تاسیسات ALCOR چیست؟

تاسیسات ALCOR چیست؟
توسط

Alcor Life Extension Foundation که اغلب با نام Alcor شناخته می شود  در اسکاتسدیل، آریزونا، ایالات متحده مستقر است. الکور به انجماد اجساد و مغزهای انسان در نیتروژن مایع پس از مرگ به صورت قانونی می انجامد، با امید به احیا و بازگرداندن آنها به سلامت کامل در صورت توسعه فناوری جدید در آینده.
این سازمان توسط فرد و لیندا چمبرلین در کالیفرنیا در سال ۱۹۷۲ به عنوان انجمن الکور برای هیپوترمی حالت جامد (ALCOR) تأسیس شد. الکور به خاطر یک ستاره کم نور در دب اکبر نامگذاری شد. این نام در سال ۱۹۷۷ به Alcor Life Extension Foundation تغییر یافت.
در ۱۶ جولای ۱۹۷۶، الکور اولین انجماد انسانی خود را بر روی پدر فرد چمبرلین انجام داد.

الکور در مخازن استوانه ای پر از نیتروژن خود سرو بدن انسان ها یه اضافه ی حدود ۱۰۰ حیوان خانگی را نگهداری می کند.

 

محلول محافظ سرمایی که Alcor برای جلوگیری از انجماد استفاده می‌کند، ترکیبی از مواد شیمیایی است که توسط زیست‌شناسان برای اندام‌های قابل پیوند ایجاد شده است. این راه حل به طور خاص برای حفظ ساختار مغز تایید شده است.

به محض اینکه یک فرد از نظر قانونی مرده اعلام شود ،فرایند انجماد آغاز می شود . در این زمان هنوز اندام های آنها زنده هستند. یک تیم که معمولا تا یک هفته در حالت آماده باش بوده و در انتظار مرگ بیمار بوده اند با سرعت آنها را به یک حمام یخ منتقل می کنند و خون آنهارا با محلولی جایگزین می کنند و بدن را در مخزن های پر از نیتروژن نگهداری می کنند.

َAlcor جسد و سر ۲۰۰ نفر را نگه می دارد به این امید که در آینده بتوانند به زندگی خود ادامه دهند.
کرایونیک تمرین حفظ زندگی با توقف فرآیند مرگ با استفاده از دمای زیر انجماد با هدف بازگرداندن سلامتی با فناوری پزشکی در آینده است. در این راستا الکور کل بدن را با قیمت حدود ۲۰۰ هزار دلار یا فقط سر و مغز را با ۸۰ هزار دلار در فرآیندی به نام کریونیک (سرمازیستی) منجمد می کند. این کار را با کاهش تدریجی دمای بدن و ذخیره آنها در محفظه های غول پیکر نیتروژن مایع در دمای ۱۹۶- درجه سانتیگراد انجام می دهند. در یک روش معمولی، قبل از اینکه خون با محلول «محافظ برودتی» جایگزین شود، بدن در یخ بسته بندی شده و منجمد می شود تا تشکیل کریستال یخ متوقف شود.
یکی از جسد هایی که در دست الکور می باشد یک نوزاد معروف به آینز است که تحت ۱۰ عمل جراحی، ۱۲ دور شیمی درمانی و ۲۰ دور پرتودرمانی قرار گرفت، اما نتوانست سرطان را شکست دهدو در سال ۲۰۱۵، درست قبل از تولد سومین سالگردش، بر اثر سرطان مغز درگذشت.
بد فورد اولین انسان منجمد شده

جالب است بدانید، یک ایرانی به نام فریدون اسفندیاری هم درمیان این اجساد حضور دارد. اسفندیاری متولد ۲۳ مهر ۱۳۰۹ در بروکسل است که در تاریخ ۱۸ تیر ۱۳۷۹ در نیویورک درگذشت. وی نویسنده، معلّم، فیلسوف، نظریه‌پرداز ترابشریت، مشاور و آینده‌پژوه بود. او همچنین تعدادی کتاب با موضوعات تخیلی به چاپ رسانده‌است.

هنوز مدرکی وجود ندارد که آیا انجماد انسان ها کار می کند یا نه اما طرفداران الکور امید دارند و به پیشرفت های علم اشاره می کنند که در آن می توان اسپرم ،جنین و سلول های بنیادی را با موفقیت انجماد و ذوب کرد.


پست های توصیه شده