ChatGPT چیست؟

birhosting articles ChatGPT index
توسط

GPT مخفف Generative Pre-trained Transformer (مولد از‌پیش‌آموزش‌یافته ترانسفورمر)، ChatGPT یک پلتفرم چت بات قدرتمند مبتنی بر هوش مصنوعی است که به کسب و کارها کمک می کند تا خدمات مشتری را خودکار کنند و تجربه شخصی را ارائه دهند. چت جی پی تی می‌تواند موضوع‌ها و مباحث پیچیده‌ای را در حوزه‌های تخصصی مختلف مثل فیزیک، ریاضی و برنامه نویسی درک کند.

ربات پاسخگوی ChatGPT می‌تواند مسائل پیچیده در سطح دانشگاهی را حل کند، همچنین مطالب وبلاگی تولید کند، متن آهنگ بسازد، صفحات HTML ایجاد کند و سایر مواردی از این دست را انجام دهد

یک مدل زبانی پیشرفته است که توسط OpenAI توسعه یافته است. این ربات از تکنیک های پیشرفته یادگیری ماشینی برای تولید پاسخ های مشابه انسان استفاده می کند.

کاربرد چت جی‌پی‌تی

خدمات مشتری: شرکت ها از GPT Chat برای رسیدگی به سوالات و شکایات مشتریان استفاده می کنند. GPT Chat قادر است مشکل مشتری را درک کند و پاسخ دهد.

آموزش: GPT Chat در محیط های آموزشی برای کمک به دانش آموزان در یادگیری موضوعات جدید استفاده می شود. می تواند در توضیحات، مثال ها و مسائل به دانش آموزان کمک کند.

سرگرمی: گپ GPT در بازی های آنلاین و اتاق های گفتگو برای ارائه یک تجربه تعاملی برای کاربران استفاده می شوذ. می تواند به پیام های کاربران پاسخ دهد و با آنها گفتگو کند.

بسیاری از کاربران توییتری این‌ روزها از ChatGPT برای طنز و درخواست‌های خنده‌دار استفاده می‌کنند. برای مثال، یک کاربر توییتر از این چت‌بات خواست نظریه کوانتوم را به سبک اسنوپ‌داگ برای یک کودک توضیح دهد و پاسخ زیر را دریافت کرد:

 
birhosting articles ChatGPT

ChatGPT حتی از پس عجیب‌وغریب‌ترین درخواست‌ها نیز بر‌می‌‌‌آید؛ مثلا می‌تواند داستانی سر هم کند که جزییات به‌ظاهر بی‌ربط آن در بند اول، به اتفاقات بند آخر مرتبط باشند (اتفاقی که حتی در محبوب‌ترین سریال‌های نتفلیکس هم کمتر می‌افتد!). می‌تواند لطیفه بگوید و حتی توضیح دهد که چرا خنده‌دار است. می‌تواند به سبک مجلات و نویسنده‌های مختلف، لید‌های جذاب بنویسد و حتی از نقل‌قول‌های به‌ظاهر معتبر، اما کاملا جعلی استفاده کند. تمام این قابلیت‌ها باعث شده ChatGPT به ابزاری به شدت سرگرم‌کننده و اعتیاد‌آور و البته برای افرادی مثل من که شغل‌شان نویسندگی است، بسیار نگران‌کننده و دردسرساز تبدیل شود.

چطور از chatgpt استفاده کنیم؟

دسترسی پیدا کردن به ChatGPT ساده است (البته نه برای کاربران داخل ایران). در حال حاضر ChatGPT به رایگان برای همه از طریق ثبت‌نام در دسترس قرار دارد.

اگرچه برای کاربران داخل ایران (که شماره تلفن همراه آن‌ها مربوط به کشور ایران است) در حال حاضر ظاهراً به دلیل تحریم‌ها امکان ثبت‌نام وجود ندارد، مگر آنکه به نوعی بتوانیم از شماره تلفن دیگری (مثل شماره‌های مجازی) استفاده کنیم. ضمن اینکه ظاهراً با آی پی ایران، صفحه ChatGPT در وب‌سایت سازنده آن، یعنی OpenAI باز نمی‌شود و لازم است به هر نحوی IP دستگاه تغییر داده شود.


پست های توصیه شده