Object Storage چیست؟

Birhosting object storage index
توسط

Object Storage، همچنین به عنوان ذخیره سازی مبتنی بر شی شناخته می شود، یک معماری ذخیره سازی داده های کامپیوتری است که برای مدیریت حجم زیادی از داده های بدون ساختار طراحی شده است. برخلاف دیگر معماری‌ها، داده‌ها را به عنوان واحدهای متمایز، همراه با فراداده و یک شناسه منحصربه‌فرد تعیین می‌کند که می‌تواند برای مکان‌یابی و دسترسی به هر واحد داده استفاده شود.

این واحدها یا اشیا را می‌توان در محل ذخیره کرد، اما معمولاً در فضای ابری ذخیره می‌شوند و به راحتی از هر کجا قابل دسترسی هستند. با توجه به قابلیت‌های کوچک‌سازی ذخیره‌سازی شی، محدودیت‌های کمی برای مقیاس‌پذیری آن وجود دارد، و ذخیره حجم داده‌های بزرگ نسبت به گزینه‌های دیگر، مانند ذخیره‌سازی بلوک، هزینه کمتری دارد.

بسیاری از داده‌های امروزی ساختاری ندارند: ایمیل، فایل‌های رسانه‌ای و صوتی، صفحات وب، داده‌های حسگر و انواع دیگر محتوای دیجیتال که به راحتی در پایگاه‌های داده سنتی جا نمی‌شوند. در نتیجه یافتن راه های کارآمد و مقرون به صرفه برای ذخیره و مدیریت آن مشکل ساز شده است. به‌طور فزاینده‌ای، ذخیره‌سازی اشیا به روش ترجیحی برای ذخیره‌سازی محتوای استاتیک، آرک‌های داده و نسخه‌های پشتیبان تبدیل شده است.

چگونه کار می کند؟

با Object Storage، بلوک های داده یک فایل به عنوان یک شی همراه با ابرداده مربوطه و یک شناسه سفارشی در کنار هم نگهداری می شوند و در یک محیط داده مسطح به نام استخر ذخیره سازی قرار می گیرند.

هنگامی که می خواهید به داده ها دسترسی داشته باشید، سیستم های ذخیره سازی اشیاء از شناسه منحصر به فرد و ابرداده برای یافتن شی مورد نیاز خود مانند یک تصویر یا فایل صوتی استفاده می کنند. همچنین می‌توانید ابرداده‌ها را سفارشی کنید و به شما این امکان را می‌دهد که زمینه بیشتری را اضافه کنید که برای اهداف دیگر مفید است، مانند بازیابی برای تجزیه و تحلیل داده‌ها.

می‌توانید با استفاده از RESTful API، HTTP، و HTTPS، اشیا را پیدا کنید و به آنها دسترسی پیدا کنید تا فراداده‌های شی را پرس و جو کنید. از آنجایی که اشیاء در یک استخر ذخیره سازی جهانی ذخیره می شوند، یافتن اطلاعات دقیق مورد نیاز سریع و آسان است. به‌علاوه، محیط مسطح به شما امکان می‌دهد تا به سرعت مقیاس کنید، حتی برای بارهای پتابایتی یا اگزابایتی. حوضچه‌های ذخیره‌سازی را می‌توان در چندین دستگاه ذخیره‌سازی اشیاء و مکان‌های جغرافیایی پخش کرد که امکان مقیاس نامحدود را فراهم می‌کند. شما به سادگی با افزایش داده های خود، دستگاه های ذخیره سازی بیشتری را به استخر اضافه می کنید.

مزایای ذخیره سازی اشیا، مانند کشش و مقیاس پذیری آن، آن را برای مدیریت داده های بدون ساختار در زیرساخت ابری مناسب ساخته است. بنابراین، ذخیره شی در ابر چیست؟ این دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد - ذخیره سازی مبتنی بر شی به عنوان یک سرویس ابری درخواستی. در واقع، ذخیره سازی اشیاء ابری قالب ذخیره سازی اولیه برای اکثر ارائه دهندگان خدمات ابری بزرگ است.

مزایای ذخیره سازی اشیا

تجزیه و تحلیل داده های بیشتر ذخیره سازی شی توسط ابرداده هدایت می شود و با این سطح از طبقه بندی برای هر قطعه داده، فرصت تجزیه و تحلیل به مراتب بیشتر است.
مقیاس پذیری بی نهایت برای همیشه به افزودن داده ها ادامه دهید. هیچ محدودیتی وجود ندارد
بازیابی سریعتر داده ها با توجه به ساختار طبقه بندی ذخیره سازی اشیاء و عدم وجود سلسله مراتب پوشه ها، می توانید داده های خود را بسیار سریعتر بازیابی کنید.
کاهش در هزینه. با توجه به ماهیت کوچک ذخیره سازی اشیا، ذخیره تمام داده های شما هزینه کمتری دارد.
بهینه سازی منابع از آنجایی که ذخیره سازی شیء سلسله مراتبی بایگانی ندارد و ابرداده کاملاً قابل تنظیم است، محدودیت های بسیار کمتری نسبت به ذخیره سازی فایل یا بلوک وجود دارد.

موارد استفاده از Object Storage

موارد استفاده چندگانه برای ذخیره سازی اشیا وجود دارد. به عنوان مثال، می تواند به روش های زیر به شما کمک کند:

ارائه رسانه های غنی با استفاده از راه حل های پیشرو در صنعت برای مدیریت داده های بدون ساختار، گردش کار را تعریف کنید. هزینه های خود را برای رسانه های غنی توزیع شده در سطح جهانی کاهش دهید.
مدیریت محتوای توزیع شده ارزش داده های خود را در طول چرخه عمر آن بهینه کنید و خدمات ذخیره سازی رقابتی ارائه دهید.
از اینترنت اشیا (IoT) استقبال کنید. داده های ماشین به ماشین را به طور موثر مدیریت کنید، از هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل پشتیبانی کنید و هزینه و زمان فرآیند طراحی را فشرده کنید.


پست های توصیه شده