انواع هکر

BirHosting hacker
توسط

سلام، به وبسایت بیرهاستینگ خوش آمدید. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی کامل انواع هکر ها (کلاه سفید ، کلاه قرمز، کلاه سبز، کلاه آبی، کلاه سیاه و کلاه خاکستری) برای شما عزیزان بپردازیم. لطفا در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

BirHosting Hackers

هکرهای کلاه سفید

اصطلاح کلاه سفید در زبان عامیانه اینترنت به یک هکر رایانه اخلاقی یا یک متخصص امنیت رایانه اشاره دارد که متخصص در تست نفوذ و سایر روشهای آزمایش برای اطمینان از امنیت سیستمهای اطلاعاتی سازمان است.

هک اخلاقی اصطلاحی است که توسط IBM ابداع شده است و به معنای مقوله ای گسترده تر از آزمایش نفوذ است. در مقایسه با کلاه سیاه، که نام آن از فیلم های غربی گرفته شده است، جایی که کابوی ها قهرمانانه و متضاد هم دیگر ممکن است به طور سنتی یک کلاه سفید و یا سیاه بپوشند.

یک هکر کلاه سفید یک متخصص امنیت رایانه است که برای آزمایش و سنجش امنیت آنها، به سیستم ها و شبکه های محافظت شده حمله می کند. هکرهای کلاه سفید با قرار گرفتن در معرض آسیب پذیری در برابر هکرهای مخرب از مهارت های خود برای بهبود امنیت استفاده می کنند. آن ها با این کار می توانند کاستی های امنیت را پیدا کرده و آن ها را اصلاح کنند.

هکرهای کلاه سفید معمولاً به عنوان هکرهایی مورد استفاده قرار می گیرند که از مهارت های خود برای سود بردن جامعه استفاده می کنند. آنها ممکن است به هکرهای کلاه سیاه اصلاح شده معروف باشند و یا در روش ها و تکنیک های مورد استفاده هکرها کاملاً آگاهی داشته باشند.

BirHosting Hackers whitehat

هکرهای کلاه سیاه

هکرهای کلاه سیاه معمولاً دانش گسترده ای در مورد ورود به شبکه های رایانه ای و دور زدن پروتکل های امنیتی دارند. آنها همچنین مسئول نوشتن نرم افزارهای مخرب هستند و روشی که برای دستیابی به این سیستم ها استفاده می شود.

انگیزه اصلی آنها معمولاً برای منافع شخصی یا مالی است، اما می توانند در جاسوسی و به خطر انداختن امنیت سایبری نیز شرکت کنند، اعتراض کنند یا شاید فقط به هیجان سایبر معتاد شوند.

هکرهای کلاه سیاه می توانند از آماتورهایی که با پخش کردن نرم افزارهای مخرب لذت می برند، باشند تا هکرهای باتجربه ای که قصد سرقت داده ها، به ویژه اطلاعات مالی، اطلاعات شخصی و اطلاعات ورود به سیستم را دارند. نه تنها هکرهای کلاه سیاه به دنبال سرقت داده ها هستند بلکه به دنبال تغییر داده یا از بین بردن داده ها نیز هستند.

BirHosting Hackers blackhat

هکرهای کلاه خاکستری

در بین هکرها، افرادی خاکستری وجود دارند که نه سیاه و نه سفید هستند. هکرهای کلاه خاکستری ترکیبی از فعالیت های کلاه سیاه و کلاه سفید هستند. غالباً هکرهای کلاه خاکستری بدون اجازه یا اطلاع مالک، به دنبال آسیب پذیری در سیستم هستند.

در صورت یافتن مشکلات، آنها را به صاحب کسب و کار گزارش می دهند و گاهی اوقات برای رفع مشکل درخواست هزینه کمی می کنند. اگر مالک پاسخ ندهد یا آن ها را رعایت نکند، گاهی اوقات هکرها روش سوء استفاده تازه پیدا شده را به صورت آنلاین برای دیدن جهان ارسال می کنند.

این نوع از هکرها ذاتاً با اهداف مخرب همراه نیستند. آنها فقط به دنبال پیدا کردن چیزی برای اضافه کردن به اکتشافات خود هستند. معمولاً هکرهای کلاه خاکستری از آسیب پذیری های موجود استفاده نمی کنند. با این حال، این نوع هک هنوز هم غیرقانونی تلقی می شود زیرا هکر قبل از تلاش برای حمله به سیستم مجوز را از مالک دریافت نکرده است.

BirHosting Hackers grayhat

هکرهای کلاه قرمز

به عنوان یکی دیگر از انواع هکر ها می توان از هکر های کلاه قرمز نام برد. این هکر ها تقریبا شیبه به هکر های کلاه سفید هستند و کار آن ها جلوگیری از حملات هکر های کلاه سیاه می باشد. اما آن ها یک تفاوت اساسی با هکر های کلاه سفید دارند که آن این است که به هیچ قاعده و قانونی در تقابل با هکر های کلاه سیاه پایبند نیستند.

مثلا در مواردی اگر هکر های کلاه سفید به موردی از حملات هکر های کلاه سیاه بر بخورند نهایت آن را گزارش می دهند اما هکر های کلاه قرمز سعی می کنند به صورت کامل حمله را منهدم کنند.

BirHosting Hackers redhat

هکرهای کلاه آبی

این دسته از هکر ها علاقه ای به یادگیری ندارند و بخاطر علاقه شان عمل هک را انجام نمی دهند بلکه این دسته از افراد برای انتقام گرفتن از کسی که آن ها را مورد آزار و اذیت قرار داده این کار را انجام می دهند، اما به دلیل تجربه کمی که دارند آن ها نهایتا به سرریز کردن IP می پردازند که به حمله DDOS منجر می شود. در واقع یک هکر با انگیزه انتقام گیری شخصی و با دانش کم را هکر کلاه آبی می گویند.

BirHosting Hackers bluehat

هکرهای کلاه سبز

این هکر ها معمولا تجربه و دانش کمی در خصوص هک و امنیت دارند و به تازگی وارد این حرفه شده اند که بهشان هکر های نوپا و یا کلاه سبز گفته می شود.

BirHosting Hackers greenhat

پست های توصیه شده