معرفی شرکت Huawei

birhosting huawei index
توسط

Huawei Technologies Co., Ltd. یک شرکت فناوری چند ملیتی چینی است که دفتر مرکزی آن در شنژن، گوانگدونگ، چین قرار دارد. این شرکت تجهیزات مخابراتی، لوازم الکترونیکی مصرفی و دستگاه های هوشمند مختلف را طراحی، توسعه، تولید و به فروش می رساند.

این شرکت در سال ۱۹۸۷ توسط رن ژنگفی، معاون سابق هنگ در ارتش آزادیبخش خلق تأسیس شد. هوآوی که در ابتدا بر روی تولید سوئیچ های تلفن متمرکز بود، کسب و کار خود را به ساخت شبکه های مخابراتی، ارائه خدمات و تجهیزات عملیاتی و مشاوره ای به شرکت های داخل و خارج از چین و تولید دستگاه های ارتباطی برای بازار مصرف گسترش داد. هواوی تا دسامبر ۲۰۱۹ بیش از ۱۹۴۰۰۰ کارمند دارد.

birhosting huawei1

Huawei محصولات و خدمات خود را در بیش از ۱۷۰ کشور و منطقه مستقر کرده است. این شرکت در سال ۲۰۱۲ از اریکسون به عنوان بزرگترین تولید کننده تجهیزات مخابراتی در جهان پیشی گرفت و در سال ۲۰۱۸ از اپل به عنوان دومین تولید کننده بزرگ تلفن های هوشمند در جهان، پس از سامسونگ الکترونیکس پیشی گرفت. در سال ۲۰۱۸، هواوی درآمد سالانه ۱۰۸.۵ میلیارد دلاری را گزارش کرد.

در جولای ۲۰۲۰، هواوی برای اولین بار از سامسونگ و اپل در تعداد گوشی های ارسال شده در سراسر جهان پیشی گرفت. این در درجه اول به دلیل کاهش فروش جهانی سامسونگ در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ به دلیل تأثیر همه گیری COVID-19 بود. در سال ۲۰۲۱، هواوی توسط مرکز تحقیقات مشترک اتحادیه اروپا (JRC) در رتبه‌بندی رتبه‌بندی سرمایه‌گذاری صنعتی تحقیق و توسعه اتحادیه اروپا (JRC) به عنوان دومین سرمایه‌گذار بزرگ تحقیق و توسعه در جهان شناخته شد و بر اساس گزارشی که توسط موسسه تحقیقاتی Fairview در زمینه ثبت اختراعات ایالات متحده منتشر شد، در رتبه پنجم جهان در اختراعات ایالات متحده قرار گرفت.

اگرچه Huawei در سطح بین‌المللی موفق بوده است، اما به دلیل حمایت بی‌رویه دولت، ارتباط با ارتش آزادی‌بخش خلق و نگرانی‌های امنیت سایبری مبنی بر اینکه تجهیزات زیرساختی هوآوی امکان نظارت توسط دولت چین را فراهم می‌کند، در برخی بازارها با مشکلاتی مواجه شده است. با توسعه شبکه‌های بی‌سیم ۵G، تماس‌هایی از سوی ایالات متحده و متحدانش مبنی بر عدم انجام هرگونه تجارت با هواوی یا سایر شرکت‌های مخابراتی چینی مانند ZTE وجود دارد.

هوآوی استدلال کرده است که محصولاتش "خطر امنیت سایبری بزرگتری" نسبت به هر فروشنده دیگری ندارد و مدعی است که هیچ مدرکی دال بر جاسوسی ایالات متحده وجود ندارد. با این حال، کارشناسان خاطرنشان می کنند که قانون ضد جاسوسی ۲۰۱۴ و قانون اطلاعات ملی جمهوری خلق چین در سال ۲۰۱۷ قوانین گسترده ای هستند که هواوی و سایر شرکت ها را مجبور به همکاری در جمع آوری اطلاعات می کند.

به گفته کارکنان سابق، "این راز نیست که کارمندان اغلب با مقامات اطلاعاتی تعبیه شده در شرکت کار می کنند"، به طوری که ۲۵۰۰۰ کارمند هوآوی قبلا در وزارت امنیت دولتی یا ارتش آزادیبخش خلق خدمت می کردند. اطلاعات غربی همچنین هوآوی را در چندین هک شبکه‌های مخابراتی دخیل کرده‌اند، در حالی که چندین سازنده رقیب مخابراتی مانند Nortel و Cisco Systems جاسوسی صنعتی را به هوآوی ردیابی کرده‌اند.

birhosting huawei2

علیرغم ادعاهایی مبنی بر اینکه این شرکت به عنوان یک شرکت خصوصی فعالیت می کند، سوالاتی در مورد مالکیت و کنترل هواوی همچنان وجود دارد. هوآوی به عنوان یک قهرمان ملی در «استراتژی‌های توسعه فنی-ملی‌گرایانه» چین در نظر گرفته می‌شود و حمایت گسترده‌ای از جمله تأمین مالی از بانک‌های دولتی دریافت کرده است، به‌علاوه چین درگیر لابی‌گری دیپلماتیک و تهدید تجاری تلافی‌جویانه علیه کشورهایی است که در نظر داشتند مشارکت هواوی در ۵G را مسدود کنند.

هوآوی در نظارت و بازداشت دسته جمعی اویغورها در اردوگاه های اسارتگاه سین کیانگ کمک کرده است که منجر به تحریم های وزارت امور خارجه ایالات متحده شده است. هوآوی همچنین یک هوش مصنوعی تشخیص چهره را آزمایش کرد که ویژگی‌های قومیتی را تشخیص می‌دهد تا به مقامات دولتی اعضای یک گروه قومی هشدار دهد.

در بحبوحه جنگ تجاری بین چین و ایالات متحده، Huawei از تجارت با شرکت های آمریکایی به دلیل ادعای نقض عمدی قبلی تحریم های ایالات متحده علیه ایران محدود شد. در ۲۹ ژوئن ۲۰۱۹، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، برای از سرگیری مذاکرات تجاری با چین به توافق رسید و اعلام کرد که تحریم های فوق علیه هواوی را کاهش خواهد داد.

هواوی در ماه ژوئن ۶۰۰ شغل در مرکز تحقیقاتی سانتا کلارا خود را اخراج کرد و در دسامبر ۲۰۱۹، بنیانگذار رن ژنگفی، گفت که این مرکز را به کانادا منتقل می کند زیرا محدودیت ها مانع از تعامل آنها با کارمندان آمریکایی می شود. در ۱۷ نوامبر ۲۰۲۰، طبق وبلاگ فناوری Engadget، هواوی با فروش برند آنر به فناوری اطلاعات جدید Shenzen Zhixin موافقت کرد تا پس از تحریم‌های ایالات متحده علیه آنها، از بقای آن اطمینان حاصل کند. در ۲۳ ژوئیه ۲۰۲۱، طبق گزارش ها، هواوی تونی پودستا را به عنوان مشاور و لابی گر با هدف تقویت رابطه این شرکت با دولت بایدن استخدام کرد.


پست های توصیه شده