game server چیست؟

BirHosting game server index
توسط

یک game server توسط مشتریان یا گیمرها برای اجرای بازی های رایانه ای چند نفره از طریق اینترنت استفاده می شود. سرورها به صورت محلی یا از راه دور میزبانی می شوند. آنهایی که به صورت محلی میزبانی می شوند می توانند توسط کسانی که در اینترانت محلی هستند دسترسی داشته باشند، و آنهایی که از راه دور میزبانی می شوند می توانند از سراسر جهان دسترسی داشته باشند. بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی قابل اجرا در سرورهای بازی اغلب در ازای دسترسی به هزینه عضویت نیاز دارند.

BirHosting gameserver

انواع game server ها

سرور اختصاصی: سرورهای اختصاصی دنیاهای بازی را بدون پشتیبانی از ورودی یا خروجی مستقیم شبیه سازی می کنند، به جز مواردی که برای مدیریت آنها لازم است. بازیکنان باید با برنامه های مشتری جداگانه به سرور متصل شوند تا بتوانند بازی را ببینند و با آن تعامل داشته باشند.

سرور listen: سرورهای Listen همانند یک کلاینت بازی اجرا می شوند. در غیر این صورت، آنها مانند سرورهای اختصاصی عمل می کنند، اما معمولاً این عیب را دارند که باید با پخش کننده های راه دور از طریق اتصال اینترنتی خانگی پخش کننده میزبان ارتباط برقرار کنند. همچنین با این واقعیت ساده که دستگاهی که سرور را اجرا می کند، یک تصویر خروجی نیز تولید می کند، عملکرد کاهش می یابد. 

 مهاجرت میزبان: مهاجرت میزبان یک ویژگی مفید است. بدون مهاجرت میزبان، اگر پخش کننده ای که در حال حاضر میزبانی می کند به هر دلیلی (خروج، خرابی و غیره) قطع شود، سرور فعلی کار نمی کند و گیم پلی به پایان می رسد. یک ویژگی مهاجرت میزبان به یکی از بازیکنان دیگر اجازه می دهد تا به عنوان میزبان جدید تعیین شود تا بازی بتواند ادامه یابد.

BirHosting gameserver2

سفارشی سازی سرور ها

سرورها، به‌ویژه game serverهای رایانه شخصی، عموماً می‌توانند به گونه‌ای سفارشی شوند که همچنان به مشتریان بدون تغییر اجازه می‌دهد به آنها متصل شوند. این سفارشی‌سازی‌ها می‌تواند شامل ترفندهایی در تنظیمات داخلی بازی، محتوایی باشد که توسط مشتریان هنگام پیوستن به بازی دانلود می‌شود و کد جدیدی که نحوه رفتار سرور را تغییر می‌دهد.

در حالی که سفارشی‌سازی سرور در بین مدیران سرور و بازیکنان محبوب است، اما می‌تواند با تمایل توسعه‌دهندگان و سایر بازیکنان برای تجربه بازی آنطور که در نظر گرفته شده است در تضاد باشد.


پست های توصیه شده