اینترنت ماهواره ای چیست؟

اینترنت ماهواره ای چیست؟
توسط

دسترسی به اینترنت ماهواره ای، دسترسی به اینترنت از طریق ماهواره های ارتباطی است. درواقع اینترنت ماهواره ای به دلیل سرعت پایین و تاخیر و هزینه ی بالا درگذشته کمتر مورد استفاده قرار می گرفت و در مناطق دور افتاده ایالات متحده کاربرد داشت. این نوع اتصال به اینترنت توانایی انتقال و دریافت داده ها را از یک بشقاب ماهواره ای نسبتاً کوچک روی زمین و برقراری ارتباط با یک ماهواره ثابت در مدار ۲۲۳۰۰ مایلی بالاتر از خط استوای زمین را دارد. ماهواره ای که در مدار است، اطلاعات را به مکانی روی زمین به نام مرکز عملیات شبکه یا NOC (تلفظ "knock") ارسال و دریافت می کند. NOC خود به اینترنت (یا شبکه خصوصی) متصل است، بنابراین تمام ارتباطات ایجاد شده از یک بشقاب ماهواره ای به ماهواره ای که در مدار وجود دارد، قبل از رسیدن به اینترنت از طریق NOC جریان می یابد. برای دسترسی به شبکه ماهواره ای پهن باند، مشتری باید قطعات فیزیکی اضافی را نصب کرده باشد.

birhosting satellite_Internet

اینترنت ماهواره ای روشی قابل اعتماد برای آنلاین شدن برای بسیاری از خانه ها و مشاغل روستایی است، اگرچه هنوز هم معایبی دارد. اینترنت ماهواره ای با استفاده از امواج رادیویی برای برقراری ارتباط با ماهواره هایی که به دور زمین می چرخند کار می کند. داده‌ها از طریق یک شبکه ارتباطی ارسال و بازیابی می‌شوند که با دستگاه شما شروع می‌شود و از طریق مودم و بشقاب ماهواره‌ای شما، به ماهواره در فضا منتقل می‌شود، سپس به زمین به ایستگاه‌های زمینی معروف به مراکز عملیات شبکه (NOC) بازمی‌گردد. و سپس، داده ها از طریق این شبکه - به فضا و سپس به بشقاب ماهواره ای شما روی زمین - برمی گردند تا داده ها را بر روی دستگاه شما تحویل دهند.

تقریباً ۲۲۰۰۰ مایل بالاتر از سطح زمین، ماهواره‌هایی (مانند  Viasat و HughesNet ) بر فراز خط استوا شناور هستند. آنها با سیاره می چرخند، بنابراین رله سیگنال ثابت می ماند. به این مدار زمین ثابت می گویند. این امکان برقراری ارتباط دو طرفه داده بین ظرف شما و مرکز ارائه دهنده یا NOC را فراهم می کند

کمپانی ها:

ایالات متحده
شرکت هایی که خدمات اینترنت خانگی را در ابالات متحده ارائه می کنند عبارتند از ViaSat، از طریق نام تجاری EchoStar، Exede، از طریق شرکت تابعه HughesNet، وStarlink می باشند.

انگلستان
در بریتانیا، شرکت هایی که دسترسی به اینترنت ماهواره ای را ارائه می دهند عبارتند از Broadband ،KonnectT Everywhere و Freedomsat هستند.

تاخیر در سیگنال اینترنت ماهواره ای

تأخیر (که معمولاً «زمان پینگ» نامیده می‌شود) تأخیر بین درخواست داده و دریافت پاسخ، یا در مورد ارتباط یک طرفه، بین لحظه واقعی پخش سیگنال و زمان دریافت آن در آن زمان است. مقصد یک سیگنال رادیویی حدود ۱۲۰ میلی ثانیه طول می کشد تا به یک ماهواره زمین ثابت برسد و سپس ۱۲۰ میلی ثانیه طول می کشد تا به ایستگاه زمینی برسد، بنابراین در مجموع نزدیک به ۱/۴ ثانیه می رسد. که این بیشتر در زمان بازی ها حس می شود.


پست های توصیه شده