MySQL چیست؟

BirHosting mysql
توسط

در دنیای کامپیوتر و اینترنت، ما در بسیاری از جاها با اطلاعات زیادی سر و کار داریم که برای ذخیره سازی این اطلاعات در دنیای وب، به یک دیتابیس مانند (MySQL) نیاز داریم که این اطلاعات را برای ما ذخیره کند تا دسترسی ما را در آینده به این اطلاعات امکان پذیر باشد.

mysqlbirhosting

MySQL یک سیستم مدیریت دیتابیس است که با استفاده از آن‌، می‌توان یک پایگاه داده ساخت و آن را مدیریت کرد. که در انلگیسی به آن Database Management System یا به اختصار DBMS نیز می‌گویند

My SQL یک سامانه مدیریت پایگاه داده‌ها متن‌باز و یک پایگاه داده‌است، که توسط شرکت اوراکل توسعه، توزیع، و پشتیبانی می‌شود

mysqlbirhosting

MySQL یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت پایگاه داده است که ابتدا در سال ۱۹۹۵ راه اندازی شد. SQL هسته MySQL است که بصورت آزاد دسترس است و هم چندین نسخه پولی نیز موجود است که با استفاده از آنها می توانید از قابلیت های پیشرفته استفاده کنید. استفاده از MySQL در مقایسه با سایر نرم افزارهای پایگاه داده مانند Microsoft SQL Server و Oracle بسیار آسان است.

MySQL می تواند بر روی سیستم عامل های مختلفی مانند Linux ، Windows ، Unix و... اجرا شود تا ابرداده شما را تعریف و مدیریت کند. می توانید آن را بر روی سیستم محلی خود یا حتی روی سرور نصب کنید. این راه حل واقعا قابل انعطاف، مقیاس پذیر، سریع و قابل اعتماد است.

mysqlbirhosting

MySQL چه کاربردی دارد؟

تمام اطلاعات، متن‌ها، عکس ها، فیلم ها و کلا هرچیزی که شما در نرم افزارها، اپلیکیشن ها، سایت ها و… مشاهده می‌کنید، یک سری اطلاعات است که در یک پایگاه داده یا دیتابیس ذخیره شده است. سپس با استفاده از زبان های برنامه نویسی،‌ آن اطلاعات از پایگاه داده گرفته می‌شود و در قالب متن‌ها، عکس ها، فیلم ها، محصولات و… به شما نمایش داده می‌شود.

ویژگی ها MySQL :

MySQL به عنوان یک نرم افزار و سیستم مدیریت دیتابیس، دارای ویژگی های زیادی است مانند ویژگی های زیر:

 

    کارایی بالا

    هزینه‌ی پایین در راه اندازی و نگه داری

    سهولت در تنظیم و یادگیری

    پشتیبانی بسیار خوب

    کاربرد بالا در وب

    رابطه‌ی بسیار خوب با زبان برنامه نویسی PHP 

mysqlbirhosting

پست های توصیه شده