معرفی شرکت Xiaomi

birhosting xiaomi index
توسط

شرکت Xiaomi که معمولاً با نام شیائومی شناخته می شود و با نام شرکت شیائومی ثبت شده است، یک طراح و سازنده چینی لوازم الکترونیکی مصرفی و نرم افزارهای مرتبط، لوازم خانگی و اقلام خانگی است. پس از سامسونگ، این شرکت دومین تولید کننده بزرگ گوشی های هوشمند در جهان است که اکثر آنها از سیستم عامل MIUI استفاده می کنند. این شرکت در رتبه ۳۳۸ قرار دارد و جوانترین شرکت در Fortune Global 500 است.

شیائومی در سال ۲۰۱۰ در پکن توسط لی جون مولتی میلیاردر کنونی در زمانی که او ۴۰ سال داشت و به همراه شش تن از همکاران ارشدش تاسیس شد. لی Kingsoft و همچنین Joyo.com را تاسیس کرده بود که در سال ۲۰۰۴ به قیمت ۷۵ میلیون دلار به آمازون فروخت. در آگوست ۲۰۱۱، شیائومی اولین گوشی هوشمند خود را عرضه کرد و تا سال ۲۰۱۴، بیشترین سهم بازار گوشی های هوشمند فروخته شده در چین را داشت. در ابتدا، این شرکت فقط محصولات خود را به صورت آنلاین می فروخت. با این حال، بعداً فروشگاه های آجر و ملات افتتاح کرد. تا سال ۲۰۱۵، این شرکت در حال توسعه طیف گسترده ای از لوازم الکترونیکی مصرفی بود. در سال ۲۰۲۰، این شرکت ۱۴۶.۳ میلیون گوشی هوشمند فروخت و سیستم عامل MIUI آن بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. طبق گزارش Canalys، در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱، شیائومی با پیشی گرفتن از شرکت اپل، دومین فروشنده بزرگ گوشی های هوشمند در سرتاسر جهان شد، طبق گفته Canalys. این شرکت همچنین یک تولید کننده عمده لوازم خانگی از جمله تلویزیون، چراغ قوه، وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین و تصفیه کننده هوا با استفاده از اینترنت اشیا و اکوسیستم های محصول خانه هوشمند شیائومی است.

شیائومی با نگه داشتن بیشتر محصولات خود در بازار به مدت ۱۸ ماه، بیشتر از بسیاری از شرکت های گوشی های هوشمند، قیمت های خود را نزدیک به هزینه های ساخت و هزینه های صورتحساب مواد نگه می دارد، این شرکت همچنین از بهینه سازی موجودی و فروش فلش برای پایین نگه داشتن موجودی خود استفاده می کند.

birhosting xiaomi2

نوآوری و توسعه

در بررسی سالانه شاخص‌های مالکیت معنوی جهانی WIPO در سال ۲۰۲۱، شیائومی با ۲۱۶ طرح در ثبت طرح‌های صنعتی که در سال ۲۰۲۰ تحت سیستم لاهه منتشر شد، در رتبه دوم جهان قرار گرفت. ثبت طراحی در حال انتشار است

در ۸ فوریه ۲۰۲۲، لی بیانیه‌ای در Weibo منتشر کرد تا برنامه‌های شیائومی را برای ورود به بازار گوشی‌های هوشمند پیشرفته و پیشی گرفتن از اپل به عنوان برترین فروشنده گوشی‌های هوشمند برتر در چین طی سه سال آینده اعلام کند. برای دستیابی به این هدف، شیائومی ۱۵.۷ میلیارد دلار در تحقیق و توسعه طی پنج سال آینده سرمایه‌گذاری خواهد کرد و این شرکت محصولات و تجربه کاربری خود را با خطوط تولید اپل مقایسه خواهد کرد. لی پس از کاهش سهم بازار شیائومی در چین طی سه ماهه متوالی از ۱۷ درصد به ۱۴ درصد بین سه ماهه دوم و سوم ۲۰۲۱، در پست خود در Weibo، استراتژی جدید را "نبرد مرگ یا زندگی برای توسعه ما" توصیف کرد و به ۱۳.۲ کاهش یافت. % از سه ماهه چهارم ۲۰۲۱.

طبق گزارش اخیر Canalys، شیائومی پیشتاز فروش گوشی های هوشمند هند در سه ماهه اول است. شیائومی یکی از پیشروان تولیدکنندگان گوشی های هوشمند در هند است که مقرون به صرفه بودن دستگاه را حفظ می کند.

شیائومی و هارمن کاردون

در سال ۲۰۲۱، هارمن کاردون برای جدیدترین گوشی های هوشمند خود با شیائومی همکاری کرده است، سری Mi 11 شیائومی اولین گوشی های هوشمندی هستند که با تنظیم بلندگوی دوگانه تنظیم شده توسط Harman Kardon ارائه می شوند.

Xiaomi و لایکا

در سال ۲۰۲۲، دوربین لایکا وارد یک مشارکت استراتژیک با شیائومی شد تا به طور مشترک دوربین‌های لایکا را برای استفاده در گوشی‌های هوشمند اندرویدی پرچمدار شیائومی توسعه دهد و در مشارکت هواوی و لایکا موفق شد. اولین گوشی هوشمند پرچمدار تحت این همکاری جدید، Xiaomi 12S Ultra است که در جولای ۲۰۲۲ عرضه شد.

در سال ۲۰۲۲، شیائومی نمونه اولیه ربات انسان نما این شرکت را اعلام کرد و در معرض دید عموم قرار داد، در حالی که وضعیت فعلی ربات در توانایی های آن بسیار محدود است، این اعلامیه برای نشان دادن جاه طلبی های این شرکت برای ادغام هوش مصنوعی در طراحی محصولات خود و همچنین توسعه آن اعلام شد. پروژه ربات انسان نمای آنها به آینده.

هویت شرکت

ریشه شناسی نام

Xiaomi کلمه چینی برای "ارزن" است. در سال ۲۰۱۱، مدیر عامل آن، Lei Jun پیشنهاد کرد که معانی بیشتری از "ارزن و برنج" وجود دارد. او بخش «شیائو» را به مفهوم بودایی مرتبط می‌داند که «یک دانه برنج یک بودایی به بزرگی یک کوه است»، و به این نکته اشاره کرد که شیائومی می‌خواهد به جای تلاش برای کمال، از چیزهای کوچک کار کند، در حالی که « mi" مخفف اینترنت موبایل و همچنین "ماموریت غیرممکن" است که به موانع پیش روی راه اندازی شرکت اشاره دارد. او همچنین اظهار داشت که فکر می کند این نام زیباست. در سال ۲۰۱۲ لی جون گفت که این نام مربوط به انقلاب و توانایی آوردن نوآوری به حوزه جدیدی است. پردازنده جدید «تفنگ» شیائومی به چندین منبع اهمیت داده است که معنای دوم را به اصطلاح انقلابی «ارن و تفنگ» حزب کمونیست چین در طول جنگ دوم چین و ژاپن مرتبط می‌کند.

لوگو

اولین لوگوی شیائومی شامل یک مربع نارنجی با حروف "MI" به رنگ سفید در مرکز مربع بود. این لوگو تا ۳۱ مارس ۲۰۲۱ مورد استفاده قرار می گرفت، زمانی که یک لوگوی جدید، طراحی شده توسط طراح معروف ژاپنی کنیا هارا، جایگزین لوگوی قدیمی شد که از همان ساختار اولیه آرم قبلی تشکیل شده بود، اما مربع با یک "مجاب" جایگزین شد. با گوشه‌های گرد در عوض، با حروف «MI» مانند آرم قبلی، همراه با رنگ کمی تیره‌تر.

طلسم شیائومی، میتو، خرگوش سفیدی است که اوشانکا (که در چین به عنوان کلاه لی فنگ شناخته می‌شود) با ستاره‌ای قرمز و شال قرمز دور گردنش پوشیده است. بعدها ستاره قرمز روی کلاه با لوگوی شرکت جایگزین شد.

birhosting xiaomi1

پست های توصیه شده