واقعیت افزوده (AR)

birhosting-article-Augmented Reality
توسط

اگر تا به حال از یک سرویس نمای خیابان برای آشنایی با یک محله قبل از سفر استفاده کرده اید، یا از یک برنامه دکوراسیون داخلی برای دیدن ظاهر مبلمان در اتاق نشیمن خود استفاده کرده اید، قبلاً واقعیت افزوده (AR) را تجربه کرده اید.

birhosting-article-Augmented Reality

نمونه‌های AR در زمینه سرگرمی

فیلترهایی که ظاهر یک فرد را در عکس تغییر می‌دهند، بازی‌هایی که فضاهای واقعی و مجازی را با هم ترکیب می‌کنند، و برنامه‌هایی که شخصیت‌های مجازی را در یک محیط فیزیکی قرار می‌دهند.

تعریف واقعیت افزوده

واقعیت افزوده یک تجربه تعاملی است که دنیای واقعی را با اطلاعات ادراکی تولید شده توسط رایانه بهبود می بخشد. با استفاده از نرم‌افزار، برنامه‌ها و سخت‌افزاری مانند عینک AR، واقعیت افزوده محتوای دیجیتال را روی محیط‌ها و اشیاء واقعی قرار می‌دهد. این تجربه کاربر را غنی می‌کند و محیط اطراف فرد را به یک محیط یادگیری تعاملی تبدیل می‌کند که به ویژه در فرآیندهای تولید و صنعت ۴.۰ ارزشمند است. این به کاربران صنعتی اجازه می‌دهد تا با سیستم‌ها و ماشین‌هایی که با آن‌ها کار می‌کنند «یک» شوند و فناوری و شبکه‌های IoT را با نبوغ، مشاهده و خلاقیت انسانی بهینه و تقویت کنند.

واقعیت افزوده چگونه کار می کند؟

واقعیت افزوده با قرار دادن اطلاعات دیجیتال بر روی اشیاء دنیای واقعی کار می کند تا تجربه ای سه بعدی ایجاد کند که به کاربران اجازه می دهد با دنیای فیزیکی و دیجیتالی تعامل داشته باشند. اما AR در سیلو وجود ندارد و نمی تواند وجود داشته باشد. ارزش واقعی آن در بخشی از یک اکوسیستم صنعت ۴.۰ متصل به ابر است که همه چیز را از داده های بزرگ گرفته تا روبات های خودکار را در بر می گیرد.

birhosting-article-Augmented Reality

مروری بر فرآیند واقعیت افزوده

یک دستگاه مجهز به واقعیت افزوده با دوربینی مانند عینک هوشمند، تبلت یا تلفن هوشمند، فید ویدیویی را برای شناسایی یک شی فیزیکی یا محیط اطراف کاربر، مانند یک قطعه ماشین آلات یا طرح‌بندی یک انبار، تجزیه می‌کند.
یک دوقلو دیجیتال (یک کپی دیجیتال سه بعدی از شی در ابر) محیط واقعی و مجازی را به هم متصل می کند. اطلاعات را از جسم فیزیکی و دیجیتال جمع آوری می کند
سپس دستگاه واقعیت افزوده اطلاعات مربوط به شی را از ابر دانلود می کند. با استفاده از نشانگرها یا ردیاب‌هایی مانند GPS، شتاب‌سنج‌ها، جهت‌یابی و حسگرهای فشارسنجی و غیره، اطلاعات دیجیتالی را روی جسم قرار می‌دهد. این یک رابط سه بعدی نیمه واقعی و دیجیتالی ایجاد می کند.
به لطف داده‌های بی‌درنگی که از محصولات جاری می‌شود، کاربر می‌تواند با حرکت در اطراف و ارسال دستورات به ابر از طریق صفحه لمسی، صدا یا با حرکات، با شی یا محیط تعامل داشته باشد.

واقعیت ترکیبی یا واقعیت افزوده در مقابل واقعیت مجازی

در حالی که تفاوت‌های بین واقعیت افزوده، مجازی و ترکیبی ظریف است، اما هر نوع فناوری با دنیای واقعی و مجازی تعامل متفاوتی دارد.

واقعیت مجازی

واقعیت مجازی یا VR، افراد را از دنیای واقعی حذف می کند و با استفاده از نمایشگر یا هدست روی سر، آنها را به طور کامل در دنیای مجازی غوطه ور می کند. در آن دنیای مجازی از تصاویر و صداها، کاربران می توانند در همه جهات حرکت کنند، اشیا را دستکاری کنند و موارد دیگر. VR اغلب در مراقبت های بهداشتی، معماری و آموزش استفاده می شود.

واقعیت افزوده

AR دنیای واقعی را با اطلاعات دیجیتالی بهبود می بخشد یا تقویت می کند. در حالی که برنامه‌های واقعیت افزوده از طریق دستگاه‌های تلفن همراه مانند تلفن‌های هوشمند یا تبلت‌ها کار می‌کنند، در تنظیمات تولیدی و صنعتی که به نفع کاربر است که دست‌های آزاد داشته باشد، عینک‌ها یا هدست‌ها بهترین دروازه‌ها برای تجربه واقعیت افزوده هستند.

واقعیت ترکیبی

MR تخیل و واقعیت را در هم می آمیزد تا کاربران بتوانند به طور همزمان دنیای واقعی و محیط مجازی را ببینند و با آن تعامل داشته باشند. به انجام یک بازی ویدیویی مجازی در حین نوشیدن قهوه واقعی فکر کنید و به یک شخصیت خیالی مقداری از قهوه خود را در بازی خود ارائه دهید. شما واقعیت ها را با هم مخلوط می کنید.

کاربرد های واقعیت افزوده در صنعت

در صنعت، AR می تواند برای همه چیز از شناسایی دارایی گرفته تا انتقال دانش در این زمینه و آموزش استفاده شود. واقعیت افزوده با ترکیب فیزیکی با مجازی برای تقویت شیوه کار افراد، اطلاعات و زمینه بیشتری را در مورد محصول یا ماشین‌هایی که روی آن‌ها کار می‌کنند و دنیای اطرافشان به کارگران می‌دهد.

birhosting-article-Augmented Reality

زمینه های استفاده از AR در صنعت

طراحی و توسعه محصول

تصور کنید که بتوانید از اشیاء مجازی نمونه سازی کنید که طراحان و کاربران بالقوه بتوانند در اطراف آن قدم بزنند و از هر زاویه ای بررسی کنند؟ به لطف واقعیت افزوده، دوقلوهای دیجیتال و اینترنت اشیا، طراحان محصول می توانند محصولات را زنده کنند، آزمایش کنند و قبل از اینکه هر چیزی فیزیکی ساخته شود، آنها را تنظیم کنند.

تعمیر و نگهداری، کنترل عملیاتی و ایمنی

با AR، کارگران می توانند اطلاعات فوری در مورد هر ماشینی که با آن در تعامل هستند به دست آورند. آنها می توانند به آخرین کتابچه راهنمای کاربر دسترسی داشته باشند یا با یک متخصص در هر کجای دنیا ارتباط برقرار کنند تا به آنها در ارزیابی یا تعمیر یک مشکل کمک کند. این از تولید مداوم و عملکرد بدون اختلال پشتیبانی می کند.

آموزش و یادگیری کارمندان و اپراتورها

واقعیت افزوده به کارمندان اجازه می دهد تا در مورد هر ماشین یا تجهیزاتی "در صورت تقاضا" آموزش ببینند و محیط اطراف خود را به یک پلت فرم یادگیری مداوم تبدیل کنند. همچنین می‌تواند محیط‌ها و سناریوهایی را فراهم کند که به کارکنان اجازه دهد مهارت‌های خود را تقویت کنند و در عین حال بهره‌وری و ایمنی را افزایش دهند.

کنترل کیفیت

گنجاندن AR در کنترل و تضمین کیفیت می تواند به جلوگیری از نقص در حین تولید، بهینه سازی فرآیند تولید و کاهش زمان عرضه به بازار کمک کند. به عنوان مثال، تکنسین هایی که عینک واقعیت افزوده به چشم می زنند می توانند یک محصول را مشاهده کنند و از حسگرهای اینترنت اشیاء تعبیه شده در اجزای محصول که اطلاعات مربوط به هر قسمت را تولید می کند و به آنها در مورد مسائل هشدار می دهد، اطلاعات دریافت کنند.


پست های توصیه شده