Andrew NG کیست؟

birhosting AndrewNG index
توسط

Andrew Yan-Tak NG (متولد ۱۹۷۶) دانشمند کامپیوتر و کارآفرین فناوری بریتانیایی-آمریکایی است که بر یادگیری ماشین و هوش مصنوعی (AI) تمرکز دارد. Ng یکی از بنیانگذاران و رئیس Google Brain و دانشمند ارشد سابق بایدو بود و گروه هوش مصنوعی این شرکت را به یک تیم چند هزار نفری تبدیل کرد.

Ng یک استاد کمکی در دانشگاه استنفورد (استاد سابق و مدیر آزمایشگاه هوش مصنوعی استانفورد یا SAIL) است. Ng همچنین به عنوان یکی از بنیانگذاران Coursera و DeepLearning.AI کمک های قابل توجهی به آموزش آنلاین کرده است. او تلاش‌های زیادی را برای «دموکراتیک کردن یادگیری عمیق» به آموزش بیش از ۲.۵ میلیون دانش‌آموز از طریق دوره‌های آنلاین خود رهبری کرده است. او یکی از مشهورترین و تاثیرگذارترین دانشمندان کامپیوتر جهان است که در سال ۲۰۱۲ در مجله تایم به عنوان یکی از ۱۰۰ فرد با نفوذ و در سال ۲۰۱۴ به عنوان خلاق ترین افراد شرکت Fast شناخته شد. صندوق حمایت از استارت آپ های هوش مصنوعی او Landing AI را تأسیس کرد که محصولات SaaS مبتنی بر هوش مصنوعی را ارائه می دهد.

birhosting AndrewNG1

بیوگرافی

Ng در سال ۱۹۷۶ در بریتانیا به دنیا آمد. والدینش رونالد پی. Ng و تیسا هو هر دو از هنگ کنگ مهاجر هستند. او حداقل یک برادر دارد. وقتی بزرگ شد، مدتی را در هنگ کنگ و سنگاپور گذراند.

در سال ۱۹۹۷، او مدرک کارشناسی خود را با یک رشته سه رشته در علوم کامپیوتر، آمار و اقتصاد از دانشگاه کارنگی ملون در پیتسبورگ، پنسیلوانیا به دست آورد و در بالاترین کلاس خود فارغ التحصیل شد. بین سالهای ۱۹۹۶ و ۱۹۹۸ او همچنین تحقیقاتی را در مورد یادگیری تقویتی، انتخاب مدل و انتخاب ویژگی در آزمایشگاه AT&T Bell انجام داد.

در سال ۱۹۹۸ نگ مدرک کارشناسی ارشد خود را از موسسه فناوری ماساچوست (MIT) در کمبریج، ماساچوست دریافت کرد. او در MIT اولین موتور جستجوی وب در دسترس عموم و به طور خودکار فهرست‌بندی شده برای مقالات تحقیقاتی در وب را ساخت. این پیشرو برای CiteSeerX/ResearchIndex بود اما در یادگیری ماشین تخصص داشت.

در سال ۲۰۰۲ دکترای فلسفه (دکتری) خود را از دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، زیر نظر مایکل اول جردن دریافت کرد. پایان نامه او با عنوان "شکل دهی و جستجوی خط مشی در یادگیری تقویتی" است و تا به امروز به خوبی مورد استناد قرار گرفته است.

او در سال ۲۰۰۲ به عنوان استادیار در دانشگاه استنفورد و در سال ۲۰۰۹ به عنوان دانشیار شروع به کار کرد.

او در حال حاضر در لوس آلتوس هیلز، کالیفرنیا زندگی می کند. در سال ۲۰۱۴ با کارول ای ریلی ازدواج کرد. آنها دو فرزند دارند: یک دختر متولد ۲۰۱۹ و یک پسر متولد ۲۰۲۱. بررسی فناوری Ng MIT و Reiley را "زوج قدرت هوش مصنوعی" نامید.

 

birhosting AndrewNG2

زندگی کاری و حرفه

 

دانشگاه و تدریس

Ng استاد گروه علوم کامپیوتر و مهندسی برق دانشگاه استنفورد است. او به عنوان مدیر آزمایشگاه هوش مصنوعی استنفورد (SAIL) خدمت می کرد، جایی که به دانش آموزان آموزش می داد و تحقیقات مربوط به داده کاوی، داده های بزرگ و یادگیری ماشین را انجام می داد. دوره یادگیری ماشینی او CS229 در استنفورد محبوب ترین دوره ارائه شده در محوطه دانشگاه با بیش از ۱۰۰۰ دانشجو است که چند سالی ثبت نام کرده اند. از سال ۲۰۲۰، سه مورد از محبوب‌ترین دوره‌های آموزشی Coursera عبارتند از Ng: یادگیری ماشین، هوش مصنوعی برای همه، شبکه‌های عصبی و یادگیری عمیق.

در سال ۲۰۰۸ گروه او در استنفورد یکی از اولین گروه‌هایی بود که در ایالات متحده از استفاده از GPU در یادگیری عمیق حمایت کرد. منطق این بود که یک زیرساخت محاسباتی کارآمد می تواند آموزش مدل آماری را با مرتبه بزرگی سرعت بخشد و برخی از مسائل مقیاس بندی مرتبط با داده های بزرگ را بهبود بخشد. در آن زمان این یک تصمیم بحث برانگیز و مخاطره آمیز بود، اما از آن زمان و به دنبال رهبری Ng، GPU ها به سنگ بنای این حوزه تبدیل شده اند. از سال ۲۰۱۷، Ng از تغییر به محاسبات با عملکرد بالا (HPC) برای افزایش مقیاس یادگیری عمیق و سرعت بخشیدن به پیشرفت در این زمینه حمایت کرده است.

در سال ۲۰۱۲، همراه با دانشمند کامپیوتر دانشگاه استنفورد، دافنه کولر، بنیانگذار و مدیرعامل Coursera بود، وب سایتی که دوره های آنلاین رایگان را برای همه ارائه می دهد. با بیش از ۱۰۰۰۰۰ دانش آموز ثبت نام شده برای دوره محبوب CS229A Ng آغاز شد. امروزه چندین میلیون نفر در دوره های Coursera ثبت نام کرده اند و این سایت را به یکی از پیشروترین دوره های آنلاین باز (MOOCs) در جهان تبدیل کرده است.

 

صنعت

از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲، او در گوگل کار کرد، جایی که پروژه یادگیری عمیق مغز گوگل را با جف دین، گرگ کورادو و راجات مونگا تأسیس و کارگردانی کرد.

در سال ۲۰۱۴، او به عنوان دانشمند ارشد به Baidu پیوست و تحقیقات مربوط به کلان داده و هوش مصنوعی را انجام داد. در آنجا او چندین تیم تحقیقاتی را برای مواردی مانند تشخیص چهره و ملودی، یک ربات چت هوش مصنوعی برای مراقبت های بهداشتی راه اندازی کرد. او همچنین پلتفرم هوش مصنوعی به نام DuerOS و دیگر فناوری‌هایی را برای شرکت توسعه داد که بایدو را در گفتمان و توسعه هوش مصنوعی از گوگل پیشی گرفت. در مارس ۲۰۱۷، وی استعفای خود را از بایدو اعلام کرد.

او به زودی پس از آن، Deeplearning.ai را راه اندازی کرد، مجموعه ای آنلاین از دوره های یادگیری عمیق. سپس Ng Landing AI را راه اندازی کرد که محصولات SaaS با هوش مصنوعی را ارائه می دهد.

در ژانویه ۲۰۱۸، Ng از صندوق هوش مصنوعی رونمایی کرد و ۱۷۵ میلیون دلار برای سرمایه گذاری در استارتاپ های جدید جمع آوری کرد. در نوامبر ۲۰۲۱، Landing AI یک دور سرمایه گذاری ۵۷ میلیون دلاری از سری A به رهبری مک راک کپیتال را برای کمک به سازندگان در پذیرش بینایی رایانه ای تضمین کرد.

تحقیقات

Ng عمدتاً در زمینه یادگیری ماشینی، یادگیری عمیق، ادراک ماشین، بینایی کامپیوتری و پردازش زبان طبیعی تحقیق می کند. و یکی از مشهورترین و تاثیرگذارترین دانشمندان کامپیوتر در جهان است. او اغلب جوایز بهترین مقاله را در کنفرانس‌های دانشگاهی دریافت کرده است و تأثیر زیادی در زمینه هوش مصنوعی، بینایی کامپیوتر و روباتیک داشته است.

در دوران تحصیلات تکمیلی، همراه با دیوید ام. بلی و مایکل آی. جردن، نگ مقاله تاثیرگذاری را نوشت که تخصیص دیریکله پنهان (LDA) را برای پایان نامه خود در مورد یادگیری تقویتی برای هواپیماهای بدون سرنشین معرفی کرد.

کارهای اولیه او شامل پروژه هلیکوپتر خودمختار استنفورد است که یکی از تواناترین هلیکوپترهای خودران جهان را توسعه داد. او دانشمند پیشرو و محقق اصلی پروژه STAIR (ربات هوش مصنوعی استانفورد) بود که منجر به سیستم عامل روبات (ROS)، یک پلتفرم روباتیک نرم‌افزار متن‌باز و پرکاربرد شد. دیدگاه او برای ساخت یک ربات هوش مصنوعی و قرار دادن یک ربات در هر خانه، اسکات حسن را برای حمایت از او و ایجاد Willow Garage الهام بخشید. او همچنین یکی از اعضای تیم موسس پروژه ورد نت استنفورد است که از یادگیری ماشینی برای گسترش پایگاه داده ورد نت پرینستون ایجاد شده توسط کریستین فلبام استفاده می کند.

در سال ۲۰۱۱، Ng پروژه Google Brain را در گوگل تأسیس کرد که شبکه های عصبی مصنوعی در مقیاس بزرگ را با استفاده از زیرساخت محاسباتی توزیع شده گوگل توسعه داد. از جمله نتایج قابل توجه آن، یک شبکه عصبی آموزش دیده با استفاده از الگوریتم های یادگیری عمیق بر روی ۱۶۰۰۰ هسته CPU بود که پس از تماشای تنها ویدیوهای یوتیوب، تشخیص گربه ها را آموخت و بدون اینکه هرگز به آنها گفته شود "گربه" چیست. فناوری این پروژه در حال حاضر در سیستم تشخیص گفتار سیستم عامل اندروید نیز استفاده می شود.

دیدگاه وی درباره AI

Ng معتقد است که فناوری هوش مصنوعی زندگی مردم را بهبود می بخشد، نه این که این یک تحقیر است که نژاد بشر را به بردگی می کشد. Ng معتقد است که مزایای بالقوه هوش مصنوعی بیشتر از تهدیدات است که به اعتقاد او اغراق آمیز هستند. او بیان کرده است
امروزه نگرانی در مورد ابر هوش شیطانی هوش مصنوعی مانند نگرانی در مورد افزایش جمعیت در سیاره مریخ است. ما حتی روی این سیاره فرود نیامده ایم!

یک تهدید واقعی در مورد آینده کار است: "به جای پرت شدن توسط روبات های قاتل شیطانی، چالش کار ناشی از این ماشین ها گفتگوی است که دانشگاه، صنعت و دولت باید داشته باشند." هدف خاصی از کار Ng این است که " یادگیری هوش مصنوعی را دموکراتیزه کنید تا مردم بتوانند بیشتر در مورد آن بیاموزند و مزایای آن را درک کنند. موضع Ng در مورد هوش مصنوعی با مارک زاکربرگ مشترک است، اما ایلان ماسک با آن مخالف است.

در سال ۲۰۱۷، Ng گفت که از درآمد پایه حمایت می کند تا به بیکاران اجازه دهد هوش مصنوعی مطالعه کنند تا بتوانند دوباره وارد نیروی کار شوند. او بیان کرده است که از فیلم «دوران ماشینی» اثر اریک برینجولفسون و اندرو مک‌آفی که در مورد موضوعاتی مانند جابجایی شغل‌های هوش مصنوعی بحث می‌کند، لذت برده است.


پست های توصیه شده