloud Service و CASB Cloud Service.

مدیریت: این پلتفرم یک پلتفرم نظارت، مدیریت و تجزیه و تحلیل یکپارچه را فراهم می کند. این پلتفرم همچنین از یادگیری ماشین و کلان داده در مجموعه داده های عملیاتی استفاده می کند. این پلتفرم برای بهبود پایداری فناوری اطلاعات، جلوگیری از قطع شدن برنامه‌ها، بهبود DevOps و تقویت امنیت استفاده می‌شود. خدمات ارائه شده شامل نظارت بر عملکرد برنامه، نظارت بر زیرساخت، تجزیه و تحلیل گزارش، هماهنگ سازی، تجزیه و تحلیل فناوری اطلاعات، پیکربندی و انطباق، نظارت بر امنیت، و تجزیه و تحلیل است.
محتوا و تجربه: این بستری برای مدیریت محتوا، وب سایت و گردش کار است. این سرویس برای ارائه همکاری محتوا و حضور در وب استفاده می شود. این ابزار با خدمات Oracle on-premise و SaaS یکپارچه شده است. خدمات ارائه شده عبارتند از Content and Experience Cloud، WebCenter Portal Cloud و DIVA Cloud.
در سال ۲۰۱۶، اوراکل Dyn، یک شرکت زیرساخت اینترنتی را خریداری کرد. در ۱۶ مه ۲۰۱۸ اوراکل اعلام کرد که DataScience.com، یک پلتفرم فضای کاری ابری خصوصی برای پروژه‌های علم داده و بارهای کاری را خریداری کرده است. در آوریل ۲۰۲۰، اوراکل ارائه‌دهنده زیرساخت‌های ابری برای Zoom، یک پلتفرم جلسات آنلاین و ویدیویی شد. در همان ماه، نیسان مهاجرت خود را به Oracle Cloud برای بارهای کاری محاسباتی با عملکرد بالا (HPC) که برای شبیه سازی اثرات ساختاری طراحی خودرو استفاده می شود، اعلام کرد. زیراکس در سال ۲۰۲۱ با Oracle Cloud همکاری کرد، جایی که زیراکس از قابلیت‌های رایانش ابری Oracle در انکوباتور تجاری خود استفاده خواهد کرد.

birhosting oraclecloud2

نرم افزار به عنوان یک سرویس (SaaS)

Oracle برنامه های کاربردی SaaS را ارائه می دهد که با نام Oracle Cloud Applications نیز شناخته می شوند. این برنامه ها در محصولات مختلف، بخش های صنعتی با گزینه های مختلف استقرار برای رعایت استانداردهای انطباق ارائه می شوند. لیست زیر به برنامه های Oracle Cloud ارائه شده توسط Oracle Corporation اشاره می کند.

تجربه مشتری (CX)
مدیریت سرمایه انسانی (HCM)
برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP)
مدیریت زنجیره تامین (SCM)
مدیریت عملکرد سازمانی (EPM)
برنامه های کاربردی اینترنت اشیا (IoT)
SaaS Analytics
داده ها
راه حل های صنعتی (ارتباطات، خدمات مالی، کالاهای مصرفی، فناوری پیشرفته و تولید، آموزش عالی، هتلداری، خدمات شهری)
استقرار (رعایت استانداردهای بخش هایی مانند خدمات مالی، خدمات خرده فروشی، بخش عمومی، دفاع)
سرویس ابری زنجیره بلوکی (با مشارکت SAP، IBM و مایکروسافت)
برنامه های بلاک چین
در ۲۸ جولای ۲۰۱۶، Oracle NetSuite، اولین شرکت ابری را به مبلغ ۹.۳ میلیارد دلار خریداری کرد.

داده به عنوان سرویس (DaaS)

این پلتفرم با نام Oracle Data Cloud شناخته می شود. این پلتفرم داده‌های مصرف‌کننده را که توسط Oracle ID Graph در سراسر کانال‌ها و دستگاه‌ها ارائه می‌شود جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل می‌کند تا درک مصرف‌کننده بین کانالی ایجاد کند.

birhosting oraclecloud3

مدل های استقرار

Oracle Cloud از مارس ۲۰۲۲ در ۳۷ منطقه از جمله آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، بریتانیا، اتحادیه اروپا، خاورمیانه، آفریقا، هند، استرالیا، کره و ژاپن در دسترس است. Oracle Cloud به عنوان یک ابر عمومی (مناطق تحت مدیریت اوراکل) در دسترس است. برای انتخاب سازمان‌های دولتی به عنوان ابر دولتی تحت مدیریت Oracle در ایالات متحده (با FedRAMP High و DISA SRG IL5 مطابقت) و بریتانیا؛ و به‌عنوان یک «ابر خصوصی» یا «ابر ترکیبی» به‌عنوان یک سرویس فقط پایگاه داده مدیریت شده توسط اوراکل یا منطقه اختصاصی با سرویس کامل - چیزی که اوراکل «ابر در مشتری» می‌نامد.

معماری Oracle Cloud

ابر عمومی و دولتی اوراکل از طریق یک شبکه جهانی از مراکز داده تحت مدیریت اوراکل ارائه می شود که توسط یک شبکه ستون فقرات مدیریت شده توسط اوراکل به هم متصل می شوند. Exadata Cloud در مشتری Oracle از این شبکه برای خدمات هواپیمای کنترلی استفاده می کند. اوراکل ابر خود را در مناطق، معمولاً با دو منطقه جغرافیایی توزیع شده در هر کشور برای مقاومت در برابر بلایا با حاکمیت داده، مستقر می کند. در داخل هر منطقه حداقل یک دامنه دسترس پذیری مستقل از خطا و سه دامنه خطا تحمل پذیر در هر دامنه دسترسی وجود دارد. هر دامنه دسترسی شامل یک مرکز داده مستقل با ایزوله برق، حرارتی و شبکه است.

Oracle Cloud میزبان زیرساخت‌های ابری و سرویس‌های پلتفرم قابل دسترسی مشتری، و همچنین نرم‌افزار در دسترس کاربر نهایی به عنوان سرویسی از این مناطق ابری است.


پست های توصیه شده