توییچ چیست؟

BirHosting twitch index
توسط

Twitch که در سال ۲۰۱۱ تأسیس شد، یک پلتفرم برای پخش زنده ویدیو است که تقریباً هر چیزی را که می خواهید تماشا کنید، از آشپزی، موسیقی، جلسات پرسش و پاسخ و - محرک اصلی ترافیک - بازی های ویدیویی را ارائه می دهد. در ابتدا به عنوان یک بخش spinoff از Justin.tv شروع شد و اولویت اصلی آن بازی بود. توییچ آنقدر محبوب شد که منجر به تغییر نام تجاری Justin.tv شد که در سال ۲۰۱۴ نام خود را به Twitch Interactive تغییر داد. سپس، اواخر همان سال، Twitch Interactive توسط آمازون خریداری شد.

به طور متوسط، Twitch بیش از ۳۰ میلیون کاربر فعال روزانه دارد، با بیش از ۹.۲ میلیون پخش کننده منحصر به فرد در ماه تا سال ۲۰۲۲.

نحوه دسترسی به توییچ

Twitch برای پخش در بسیاری از سیستم عامل ها در دسترس است. برای تماشای جریان‌ها می‌توانید از وب‌سایت رسمی Twitch دیدن کنید یا از برنامه استفاده کنید که در iOS، Android، Windows، Mac، PS4، PS5، Xbox One، Xbox Series X/S و دستگاه‌هایی مانند Chromecast و Apple TV در دسترس است. اگر دستگاه شما به اینترنت دسترسی دارد و از برنامه ها پشتیبانی می کند، احتمالاً می توانید از آن برای Twitch استفاده کنید.

ایجاد یک حساب کاربری رایگان است، چه پخش کننده یا بیننده. برای گذاشتن نظر در جریان ها و همچنین اشتراک یا دنبال کردن سایر سازندگان محتوا به یک حساب کاربری نیاز دارید.

هدف از استریم های توییچ

صفحه اصلی را با کانال های مختلف تغییر دهید.
همگام شدن با آخرین بازی های ویدیویی می تواند گران و زمان بر باشد. به همین دلیل، بسیاری از گیمرها به استریم Twitch متصل می شوند تا ببینند آیا یک بازی برای آنها مناسب است یا خیر. گاهی اوقات خواندن یا تماشای یک بررسی کافی نیست - بهتر است بازی را در عمل ببینید. اینجاست که Twitch وارد می‌شود. به طور معمول، پخش‌کننده‌ها همزمان دو فیلم ضبط می‌کنند: یکی از خود بازی و دیگری از پخش‌کننده. این به هر جریانی شخصیت خاص خود را می دهد. شما فقط بازی را تماشا نمی کنید، بلکه پخش کننده را نیز تماشا می کنید. به خاطر داشته باشید که استریم ها مختص بازی نیستند. بسیاری از نوازندگان محبوب به دلیل لغو همه تورها برای کسب درآمد در طول همه‌گیری COVID-19 به Twitch روی آورده‌اند.

برخی از پخش‌کننده‌ها دسترسی زودهنگام به یک بازی آینده پیدا می‌کنند و در ازای تبلیغات با ناشر آن همکاری می‌کنند. اگر پخش‌کننده مورد علاقه‌تان را در حال انجام یک بازی آینده می‌بینید که ممکن است در مورد آن نگران بودید، تماشای پخش جریانی می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیم آگاهانه‌تری برای خرید بگیرید.

پس از تنظیم برای مشاهده محتوای مورد علاقه خود، ممکن است در نهایت با پخش کننده ارتباط برقرار کنید. شاید آنها بامزه باشند یا سلیقه ای مشابه سلیقه شما داشته باشند. این ارتباطی است که پخش کننده ها (و بینندگان) برای ادامه کسب و کار به آن نیاز دارند. استریم ها معمولاً با یک چت زنده همراه خواهند بود که در آن بینندگان آن می توانند با پخش کننده و سایر افرادی که تماشا می کنند ارتباط برقرار کنند.

شرکت های وابسته و شرکا

شرکت های وابسته به توییچ

بسیاری از تولیدکنندگان محتوا می‌توانند از طریق کمک‌های مالی، اشتراک و تبلیغات در توییچ امرار معاش کنند. برای کسب درآمد مستقیم از طریق توییچ، که با رسیدن به سطح مشخصی از بینندگان و همچنین سایر آمارها، به دست می‌آورید، باید یک وابسته به توییچ شوید. راه‌های مختلفی برای کسب درآمد به‌عنوان استریمر توییچ وجود دارد، اما اگر می‌خواهید این کار را از طریق خود پلتفرم انجام دهید، باید به یک Affiliate تبدیل شوید.

برای تبدیل شدن به یک وابسته Twitch، باید موارد زیر را کسب کنید:

حداقل ۵۰۰ دقیقه در ۳۰ روز گذشته پخش شده است
حداقل ۷ روز پخش منحصر به فرد در ۳۰ روز گذشته
به طور متوسط ​​۳ بیننده همزمان یا بیشتر در ۳۰ روز گذشته
حداقل ۵۰ فالوور
پس از احراز این شرایط، Twitch از شما دعوت می‌کند تا Affiliate شوید، که به شما امکان می‌دهد از طریق پلتفرم شروع به کسب درآمد کنید. شرکت‌های وابسته می‌توانند به روش‌های مختلف درآمدزایی کنند: تبلیغات، بیت‌ها و اشتراک‌ها. برای شروع، از سال ۲۰۱۹، کسانی که به وضعیت Affiliate رسیده اند، درآمد تبلیغات را با Twitch به اشتراک می گذارند. تبلیغات در سرتاسر جریان پخش می شوند و سازنده محتوا می تواند فرکانس نمایش آنها را انتخاب کند.

راه دیگری برای کسب درآمد به عنوان Affiliate با بیت است. اینها شکلی از ارز مجازی هستند که به بینندگان اجازه می دهد پخش کننده را تشویق کنند. نرخ تبدیل فعلی یک سنت در هر بیت است. این را به عنوان نکته ای در نظر بگیرید که همراه با پیام متحرک Cheer است که در چت ظاهر می شود.

آنها همچنین می توانند از سه سطح اشتراک درآمد کسب کنند: ۴.۹۹ دلار، ۹.۹۹ دلار و ۲۴.۹۹ دلار ماهانه، که با Twitch 50/50 تقسیم می شود. مشترکین برای نشان دادن حمایت مالی و در عین حال دسترسی به احساسات ویژه، نشان‌ها، چت‌های انحصاری، و جریان‌های بدون آگهی، ماهانه به پخش‌کننده پرداخت می‌کنند.

شرکای توییچ

شرکای Twitch اساساً یک پله بالاتر از Affiliates هستند، با چند امتیاز اضافه. آن‌ها مزایای مشابهی را دریافت می‌کنند، اما همچنین به نشان کاربر تأیید شده، دسترسی اولویت به تیم پشتیبانی، دسترسی به فرصت‌هایی مانند ملاقات و احوالپرسی، تأخیر پخش تا ۱۵ دقیقه، تا ۵۰ اسلات emote و موارد دیگر دسترسی دارند. . پس از آن، کسانی که وابسته شده اند می توانند مسیر شریک را آغاز کنند، که از شما می خواهد:

در ۳۰ روز گذشته به مدت ۲۵ ساعت پخش جریانی داشته باشید
در ۳۰ روز گذشته در ۱۲ روز مختلف پخش جریانی داشته باشید
میانگین ۷۵ بیننده در ۳۰ روز گذشته (تعداد بینندگان همزمان به استثنای میزبان‌ها، حمله‌ها و جاسازی‌ها)
هنگامی که به این اهداف رسیدید و آنها را به مدت ۳۰ روز نگه داشتید، می توانید برای Partner درخواست دهید و مشمول تایید Twitch هستید.

توییچ می‌گوید: «شریک‌ها بهترین پخش‌کننده‌هایی هستند که جامعه توییچ ارائه می‌کند. «ما به دنبال پخش‌کننده‌هایی هستیم که بینندگان زیادی داشته باشند و یک جامعه فرعی قوی برای خود ایجاد کرده باشند. نامزدهای شریک ایده‌آل ما با مخاطبان خود درگیر می‌شوند، محتوای شگفت‌انگیزی تولید می‌کنند و راه‌هایی برای متمایز شدن از دیگران پیدا می‌کنند.»

اشتراک پرایم گیمینگ

برای دریافت جدیدترین و انحصاری ترین مزایای موجود برای کاربران مشتاق، می توانید برای اشتراک ماهانه Prime Gaming پرداخت کنید. خوشبختانه برای کسانی که قبلاً یک حساب Amazon Prime دارند، با اتصال دو حساب خود به طور خودکار یک اشتراک Prime Gaming رایگان دریافت می کنید. مشترکین Prime Gaming به مزایای زیر دسترسی دارند:

اشتراک یک کانال توییچ
بازی‌های «رایگان» هر ماه که می‌توانید برای همیشه نگه دارید
محتوای درون بازی بدون هزینه اضافی
Prime Gaming برای هدیه به دیگر اعضای Twitch غارت می شود
احساسات انحصاری
رنگ های چت اضافی
نشان انحصاری چت
ذخیره پخش برای ۶۰ روز (به جای تنها ۱۴ روز)
همچنین می‌توانید در خارج از Amazon Prime فقط با ۱۵ دلار در ماه مشترک Prime Gaming شوید. مشترک پرایم بودن به شما امکان می دهد حتی به محتوای انحصاری تری دسترسی داشته باشید، چه حساب سازنده داشته باشید و چه فقط به عنوان یک عضو مخاطب مشاهده کنید. حتی اگر مشترک باشید، هنگام پخش جریانی در Twitch تبلیغات خواهید دید، اما برای مزایای دیگر ارزش عضویت را دارد. به عنوان مثال، هر کاربری که در Prime Gaming مشترک شده است به طور خودکار به بازی های رایگان مانند Control: Ultimate Edition، StarCraft: Remastered، Recompile و غیره دسترسی نامحدود دارد.

در حالی که فرض اصلی Twitch برای مشاهده بازیکنان بازی های ویدیویی در عمل است، همچنین دارای امتیازات و ویژگی های بسیار دیگری برای ارائه به کاربران است. علاوه بر تماشای پخش‌کننده‌های بازی‌های ویدیویی، می‌توانید برنامه‌های آشپزی را توسط کاربران Twitch تماشا کنید، در مورد رویدادهای ورزشی اظهارنظر کنید، و در عین حال که مخاطبان تعاملی دارید، چیزهای جدیدی کشف کنید. چه خالق باشید و چه یک مخاطب، متوجه خواهید شد که چقدر سرگرم کننده است که در چت با بینندگان همفکر شرکت کنید. این سطح از تعامل، Twitch را به یک پلتفرم اجتماعی فعال تبدیل می کند که در آن احتمالاً جامعه مناسب را پیدا خواهید کرد.


پست های توصیه شده