Starlink چیست؟

birhosting Starlink 4
توسط

Starlink یک اینترنت ماهواره ای است که توسط SpaceX ادراه می شود. که دسترسی به اینترنت را برای ۴۰ کشور پوشش می دهد. همچنین خدمات جهانی تلفن همراه پس از سال ۲۰۲۳ جزو اهدف آن است. SpaceX پرتاب ماهواره های Starlink را در سال ۲۰۱۹ آغاز کرد. SpaceX که به طور رسمی با نام شرکت فناوری های اکتشاف فضایی شناخته می شود ، یک شرکت خصوصی موشک و فضاپیما است که ایلان ماسک در سال ۲۰۰۲ تاسیس کرد. یکی از ابتکارات SpaceXبرای ایجاد یک شبکه پهن باند جهانی، این است که از مجموعه ای از ماهواره های مدار پایین زمین (LEO) برای ارائه خدمات اینترنت پرسرعت استفاده می کند.

Starlink دسترسی به اینترنت را برای بیش از ۵۰۰۰۰۰ مشترک از ژوئن ۲۰۲۲ فراهم می کند. این سیستم به طور ایده آل برای مناطق روستایی و از نظر جغرافیایی ایزوله که در آن اتصال به اینترنت قابل اعتماد نیست یا وجود ندارد مناسب است.

استار لینک چگونه کار می کند؟

استار لینک بر روی یک فناوری خدمات اینترنت ماهواره ای کار می کند که برای دهه ها وجود داشته است. یک سیستم ماهواره ای به جای استفاده از فناوری کابل، مانند فیبر نوری برای انتقال داده های اینترنتی، از سیگنال های رادیویی از طریق خلا فضا استفاده می کند. ایستگاه های زمینی سیگنال هایی را به ماهواره ها در مدار ارسال می کنند که به نوبه ی خود داده هارا به کاربران Starlink در زمین ارسال می کنند. هر ماهواره در صورت فلکی استارلینک ۵۷۳ پوند وزن دارد و بدنه ای صاف دارد. یک موشک فالکون اسپیس ایکس می تواند تا ۶۰ ماهواره را در خود جای دهد.

هدف استارلینک ایجاد یک شبکه با تاخیر کم در فضا است. چالش ایجاد یک شبکه ی بیررونی چالش کوچکی نیست، به خصوص به این دلیل که تاخیر کم یک تقاضای مهم می باشد. اسپیس ایکس یک صورت فلکی متشکل از تقریبا ۴۲۰۰۰ ماهواره به اندازه تبلت را پیشنهاد کرده است که در مدار پایین دور کره زمین می چرخند تا این تقاضا را برآورده کند. CubeSats ماهواره های مینیاتوری که معمولا در LEO استفاده می شوند پوشش شبکه محکمی ایجاد می کنند و مدار پایین آنها تاخیر کمی را ایجاد میکند.

سرعت اینترنت استارلینک چقدر است؟

Starlink داده های نا محدودی با سرعت بالا را از طریق مجموعه ای از ماهواره ها ی کوچک ارائه می دهد که تا ۱۵۰ مگابایت در ثانیه (Mbps) ارائه می دهند. اسپیس ایکس قصد دارد این میزان را در ماه های آینده دو برابر کند.

با توجه به Speedtest اخیر توسط Starlink, Ookla سریعترین سرعت متوسط دانلود خود را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ با سرعت ۱۶۰ مگابایت در ثانیه در لیتوانی ثبت کرد. استار لینک همچنین سرعت ۹۱ مگابایت در ثانیه در ایالات متحده ، ۹۷ مگابایت در ثانیه در کانادا و ۱۲۴ مگابایت در ثانیه در استرالیا را دارد.

چگونه به استار لینک وصل شویم؟

هنگامی که کاربران، مشترک Starlink می شوند، یک کیت Starlink دریافت می کنند که شامل یک بشقاب ماهواره ای ، یک پایه دیش و یک واحد پایه روتر Wi-Fi است. Starlink همچنین دارای یک کابل برق برای واحد پایه و یک کابل ۷۵ فوتی برای اتصال دیش به روتر است. برای استفاده از این سرویس، مشتریان استارلینک ابتدا باید بشقاب ماهواره را برای شروع دریافت سیگنال و ارسال پهنای باند به روتر تنظیم کنند.

چند ماهواره استار لینک در فضا وجود دارد؟

از ۲۴ جولای ۲۰۲۲، اسپیس ایکس ۵۳ ماهواره را در سی و سومین پرتاب استارلینک در سال ۲۰۲۲ پرتاب کرد. این به دنبال پرتاب موفقیت آمیز در ۲۲ ژوئیه ۲۰۲۲ است که در آن ۴۶ ماهواره استارلینک به مدار فرستاده شد. این شرکت تاکنون تقریبا ۳۰۰۰ ماهواره را در مدار پایین زمین پرتاب کرده است.

 


پست های توصیه شده