Edius

edius index
توسط
edius 2

Edius یک بسته نرم افزاری ویرایش ویدیو برای رایانه های شخصی با ویندوز است. Edius یک ویرایشگر غیر خطی (NLE) است که با اکثر فرمت‌های ویدیویی مدرن کار می‌کند.

این نرم افزار قابلیت ویرایش سه بعدی را دارد. این نرم‌افزار همراه با مجموعه‌ای از ابزارها، از جمله فیلترهای NEWBlue Video، جلوه‌های ویدئویی proDAD همراه با تثبیت‌کننده تصویر برای عکس‌های ناپایدار و برای مسترینگ صدا، به پلاگین‌های صوتی iZotope VST مانند Audio Effects Suite، AudioRestore، AGC و Mastering Effects Suite ارائه می‌شود.

Edius در اصل توسط Canopus Corporation مستقر در ژاپن، توسعه داده شد و اولین بار در سال ۲۰۰۳ برای ویندوز XP معرفی شد.

در سال ۲۰۰۵، شرکت Canopus به Grass Valley فروخته شد. اولین نسخه منتشر شده توسط Grass Valley Edius 4.0 بود.
Edius 5.5 (حدود سال ۲۰۱۰ منتشر شد) اولین نسخه ای بود که از ویندوز ویستا و ویندوز ۷ پشتیبانی می کرد. اولین نسخه ای که از ویندوز ۸ پشتیبانی می کرد (و اولین نسخه ای که بعداً کشف شد که روی ویندوز ۱۰ نیز اجرا می شود) Edius 6.5 (منتشر شده در ژوئن ۲۰۱۲) بود. نسخه فعلی (از سال ۲۰۲۰) Edius X است.

امکانات و ویژگی‌های نرم افزار ادیوس

نرم افزار ادیوس از قدرتمندترین نرم‌افزارهای تدوین غیرخطی است. نرم‌افزار محیط یکپارچه‌ای را فراهم می‌کند که قابلیت پذیرش انواع فرمت‌های ویدئویی مثل SD ، HD ، Full HD ، ۴K و ۸k را دارد و امکان ویرایش هم‌زمان تمام فرمت‌ها را باهم و نیز ویرایش فرمت‌های SD ,HD را به‌صورت هم زمان‌دار است.

ادیوس یکی از ساده‌ترین، سریع‌ترین و حرفه‌ای‌ترین نرم‌افزارهای میکس،مونتاژ و تدوین فیلم با میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان است. که به‌طور گسترده در بسیاری از شرکت­های فیلم‌سازی و همچنین در کشور ما در ویرایش و تدوین انواع فیلم­‌ها و ازجمله صداوسیما مورد‌استفاده قرارگرفته است.

انواع نورپردازی‌ها، انواع افکت­ها، ترانزیشن­های دوبعدی و سه‌بعدی و تنظیم کنتراست فیلم‌ها یکی از مهم‌ترین ویژگی­‌های نرم افزار ادیوس است و همواره کمپانی سازنده به این بخش توجه ویژه‌ای داشته است. افکت‌های خلاقانه و زیبایی برای اضافه کردن به فیلم‌ها در دسترس شماست. 

edius  1

قابلیت های نرم افزار EDIUS

محیط کاربری ساده و در عین حال غنی از امکانات
استفاده از افکت های حرفه ای روی فیلم
توانایی درج و یا ویرایش زیرنویس
ذخیره فیلم ها در فرمت های مختلف
نورپردازی فیلم به صورت حرفه ای
برای ویندوزهای ۶۴ بیتی بهینه شده است.
و...


پست های توصیه شده