ایسوس اولین Wi-Fi 6E جهان را راه اندازی کرد

birhosting 6e index
توسط

دنیای وای فای ۶ گیگاهرتزی از راه رسید: غول کامپیوتری و شبکه ای مستقر در تایوان، ایسوس اولین روتر با قابلیت وای فای ۶ گیگاهرتزی (Wi-Fi 6E) را راه اندازی کرد. این اعلامیه در مراسم راه اندازی آنلاین Meta Buffs با حضور ASUS Republic of Gamers (ROG) در دوشنبه گذشته منتشر شد. روتر جدید از دسامبر ۲۰۲۰ برای خرید خرده فروشی در آمریکای شمالی در دسترس خواهد بود.

اولین روتر وای فای ۶ گیگاهرتزی جهان وارد شد - و جای تعجب نیست که دنیای بازی اولین بخش بازار تشنه پهنای باند خواهد بود که از افزایش بزرگ عملکرد Wi-Fi ناشی از باند ۶ گیگاهرتز بهره می برد. ایسوس در بیانیه مطبوعاتی خود در اینجا می گوید که روتر سه باند جدید ایسوس «ROG Rapture GT-AXE11000» نام دارد و دارای حداکثر سرعت ۱۱ گیگابیت در ثانیه است.

به افتخار ایسوس، این شرکت در مورد Wi-Fi 6E هم خوش‌بین و هم صادقانه است: «پروتکل Wi-Fi 6 قبلاً به دستگاه‌ها و روترهای سازگار اجازه می‌داد تا دسترسی عادلانه‌تر و با تأخیر کمتری به پهنای باند موجود در فرکانس‌های ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ ارائه کنند. باندهای گیگاهرتز ASUS می‌گوید: Wi-Fi 6E از همین مزایا استفاده می‌کند و آن‌ها را برای باند بسیار کمتر ۶ گیگاهرتز اعمال می‌کند، و فضای بسیار بیشتری را برای اتصال دستگاه‌های سازگار و لذت بردن از عملکرد بالا ایجاد می‌کند.

birhosting 6e2

اما ایسوس همچنین می‌گوید: «یک اخطار وجود دارد: شما به یک دستگاه مشتری با رادیو Wi-Fi 6E سازگار برای دسترسی به فضای هوایی ۶ گیگاهرتز نیاز دارید، زیرا آداپتورهای قدیمی‌تر برای این طیف آماده نیستند. با در دسترس قرار گرفتن دستگاه‌های Wi-Fi 6E بیشتر و بیشتر، شما می‌خواهید که Rapture GT-AXE11000 در مرکز شبکه‌تان باشد تا از همان روز اول از عملکرد کامل لذت ببرید.» برای اطلاعات مفیدتر، یادداشت انتشار کامل ASUS را اینجا بخوانید.

و البته در این مورد هم حق دارند. پس چه کسی اولین کسی خواهد بود که یک دانگل Wi-Fi 6E طراحی شده برای رایانه های بازی ارائه می کند؟ ما حدس می‌زنیم که می‌تواند یک بازار زودهنگام برای چنین دستگاهی وجود داشته باشد. البته ما همه نسخه‌های محصولات Wi-Fi 6E آینده را با دقت دنبال خواهیم کرد.

فناوری چیپست برای روتر جدید ۶ گیگاهرتزی ایسوس توسط Broadcom ارائه شده است.


پست های توصیه شده