اینترنت اشیا

birhosting-article-Internet of things
توسط

اینترنت اشیا (IoT) شبکه ای از اشیاء فیزیکی را توصیف می کند. "اشیاء" که با حسگرها، نرم افزارها و سایر فناوری ها به منظور اتصال و تبادل داده ها با دستگاه ها و سیستم های دیگر از طریق اینترنت تعبیه شده اند. این دستگاه ها از اشیاء خانگی معمولی گرفته تا ابزارهای صنعتی پیچیده را شامل می شود. امروزه با بیش از ۷ میلیارد دستگاه اینترنت اشیا متصل، کارشناسان انتظار دارند این تعداد تا سال ۲۰۲۰ به ۱۰ میلیارد و تا سال ۲۰۲۵ به ۲۲ میلیارد برسد.

birhosting-article-Internet of things

چرا اینترنت اشیا (IoT) اینقدر مهم است؟

در چند سال گذشته، اینترنت اشیا به یکی از مهم ترین فناوری های قرن بیست و یکم تبدیل شده است. اکنون که می‌توانیم اشیاء روزمره - وسایل آشپزخانه، ماشین‌ها، ترموستات‌ها، مانیتورهای کودک - را از طریق دستگاه‌های تعبیه‌شده به اینترنت متصل کنیم، ارتباط یکپارچه بین افراد، فرآیندها و چیزها امکان‌پذیر است.

چه فناوری هایی اینترنت اشیا را ممکن کرده اند؟

در حالی که ایده IoT برای مدت طولانی وجود داشته است، مجموعه ای از پیشرفت های اخیر در تعدادی از فن آوری های مختلف آن را عملی کرده است.

دسترسی به فناوری سنسور کم هزینه و کم مصرف. سنسورهای مقرون به صرفه و قابل اعتماد فناوری اینترنت اشیا را برای تولیدکنندگان بیشتری ممکن می‌سازد.
قابلیت اتصال مجموعه‌ای از پروتکل‌های شبکه برای اینترنت اتصال حسگرها به ابر و سایر «اشیا» را برای انتقال کارآمد داده آسان کرده است.
پلتفرم های رایانش ابری افزایش در دسترس بودن پلتفرم‌های ابری، هم کسب‌وکارها و هم مصرف‌کنندگان را قادر می‌سازد تا به زیرساخت‌هایی که برای افزایش مقیاس نیاز دارند، بدون نیاز به مدیریت همه آن‌ها دسترسی داشته باشند.
یادگیری ماشینی و تجزیه و تحلیل با پیشرفت در یادگیری ماشینی و تجزیه و تحلیل، همراه با دسترسی به مقادیر متنوع و گسترده داده‌های ذخیره شده در ابر، کسب‌وکارها می‌توانند سریع‌تر و آسان‌تر بینش را جمع‌آوری کنند. ظهور این فناوری‌های متحد همچنان مرزهای اینترنت اشیاء را پیش می‌برد و داده‌های تولید شده توسط اینترنت اشیا نیز این فناوری‌ها را تغذیه می‌کند.
هوش مصنوعی مکالمه ای (AI). پیشرفت‌ها در شبکه‌های عصبی، پردازش زبان طبیعی (NLP) را به دستگاه‌های IoT (مانند دستیارهای شخصی دیجیتال الکسا، کورتانا و سیری) آورده و آنها را برای استفاده خانگی جذاب، مقرون‌به‌صرفه و قابل اجرا کرده است.

birhosting-article-Internet of things

اینترنت اشیا صنعتی چیست؟

اینترنت اشیاء صنعتی (IIoT) به کاربرد فناوری اینترنت اشیا در تنظیمات صنعتی، به ویژه با توجه به ابزار دقیق و کنترل حسگرها و دستگاه‌هایی که فناوری‌های ابری را درگیر می‌کنند، اشاره دارد. اخیراً صنایع از ارتباطات ماشین به ماشین (M2M) برای دستیابی به اتوماسیون و کنترل بی سیم استفاده کرده اند. اما با ظهور ابر و فناوری‌های وابسته (مانند تجزیه و تحلیل و یادگیری ماشین)، صنایع می‌توانند به یک لایه اتوماسیون جدید دست یابند و با آن درآمد و مدل‌های تجاری جدیدی ایجاد کنند. IIoT گاهی اوقات موج چهارم انقلاب صنعتی یا Industry 4.0 نامیده می شود. موارد زیر برخی از کاربردهای رایج برای IIoT هستند:

تولید هوشمند
دارایی های متصل و نگهداری پیشگیرانه و پیش بینی کننده
شبکه های برق هوشمند
شهرهای هوشمند
تدارکات متصل
زنجیره تامین دیجیتال هوشمند

ارزش کسب و کار را با اینترنت اشیا باز کنید

همانطور که اینترنت اشیا در بازار گسترده تر می شود، شرکت ها از ارزش تجاری فوق العاده ای که می تواند ارائه دهد سرمایه گذاری می کنند. این مزایا عبارتند از:

استخراج بینش های مبتنی بر داده از داده های اینترنت اشیا برای کمک به مدیریت بهتر کسب و کار
افزایش بهره وری و کارایی عملیات تجاری
ایجاد مدل های کسب و کار جدید و جریان های درآمد
اتصال آسان و یکپارچه دنیای کسب و کار فیزیکی به دنیای دیجیتال برای رسیدن سریع به ارزش

birhosting-article-Internet of things

پست های توصیه شده