hotjar چیست؟

BirHosting hotjar index
توسط

Hotjar یک ابزار بینش تجربه محصول است که تجزیه و تحلیل رفتار و داده‌های بازخورد را در اختیار شما قرار می‌دهد تا به شما کمک کند از طریق ابزارهایی مانند Heatmaps، Session Recordings، Surveys و ابزارک بازخورد، با مشتریان خود همدلی و درک کنید.

Hotjar مکمل داده ها و بینش هایی است که از محصولات سنتی و ابزارهای تجزیه و تحلیل وب مانند Google Analytics یا Mixpanel به دست می آورید. این یک سرویس پیشرو در صنعت و با استفاده آسان است که بینش تجربه محصول، تجزیه و تحلیل رفتار کاربر و بازخورد مشتری را ترکیب می‌کند تا به شما کمک کند بین آنچه در سایت شما اتفاق می‌افتد و چرایی آن اتفاق می‌افتد ارتباط برقرار کنید.

شروع استفاده از Hotjar چقدر آسان است؟

تنها کاری که باید انجام دهید این است که کمی اسکریپت به سایت خود اضافه کنید. واقعاً خیلی آسان است. اگر تا به حال گوگل آنالیتیکس را به سایت خود اضافه کرده اید، پس آنچه را که برای افزودن Hotjar لازم است را دارید.

برخی از نکات برجسته

انواع دستگاه من واقعا دوست دارم Hotjar چگونه به طور خودکار نقشه های حرارتی را به کاربران دسکتاپ، تبلت و موبایل دسته بندی می کند. همانطور که روی هر یک از آنها کلیک می کنید، پیش نمایش تنظیم می شود تا بتوانید دقیقاً آنچه را که انواع دستگاه ها می بینند مشاهده کنید.

ضبط بازدید کننده Hotjar به شما اجازه می دهد کل بازدید را ضبط کنید. بنابراین شما می توانید به معنای واقعی کلمه فیلمی از نحوه حرکت بازدیدکنندگان در سایت خود تماشا کنید. این فوق العاده روشنگر است.

ردیابی قیف. می‌توانید قیف‌های فروش خود را ردیابی کنید و «گام به گام» ببینید که افت قیمت چیست. برای پیدا کردن نقاط نشتی در قیف خود عالی است!

پنج دلیل دیگر برای استفاده از Hotjar…

  1. مقرون به صرفه است فناوری مانند این می تواند به راحتی صدها دلار از شما عقب بیاندازد. اما Hotjar همه اینها را با قیمت بسیار مقرون به صرفه ارائه می دهد.
  2. جدی ساده استفاده از آن بسیار ساده است! من می توانم یک نقشه حرارتی را در حدود ۳۰ ثانیه به صورت ثابت تنظیم کنم.
  3. پشتیبانی باور نکردنی مشتری اگر تا به حال مشکلی داشته باشید، پیدا کردن و تماس با آنها آسان است و در پاسخگویی فوق العاده سریع هستند.
  4. نظرسنجی های قدرتمند هیچ چیز بهتر از این نیست که واقعاً نظرات بازدیدکنندگان را برای راهنمایی شما جلب کنید.
  5. رایگان است! ما در واقع از حساب پولی "Pro" خود استفاده می کنیم، اما Hotjar یک گزینه رایگان نیز ارائه می دهد. این برد-برد است!

Hotjar چگونه بر بارگذاری صفحه تأثیر می گذارد؟

ما تمام اقدامات لازم را برای اطمینان از تحویل سریع خدمات خود در سایت های شما با کمترین تأثیر ممکن انجام می دهیم. در اینجا به این صورت است:

اسکریپت به صورت ناهمزمان بارگذاری می شود.

اسکریپت Hotjar سایت شما را از بارگیری دارایی های خود باز نمی دارد زیرا اسکریپت به صورت ناهمزمان بارگیری می شود.

ما از یک شبکه توزیع محتوا (CDN) برای ارائه اسکریپت Hotjar استفاده می کنیم.

سیستمی از سرورهای دارای موقعیت استراتژیک در سراسر جهان به جای اینکه از یک مکان واحد به اسکریپت Hotjar خدمت کند. استفاده از CDN به اسکریپت Hotjar اجازه می دهد تا سریعتر توسط کاربران بارگیری شود در حالی که در دسترس بودن بسیار بهتری را ارائه می دهد. ما در حال حاضر میانگین ۱۳۰ تا ۲۰۰ میلی‌ثانیه در سطح جهان داریم.

اسکریپت به درستی از کش مرورگر استفاده می کند.

اگرچه اسکریپت به صورت ناهمزمان بارگیری می شود، اما همچنان مهم است که هنگام ردیابی کاربران، اسکریپت را با بیشترین سرعت ممکن بارگیری و اجرا کنید. ما این کار را با بهترین استفاده از کش مرورگر و بارگذاری دو فایل جداگانه انجام می دهیم که توسط مرورگرها در فواصل زمانی مختلف یا در زمان تغییر بارگذاری مجدد می شوند.

آیا می تواند بر عملکرد سایت تأثیر بگذارد؟

از آنجایی که هر کد جاوا اسکریپت اضافه شده می تواند سایت شما را تحت تاثیر قرار دهد، ما نمی توانیم تضمین کنیم که سایت شما به هیچ وجه تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت. با این حال، اسکریپت Hotjar طوری طراحی شده است که کمترین تأثیر را بر عملکرد سایت شما داشته باشد. این در درجه اول به این دلیل است که ردیابی استفاده Hotjar برای Recordings و Heatmaps فقط در مرورگرهای مدرن که جاوا اسکریپت را به طور موثر اجرا می کنند کار می کند.

از نظر ردیابی استفاده، Hotjar در درجه اول دو کار جداگانه انجام می دهد:

در فواصل زمانی کوتاه منظم، هر ۱۰۰ میلی ثانیه یا ده بار در ثانیه، موقعیت مکان نما و موقعیت اسکرول ثبت می شود. کلیک‌ها زمانی ثبت می‌شوند که موقعیت مکان‌نما را نسبت به عنصر کلیک‌شده ثبت می‌کنند. این توابع بر تجربه کاربر تأثیری نمی‌گذارند، زیرا تنها زمانی که یک کلیک اتفاق می‌افتد یا هر ۱۰۰ میلی‌ثانیه، مکان اشاره‌گر را ضبط می‌کنند. رویدادها از طریق فریم هایی در WebSocket به سرورهای Hotjar ارسال می شوند. این روش کارآمدتر از ارسال درخواست های XHR در فواصل زمانی منظم است.
برای Recordings، تغییرات صفحه با استفاده از MutationObserver API، که قبلاً در هر مرورگر مدرن موجود است، ثبت می‌شود. این باعث کارآمدی آن می شود زیرا خود تغییر در حال حاضر در صفحه اتفاق می افتد. مرورگر MutationObserver API به ما این امکان را می دهد که این تغییر را ثبت کنیم که سپس آن را تجزیه و از طریق WebSocket ارسال می کنیم.

چرا تست سرعت صفحه من به من می گوید که سایت من با Hotjar کند است؟

تست هایی مانند PageSpeed ​​گوگل می تواند چیزهای زیادی در مورد نحوه بارگیری صفحه به شما بگوید. ما اهمیت درک و بهینه سازی بارگذاری صفحه را در این راه درک می کنیم. درک اینکه این گزارش ها به شما چه می گویند و چه چیزی است یا نیست یک مسئله که باید حل شود ضروری است.

اگر نیاز به بررسی سرعت صفحه شما داشته باشیم، تیم پشتیبانی ما از webpagetest.org استفاده خواهد کرد. گزارش‌های webpagetest.org به شما نشان می‌دهند چه زمانی صفحه برای کاربران تعاملی بوده و چه زمانی بارگذاری سند تکمیل شده است. در اینجا نمونه ای از صفحه بدون کد رهگیری Hotjar آورده شده است.

این صفحه در حدود ۰.۴ ثانیه تعاملی است و در حدود ۱ ثانیه بارگذاری کامل می شود.

در زیر همان صفحه با کد رهگیری Hotjar اضافه شده است:

صفحه تعاملی با کمی بیش از ۰.۴ ثانیه است و در کمتر از ۱.۳ ثانیه بارگذاری کامل می شود. در این مثال، می‌توانیم ببینیم که مقداردهی اولیه Hotjar تأثیر کمتری بر قابل استفاده بودن صفحه داشته است (حدود ۰.۰۱ ثانیه) و حدود ۰.۳ ثانیه به تکمیل کلی صفحه اضافه شده است.

اسکریپت Hotjar به صورت ناهمزمان در دو قسمت بارگیری می شود که قسمت اول شامل تنظیمات سایت شما است. در تصویر بالا، این در مرحله ۳ بارگیری می شود. سپس بقیه محتوای سایت از طریق مراحل ۴-۶ بارگیری می شود، قبل از اینکه اسکریپت Hotjar بارگیری را در مرحله ۷ از سر بگیرد.

هنگامی که ابزارهایی مانند Google Page Speed Test سایتی را با نصب Hotjar اندازه گیری می کنند، شامل مدت زمانی است که Hotjar برای درخواست کل ماژول ها از سرورهای ما نیاز دارد و زمانی که ما شروع به ارسال داده ها می کنیم. این یک تصویر نادرست از سرعت سایت شما است زیرا بارگذاری سایت شما به پایان رسیده است و Hotjar فقط داده های تجزیه و تحلیل را ارسال می کند.


پست های توصیه شده