شرکت مایکروسافت

BirHosting microsoft index
توسط

مایکروسافت، یک شرکت فناوری آمریکایی و چندملیتی است که دفتر مرکزی آن در شهر ردموند، ایالت واشینگتن قرار دارد. این شرکت بزرگترین ارائه‌کننده نرم‌افزارهای رایانه‌ای در دنیاست، که به انتشار کتاب، تولید محصولات چندرسانه‌ای و ارائه خدمات پست الکترونیکی نیز می‌پردازد.

فعالیت اصلی این شرکت در زمینهٔ طراحی، توسعه، ساخت، صدور مجوز، پشتیبانی و ارائهٔ خدمات نرم‌افزاری برای ابزارهای رایانه‌ای می‌باشد. پرفروش‌ترین محصولات شرکت، سیستم‌عامل «ویندوز» و نرم‌افزار «آفیس» است و شعار اصلی شرکت «یک رایانه روی هر میز، در هر خانه» می‌باشد.

BirHosting microsoft

تاریخچه مایکروسافت

رئیس شرکت مایکروسافت، یعنی بیل گیتس، آن را در تاریخ ۴ آپریل سال ۱۹۷۵ تاسیس کرد. نخستین دفتر بین المللی در سال ۱۹۷۷ و در ماه اوت، در ژاپن تاسیس شد. علت انتخاب اسم مایکروسافت برای این شرکت استفاده از دو کلمه مایکروکامپیوتر یا ریز رایانه و سافت ور یا نرم افزار بود که با یک دیگر ترکیب شده اند.

آن چه باعث شهرت این شرکت شد، معرفی سیستم عامل MS-DOS در دهه ۸۰ بود. بعد از تولید اولین کامپوتر شخصی توسط مایکروسافت با سفارش IBM این سیستم عامل معرفی شد و پس از این داستان، بقیه شرکت ها نیز از سیستم عامل های مایکروسافت استفاده می کردند.

محصولات شرکت مایکروسافت

شرکت مایکروسافت، اولین دانشنامه قابل اجرا روی کامپیوتر را در سال ۱۹۹۴ تولید کرد. این نرم افزار با نام انکارتا منتشر شد.

سال ۱۹۹۵، شرکت دریم ورکس با مایکروسافت همکاری کرد و نتیجه آن، ایجاد سرگرمی های چند منظوره بود.

در همان سال ویندوز ۹۵ وارد بازار شد و MS-DOS و ویندوز با یک دیگر هماهنگ شدند. سال ۱۹۹۸، برای نخستین بار نرم افزار های مجموعه آفیس نیز منتشر شدند و چندین نسخه مختلف برای آن ها وجود داشت.

محصولات آفیس شامل ۶ دسته زیر میشوند:

۱– سیستم عامل

ویندوز های مختلفی توسط مایکروسافت ارائه شده اند که از میان آن ها می توان به ویندوز ۷، ویندوز ۸، ویندوز ویستا، ویندوز ۱۰، ویندوز فون و ویندوز سرور اشاره کرد.

۲– نرم افزار های کاربردی

اج
تودو
ورد
پاورپوینت
اکسل
اکسس
پابلیشر
فرانت پیج
اوت لوک
اینفو پاد
ویزیو
پروجکت
شار پوینت ورک اسپیس
کامیونیکیتور
وان نوت
دانشنامه اینکارتا
فتو استوری
وان کر
اینترنت اکسپلورر
شیرپوینت

۳– برنامه نویسی

مایکروسافت سرویس
ویژوال استودیو
ویژوال سی++
ویژوال بیسیک
ویژیوال فاکس پرو
ویژوال سی شارپ
مایکروسافت اسمبلر
مایکروسافت لینکر
دات نت
کیو بیسیک

۴– بانک اطلاعاتی

اسکیوال سرور
Database Engine
Analysis Services
Reporting Services
Integration Services

۵– کنسول بازی

ایکس باکس
ایکس باکس ۳۶۰
ایکس باکس وان
کینکت
ایکس باکس سری ایکس

۶– سایر محصولات سخت افزاری مایکروسافت

نخستین سخت افزار شرکت مایکروسافت، تبلت سرفیس بود که تاریخ تولید آن به سال ۲۰۱۲ باز می گردد. تولید تمامی قطعات به کار رفته در ساخت این تبلت ها در داخل شرکت بوده و هم اکنون نیز تبلت های سرفیس و لپتاپ های آن تولید شده و به فروش می رسند

BirHosting microsoft2

وضعیت کنونی مایکروسافت

فعالیت‌های مایکروسافت از سال ۲۰۱۵ به سه دسته فرآیندهای تجاری و تولیدی، رایانش هوشمند ابری و رایانش شخصی تقسیم شد؛

دسته اول را می‌توان بخش خدمات تجاری نامید که شامل نسخه‌های تجاری نرم‌افزارهای آفیس، اسکایپ، Exchange و بسیاری از نرم‌افزارهای حرفه‌ای دیگر می‌شود.

بخش دوم نیز خدمات سرور و رایانش ابری مانند ویندوز سرور، ویژوال استودیو، سیستم سنتر و آژور (Microsoft Azure) را در بر می‌گیرد.

دسته سوم نیز محصولات سخت افزاری و سیستم عامل‌های را شامل میشود.


پست های توصیه شده