معرفی شرکت Asus

birhosting asus index
توسط

ایسوس که مقر آن در تایوان است، یک شرکت سخت‌افزار رایانه و لوازم الکترونیکی مصرفی است که در سال ۱۹۸۹ توسط T H Tung، Ted Hsu، Wayne Hsieh و M T Liao - همه مهندسان سخت‌افزار در ایسر، تأسیس شد. این شرکت با مادربردهای کامپیوتری شروع به کار کرد اما اکنون کامپیوترهای رومیزی، نوت بوک، گوشی های هوشمند، تجهیزات شبکه، نمایشگرها، پروژکتورها، کارت های گرافیک، دستگاه های ذخیره سازی نوری، روترهای Wi-Fi، سرورها، ایستگاه های کاری و تبلت ها را ارائه می دهد. همچنین در حال توسعه محصولات واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، دستگاه های اینترنت اشیا (IoT) و فناوری های روباتیک است. در سال ۲۰۱۸، ایسوس زنبو را معرفی کرد، یک ربات خانگی هوشمند که برای ارائه کمک، سرگرمی و همراهی با خانواده ها طراحی شده است.

در سال ۱۹۹۵، شش سال پس از معرفی، ایسوس به تولیدکننده پیشرو مادربرد در جهان تبدیل شد. این ایسوس است که توانسته است تایوان را به پیشرو در تجارت جهانی سخت افزار کامپیوتر تبدیل کند. در سال ۱۹۹۶، شرکت سهامی عام شد و تجارت خود را در بورس تایوان آغاز کرد. در سال ۲۰۰۰، مراکز خدمات خود را در هلند، چین، ایالات متحده، جمهوری چک، استرالیا و ژاپن تأسیس کرد. متعاقباً، در سال ۲۰۰۶، این شرکت همچنین نام تجاری فرعی جمهوری گیمرها (ROG) را برای طراحی و توسعه محصولات برای گیمرها تأسیس کرد. تحت نام تجاری فرعی، این شرکت اولین مادربرد ROG Crosshair خود را در کلاس بازی راه اندازی کرد.

birhosting asus1

تقسیم Asus به شرکت‌های مستقل

در سال ۲۰۰۸، ایسوس با تقسیم به سه شرکت مستقل - Asus، Pegatron و Unihan Corporation، عملیات خود را بازسازی کرد. ایسوس بر روی رایانه‌ها و لوازم الکترونیکی با مارک شخص اول متمرکز شد. Pegatron به یک تولید کننده اصلی تجهیزات مادربرد و قطعات تبدیل شد. و شرکت Unihan بر تولید غیر رایانه شخصی مانند کیس ها و قالب ها متمرکز شد. در آخرین مرحله همان سال، این شرکت به عضویت Open Handset Alliance برای استقرار دستگاه‌های Android سازگار درآمد.

نسل اول گوشی های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اندروید ایسوس در سال ۲۰۱۴ عرضه شد. این گوشی های هوشمند از پردازنده های اینتل پشتیبانی می کردند، نه پردازنده های ARM که اکثر گوشی های هوشمند اندرویدی دیگر از آن استفاده می کردند. خط تولید گوشی های هوشمند Zenfone این شرکت با یک مانع قانونی در هند مواجه شد و دادگاه عالی دهلی در سال ۲۰۱۹ به آن دستور داد تا فروش گوشی های هوشمند خود را با نام تجاری Zenfone متوقف کند. این شرکت را مجبور کرد تا گوشی هوشمند پرچمدار ۲۰۱۹ خود Asus Zenfone 6 را با نام Asus 6z در هند عرضه کند.

birhosting asus2

پست های توصیه شده