اینترنت اشیا در کشاورزی

birhosting Articles اینترنت اشیا در کشاورزی index
توسط

هنگامی که از اینترنت اشیا در کشاورزی صحبت می‌کنیم، منظورمان سیستمی است که برای کنترل زمین‌های کشاورزی به کمک سنسورها تعبیه شده است. این سنسورها همه اطلاعات لازم برای رشد دانه و تولید محصول را جمع‌آوری می‌کنند.

به علاوه نیاز به سیستم آبیاری هوشمندی داریم که اطلاعات سنسورها (میزان رطوبت خاک، دمای هوا، نور و …) را دریافت کرده و بر اساس آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهد.

در طی این فرآیند، نیازی به حضور فیزیکی کشاورز نیست و از هر کجا با تلفن همراه می‌توان زمین کشاورزی را مشاهده و مدیریت کرد.

برداشت رباتیک

استفاده از ربات های کشاورزی برای چیدن محصولات، مشکل کمبود نیروی کار را حل می کند. این دستگاه‌های نوآورانه می‌توانند در فرآیند چیدن میوه‌ها و سبزیجات به صورت ۲۴ ساعته کار کنند. ترکیبی از پردازش تصویر و بازوهای روباتیک است که توسط این ماشین‌ها برای تعیین میوه‌هایی که باید چیده شوند کیفیت را کنترل می‌کنند. برداشت گلخانه ای با این ربات ها برای محصولات با ارزش بالا مانند گوجه فرنگی و توت فرنگی کاربرد دارد. این ربات ها می توانند در گلخانه ها کار کنند تا مرحله محصولات را به درستی تعیین کنند و در زمان مناسب برداشت کنند.

حمل و نقل مواد

ربات ها می توانند مواد سنگین را بلند کنند و کارهایی مانند فاصله بین گیاهان را با دقت بالا انجام دهند، بنابراین فضا و کیفیت گلخانه را بهینه کرده و هزینه های تولید را کاهش می دهند.

 پهپادها در کشاورزی

هواپیماهای بدون سرنشین در کشاورزی برای تقویت و بهینه سازی فعالیت های کشاورزی مختلف مانند نظارت بر محصول، سمپاشی محصول، تجزیه و تحلیل خاک و نقشه برداری استفاده می شوند. پهپادهای مجهز به حسگر و دوربین برای تصویربرداری، نقشه برداری مزارع استفاده می شوند. پهپادهای زمینی و پهپادهای هوایی وجود دارند. پهپادهای زمینی ربات هایی هستند که زمین ها را روی چرخ بررسی می کنند. پهپادهای هوایی که به طور رسمی به عنوان وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (UAV) یا سیستم های هواپیمای بدون سرنشین (UAS) شناخته می شوند، ربات های پرنده نام دارند. پهپادها را می توان از راه دور کنترل کرد یا می توانند به طور خودکار از طریق برنامه های پروازی کنترل شده با نرم افزار در سیستم های تعبیه شده خود پرواز کنند و با هماهنگی با سنسورها و GPS کار کنند. از داده‌های پهپاد، می‌توان اطلاعاتی در مورد سلامت محصول، آبیاری، سمپاشی، کاشت، خاک و مزرعه، شمارش گیاهان، پیش‌بینی عملکرد و موارد دیگر به دست آورد. پس از بررسی‌ها، پهپادها باید به آزمایشگاه‌های مجاور برده شوند تا داده‌های جمع‌آوری‌شده را تجزیه و تحلیل کنند.

نظارت بر محصول

 حسگرهایی که در امتداد مزارع قرار می گیرند، محصولات را برای تغییرات نور، رطوبت، دما، شکل و اندازه کنترل می کنند. هر گونه ناهنجاری تشخیص داده شده توسط سنسورها تجزیه و تحلیل می شود و به کشاورز اطلاع داده می شود. بنابراین سنجش از دور می تواند به جلوگیری از گسترش بیماری ها کمک کند و رشد محصولات را زیر نظر داشته باشد.

کیفیت خاک

تجزیه و تحلیل سلامت خاک به تعیین ارزش غذایی ، ظرفیت زهکشی خاک  کمک می کند، که امکان تنظیم مقدار آب مورد نیاز برای آبیاری و انتخاب سودمندترین نوع کشت را فراهم می کند. داده‌های سلامت خاک همچنین می‌تواند با ارائه اطلاعاتی در مورد چگونگی و زمان افزایش مواد آلی و در نتیجه دستیابی به ساختار بهتر خاک و در نهایت هموار کردن مسیری برای کشاورزی هوشمند از نظر آب و هوا، به اهرم کشاورزی احیاکننده کمک کند.

 الزامات زیرساختی برای داشتن یک سیستم کشاورزی هوشمند با استفاده از اینترنت اشیا چیست؟

  • سرمایه گذاری اولیه بالا برای حسگرها، پهپادها، ربات ها و راه اندازی آنها
  • استخدام نیروهای میدانی آموزش دیده برای عملیات و مدیریت
  • قابلیت اتصال به برق برای شارژ و کارکرد پهپادها و ربات ها
  • هزینه های نگهداری سخت افزار
  • اتصال مداوم به اینترنت

کار با اینترنت اشیا در کشاورزی چقدر آسان است؟

اینترنت اشیا در کشاورزی از سخت افزار فیزیکی حساس  که با نرم افزارهای تحلیلی کار می کند استفاده می کنند. داشبورد تحلیلی نرم افزاری است که داده های ثبت شده توسط تجهیزات را پردازش می کند. از این رو، دانش فنی صحیح از رباتیک و هوش مبتنی بر رایانه، پیش نیازی برای بهره برداری، نگهداری از این تجهیزات نیازمند است.

چگونه می توانم اینترنت اشیا را برای مدیریت چند مزرعه ادغام کنم؟

از آنجایی که اینترنت اشیا به دستگاه‌های فیزیکی نیاز دارد، هر مزرعه باید مجموعه‌ای از حسگرها و ربات‌های خود را نصب کند که داده‌های مربوط به آن مزرعه را فقط ضبط می‌کند. بنابراین، هر مزرعه داشبورد جداگانه خود را برای مشاهده بینش خواهد داشت. ادغام و مقیاس IoT برای چندین مزرعه در یک پلتفرم واحد امکان پذیر نیست، برخلاف SaaS agritech مانند Cropin که به شما امکان می دهد عملیات های چند ملیتی را از طریق یک پلت فرم واحد ادغام و مدیریت کنید


پست های توصیه شده