htaccess چیست؟

BirHosting htaccess index
توسط

فایل .htaccess (مخفف 'دسترسی فرامتن') یک فایل پیکربندی سرور توزیع شده است. این بدان معناست که سرور را فقط در دایرکتوری که این فایل در آن قرار دارد پیکربندی می کند.

این فایل به شما امکان می دهد تنظیمات سرور را برای یک فهرست خاص تنظیم کنید. این می تواند دایرکتوری ریشه برای وب سایت شما یا دایرکتوری /images یا /downloads باشد.

در وب سرور آپاچی استفاده می شود. همچنین می توان از آن در تعداد معدودی از وب سرورهای دیگر مانند LiteSpeed ​​استفاده کرد. با این حال، این راهنما برای LiteSpeed ​​نوشته نشده است. موارد مشابهی بین فایل‌های Apache و LiteSpeed ​​.htaccess وجود دارد، اما این راهنما نباید برای LiteSpeed ​​استفاده شود.

چگونه کار می کند؟

این فایل در یک پوشه در وب سرور قرار می گیرد. هنگامی که این کار انجام می شود، زمانی که درخواستی از آن دایرکتوری ارسال می شود، توسط وب سرور آپاچی اجرا می شود. قرار دادن یک فایل .htaccess در دایرکتوری ریشه یک سایت معمول است. /public_html. این وب سرور را برای کل وب سایت پیکربندی می کند. قرار دادن فایل های .htaccess در یک زیر شاخه کمی کمتر رایج است، اما تمرین شده است و کاربردهای خاصی دارد.

مهم است بدانید که فایل htaccess. مانند هر فایل پیکربندی آپاچی دیگری از بالا به پایین خوانده می شود. این بدان معنی است که تنظیمات در بالا قبل از پیکربندی های پایین اجرا می شوند. شما باید به ترتیب قوانین خود توجه کنید تا مطمئن شوید که به درستی و کارآمد عمل می کند.

فایل htaccess در کجا قرار دارد؟

آپاچی (نرم افزاری که وب سرور شما را تامین می کند) به گونه ای پیکربندی شده است که تمام فایل هایی با نام htaccess مخفی می شوند. چرا؟ فایل ها اطلاعات پیکربندی مهمی دارند و می توانند برای به خطر انداختن سرور شما استفاده شوند.

اگرچه فایل پنهان است، مکان فایل .htaccess معمولاً در پوشه public_html وب سایت شما یافت می شود.

شما می توانید به چند روش مختلف به این فایل خود دسترسی پیدا کنید:

از مدیریت فایل حساب میزبانی شما (مانند از طریق cPanel)
از یک کلاینت sFTP یا FTP
نکته: اگر فایل htaccess. خود را در پوشه public_html خود نمی‌بینید، ممکن است مجبور شوید «نمایش فایل‌های پنهان» را علامت بزنید.

پس از باز کردن فایل htaccess، باید چیزی شبیه به این باشد:


پست های توصیه شده