رمزنگاری چیست؟

birhosting encryption index
توسط

اگر می خوهید از داده های خود محاظت کنید وآنها را ایمن کنید باید نوعی رمزنگاری را در رایانه ی خود فعال کنید. به عبارت ساده رمزگذاری فرآیندی است که از طریق آن داده ها به گونه ای رمزگذاری می شوند که از دید کاربران غیرمجاز پنهان یا غیرقابل دسترسی باقی بماند. رمزنگاری روش های مختلفی دارد که عمومی ترین آن عبارت است از جایگزینی یا جا به جایی حروف (کارکترها) یا کلمات است.
این به محافظت از اطلاعات خصوصی و داده های حساس کمک می کند و می تواند امنیت ارتباط بین برنامه های کلاینت و سرورها را افزایش دهد. در اصل، وقتی داده‌های شما رمزگذاری می‌شوند، حتی اگر شخص یا نهاد غیرمجاز به آن دسترسی پیدا کند، نمی‌تواند آن را بخواند.

رمزنگاری فیزیکی چگونه کار می‌کند؟

یک کلید فیزیکی (دانگل) در محفظه برای مجاز کردن رمزگذاری، رمزگشایی و دسترسی استفاده می‌شود. فقط کسانی که دانگل را دارند می توانند به محتویات یک درایو رمزگذاری شده دسترسی داشته باشند، به عنوان مثال یک دانگل در دست سرور و دانگل دیگر در دست کلاینت مورد نظر می باشد. سعی کنید حداقل یکی از آنها را در مکانی امن نگه دارید زیرا اگر همه کلیدها گم شوند، درایوهای رمزگذاری شده توسط محفظه غیرقابل خواندن خواهند بود.
دو نوع الگوریتم رمزگذاری وجود دارد: متقارن و نامتقارن. با یک الگوریتم متقارن، هر دو کلید رمزگذاری و رمزگشایی یکسان هستند، بنابراین برای فعال کردن ارتباط امن باید از یک کلید استفاده شود. رمزگذاری الگوریتم متقارن معمولاً برای رمزگذاری داده های انبوه استفاده می شود و به سرعت و به راحتی توسط سخت افزار پیاده سازی می شود. نکته منفی این است که هر کسی با آن کلید رمزگشایی می تواند داده های شما را رمزگشایی کند حتی اگر برای آنها در نظر گرفته نشده باشد.

در رمزنگاری الگوریتم نامتقارن، از دو کلید رمزگذاری مجزا استفاده می شود. یک کلید عمومی برای رمزگذاری داده ها استفاده می شود و می تواند توزیع شود در حالی که کلید خصوصی برای رمزگشایی داده ها استفاده می شود و بنابراین خصوصی نگه داشته می شود.

از طریق استفاده از یک کلید خصوصی، رمزگذاری نامتقارن تبادل اولیه کلیدهای مخفی را حذف می کند، اجازه می دهد تا کلیدهای عمومی با هر کسی به اشتراک گذاشته شود، و یک معماری زیربنایی برای گواهی های دیجیتال، امضاهای دیجیتال، و زیرساخت کلید عمومی (PKI) فراهم می کند. معایب آن این است که کندتر از رمزگذاری الگوریتم متقارن است و به قدرت محاسباتی بیشتری نیاز دارد.


پست های توصیه شده