DistroWatch چیست؟

birhosting distrowatch index
توسط

Distrowatch: هر آنچه که باید در مورد این پلتفرم بدانید

اگر برای مدت طولانی در دنیای نرم‌افزار رایگان، به‌ویژه در توزیع‌های گنو/لینوکس بوده‌اید (اگرچه فراتر از آن است)، احتمالاً اولین بار نیست که در مورد Distrowatch می‌شنوید. از طرف دیگر، اگر به تازگی وارد شده اید یا قصد نصب یک توزیع را دارید، مطمئناً نامی است که باید به آن توجه کنید، زیرا می تواند در انتخاب ها و شناخت بهتر این دنیا به شما کمک زیادی کند.

Distrowatch یک صفحه وب است، مانند بسیاری دیگر. اما از زمان آغاز به کار بر روی یک عملکرد بسیار خاص متمرکز شده است. به همین دلیل است که اینقدر معروف شده است. اگر می‌خواهید تمام جزئیات این پروژه را بدانید و آن را نمی‌دانید، از شما دعوت می‌کنم برای کشف تمام اسرار آن به خواندن ادامه دهید... و حتی اگر قبلاً آن را می‌دانستید، ممکن است از دانستن برخی جزئیات شگفت‌زده شوید که شاید شما نمی دانستید.

DistroWatch چیست؟

birhosting distrowatch1

Distrowatch سایتی است که به چندین چیز اساسی اختصاص داده شده است:

  • اخبار مربوط به نرم افزارهای متن باز و رایگان. می توانید از آن به عنوان منبعی برای به روز نگه داشتن نیز استفاده کنید.
  • پیوندهایی با تجزیه و تحلیل، اسکرین شات ها و اطلاعات مربوط به به روز رسانی ها، نسخه ها یا پیشرفت های جدید.
  • اما اگر ویژگی‌ای وجود دارد که این وب‌سایت واقعاً به آن معروف است، به دلیل اطلاعات سیستم‌عامل‌ها یا توزیع‌های موجود در آن است. رتبه بندی محبوبیت را ارائه می دهد که بیشترین آمار توزیع های مورد استفاده را در مورد این SSOO تنظیم کرده است تا بتوانید با آن مشورت کنید.

و بله، سیستم‌عامل‌هایی نوشته شده اند که فقط بر توزیع‌های گنو/لینوکس تمرکز نمی‌کند، همچنین اطلاعاتی در مورد سایر سیستم‌عامل‌ها مانند BSD، Solaris و مشتقات، و حتی سایر سیستم‌های منبع باز یا رایگان که چندان شناخته شده نیستند، پیدا خواهید کرد.

هدف از این پروژه بزرگ، تسهیل در پذیرش این نرم افزار و سیستم ها، ابتدا معرفی آن است. و دوم اینکه کاربران علاقه مند می توانند توزیع ها و سیستم عامل ها را با هم مقایسه کنند و بتوانند ویژگی هایی را که آنها را از سایرین متمایز می کند تجزیه و تحلیل کنند و در نتیجه بتوانند در هر مورد بهترین را انتخاب کنند.

علاوه بر این، محبوبیت Distrowatch باعث شده است که افراد زیادی با آن همکاری کنند و سایت را به زبان‌های مختلف نگهداری کنند، از جمله انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی، دانمارکی، نروژی، لهستانی، چینی سنتی، ژاپنی و غیره.

 

تاریخچه

Distrowatch در ۳۱ مه ۲۰۰۱ پدیدار شد، سالی که پذیرش گنو/لینوکس و سایر سیستم‌ها مانند امروز نبود، اما از قبل دیده میشد که کاربران بیشتر و بیشتری از آن استفاده می‌کنند. به خاطر داشته باشید که زمان زیادی از ایجاد لینوکس (۱۹۹۱) نگذشته است، اگرچه از سایر سیستم هایی که خواهید یافت، کمی بیشتر از زمان راه اندازی آن می گذرد.

در نظر گرفته شده بود که مکانی واحد برای یافتن اطلاعات گسترده باشد و موفق هم شده است. از آن زمان توسط Ladislay Bodnar نگهداری می شود. اما از آن زمان تا کنون خیلی چیزها تغییر کرده است. در ابتدا فقط یک جدول ساده داشت که پنج توزیع بزرگ لینوکس آن زمان را نشان می داد، قیمت، نسخه ها، تاریخ اجرا و غیره را با هم مقایسه می کرد. و کم کم داشت محتوا و عملکردهای بیشتری اضافه می کرد.

با گذشت زمان، با سیستم‌های * BSD و Solaris و همچنین سایر مشتقات آنها، فراتر از توزیع‌های گنو/لینوکس رشد کرده است. این آنها را به مهم ترین پایگاه داده ای تبدیل کرده است که جامعه می تواند برای یادگیری در مورد نرم افزار رایگان و پروژه های منبع باز به آن دسترسی داشته باشد.

خود لادیسلای بودنار گفته است که عملکرد آمار وب سایت یک قبل و بعد برای پروژه بوده است. Bodnar می‌خواست پایه‌ای صادقانه خوب در توزیع‌های موجود ایجاد کند تا کاربران بتوانند به آن مراجعه کرده و به آنها در انتخاب کمک کنند. علاوه بر این شامل پیوندهایی برای رفتن به هر صفحه رسمی هر توزیع برای دانلود آن.

آمارهای او آنقدر محبوب شد که بسیاری از وب سایت ها و تحلیلگران دیگر از آنها به عنوان راهنمای مرجع در مورد محبوبیت توزیع ها استفاده می کنند. این بر اساس تعداد بازدیدهایی است که هر ورودی در اینترنت دارد. به این ترتیب می دانید که روند هر سال کدام است.

 

birhosting distrowatch2

طریقه کار با آن

این یکی که در این خطوط می بینید، رابط وب Distrowatch است. همانطور که می بینید، این یک وب سایت نسبتاً ابتدایی است اما استفاده از آن آسان است. همانطور که می بینید، همه چیزهایی را که نیاز دارید در دست دارید، به عنوان مثال:

Página principal: دارای چندین منطقه متمایز است.

  • در منطقه مرکزی، آخرین اخبار در مورد نرم افزار رایگان و منبع باز را دارید. اگر می‌خواهید چیزی خاص‌تر را جستجو کنید، می‌توانید براساس تاریخ یا توزیع فیلتر کنید.
  • در سمت چپ، می توانید ستونی را با لیست آخرین توزیع هایی که به روز شده اند و همچنین آخرین بسته ها را بیابید.
  • در سمت راست، می‌توانید ناحیه آمار مربوط به توزیع‌ها را ببینید. آنها بر اساس تعداد کلیک ها، از محبوب ترین به کم محبوب ترین، مرتب می شوند. دارای فیلتری برای ارزیابی محبوبیت آن در بازه های زمانی مختلف. شما حتی می توانید برای سال های گذشته نیز مشاهده نمایید.

قسمت بالای منو در اینجا چند پیوند ساده وجود دارد که شما را به سایر بخش‌های وب‌سایت Distrowatch می‌برد. در میان آنها می توانید برجسته کنید:

  • Torrent zone: برای دانلود سیستم عامل های مختلف با استفاده از این پروتکل از یک کلاینت مانند Transmission. این می تواند راه خوبی برای دانلود سیستم های شما با استفاده از یک روش سریع و ایمن، به عنوان جایگزینی برای وب سایت های رسمی باشد.
  • واژه نامه: این یک فرهنگ لغت بسیار کاربردی با برخی از اصطلاحات است که می توانید در سراسر این وب سایت پیدا کنید و به شما کمک می کند تا بهتر بفهمید آنها به چه چیزی اشاره می کنند.
  • نسخه های آینده: به شما نشان می دهد که نسخه های بعدی چه خواهد بود، به عنوان پیش نمایشی از صفحه اصلی اخبار آن برای دانستن آنچه در آینده است.
  • افزودن توزیع جدید: می‌توانید داده‌ها را وارد کنید تا توزیع جدیدی که تاکنون ناشناخته است یا خودتان توسعه داده‌اید اضافه کنید. به این ترتیب در وب در میان دیگران ظاهر می شود.
  • سایر موارد: همچنین بخش‌های دیگری را با اطلاعاتی در مورد خود Distrowatch، نقشه سایت برای پیدا کردن بهتر آنچه به دنبال آن هستید، در مورد تبلیغاتی که برای تأمین مالی پروژه استفاده می‌کنند و غیره پیدا خواهید کرد.

در طول تاریخ خود، آمار محبوب ترین توزیع ها یا بازدید شده ها را منتشر کرده است. شما می توانید تاریخچه کسانی را که در طول سال ها مقام های برتر را اشغال کرده اند را از این لینک بخوانید.

امیدوارم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا جزئیات ناشناخته ای در مورد این آشنای قدیمی کشف کنید!


پست های توصیه شده