آیا تولید محتوا با ChatGPT به سئوی سایت کمک می کند؟

آیا تولید محتوا با ChatGPT به سئوی سایت کمک می کند؟
توسط

تأثیرات مثبت تولید محتوا برای سئوی سایت با ChatGPT

۱.محتوای منحصر به فرد و جذاب

GPT Chat به شما کمک می‌کند محتوای منحصر به فرد و جذابی را ایجاد کنید که به مخاطبانتان ارزش ارائه دهد. موتورهای جستجو معمولاً محتوای با کیفیت بالا که مرتبط و اطلاعات مفیدی به کاربران ارائه می‌دهد را ترجیح می‌دهند.

۲.تولید کلمات کلیدی لانگ تیل(طولانی):

GPT Chat می‌تواند در تولید کلمات کلیدی طولانی به شما کمک کند. کلمات کلیدی طولانی، کلماتی هستند که دقیقاً به یک موضوع خاص اشاره می‌کنند و رقابت کمتری دارند. کلمات کلیدی طولانی می‌توانند به محتوای شما در رتبه‌بندی بالاتر در نتایج جستجو کمک کنند.

۳. افزایش تولید محتوا

با کمک GPT Chat، می‌توانید نرخ تولید محتوای خود را افزایش دهید. تولید مداوم محتوای ارزشمند می‌تواند به دیده شدن بیشتر در موتورهای جستجو و ترافیک طبیعی کمک کند.

تأثیرات منفی تولید محتوا برای سئوی وبسایت با ChatGPT

۱.کمبود کنترل

GPT Chat محتوا را بر اساس الگوها و نمونه‌هایی که از داده‌های آموزشی یاد گرفته است، تولید می‌کند. به همین دلیل، شما کمترین کنترل مستقیم را بر روی خروجی دارید. محتوای تولید شده ممکن است با اهداف و راهنمایی‌های خاص SEO شما کاملاً همخوانی نداشته باشد.

۲. محتوای تکراری یا ناکارآمد

GPT Chat ممکن است محتوایی را تولید کند که شباهتی به مقالات یا وبسایت‌های موجود داشته باشد. محتوای تکراری یا ناکارآمد می‌تواند بر تلاش‌های سئوی شما تأثیر منفی داشته باشد، زیرا موتورهای جستجو معمولاً محتوای منحصر به فرد و اصلی را ترجیح می‌دهند.

۳.استفاده غیرعمدی از کلمات کلیدی

GPT Chat ممکن است محتوایی را تولید کند که به طور غیرعمدی از کلمات کلیدی استفاده کند. استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی، معروف کیورد استافینگ ( stuffing )، می‌تواند بازدیدهای موتورهای جستجو و رتبه‌بندی سئوی شما را به خطر بیاندازد.

آموزش کار با ChatGPT برای سئو

جستجو کلمات کلیدی

خیلی ساده می‌توانید کسب کار خود را معرفی کنید و از chat GPT بخواهید که کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما را بدهد.

تولید محتوا سریع پیرامون موضوع مورد نظر

به کمک کلمات کلیدی که تا به اینجا به دست آورده‌اید می‌توانید از این هوش مصنوعی درخواست کنید تا محتوایی را برایتان بنویسد.

تولید عنوان و توضیحات متا

اگر برای نوشتن عنوانی جذاب و یا نوشتن متا دیسکریپشن به مشکل خورده‌اید خیلی ساده می‌توانید از چت جی چی تی بخواهید که یک عنوان جذاب برای موضوع مد نظر شما بنویسد. خواهید دید که لیستی از عناوین برای شما در کمتر از چند ثانیه آماده خواهد شد.

ایجاد سوالات متداول

به جای بررسی خودتان، برای درک بیشتر از سؤالاتی که مردم درباره محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید مطرح می‌کنند، می‌توانید از ChatGPT سوال بپرسید. فقط کافیست که موضوع مورد نظر را بنویسید و بعد بخواهید که در رابطه با این موضوع سوالات متداول کاربران را بنویس.

عنوان های احتمالی برای استراتژی تولید محتوا

به نظر می‌رسد توانایی های چت جی پی تی برای تولید محتوا تمامی ندارد. اگر شما هم برای پیدا کردن موضوع تولید محتوا به مشکل خورده‌‌اید فقط کافی است بپرسید که فهرستی از موضوعات در رابطه با کسب کارتان و نوع آن را برایتان بنویسد.

ایجاد Schema Markup

Schema  زبانی است که موتورهای جستجو برای نمایش داده ها از آن استفاده می‌کنند و انواع مختلفی از آن موجود است. از آنجایی که نوشتن اسکیما نیاز به کمی دانش کد نویسی نیاز دارد. شما می‌توانید از chat-GPT بخواهید تا مناسب با موضوع کسب کارتان و نوع اسکیما برای سایتتان اسکیما تولید کند.

ساخت عبارات منظم یا ( REGEX )

عبارات منظم یا “regex” یک زبان برنامه نویسی است که امکان جستجوی متن هایی را فراهم می‌کند که شامل قابلیت های جستجوی پیچیده تری است، در کل، استفاده مناسب و هوشمندانه از Regex می‌تواند در بهبود عملکرد سئو و ارتقاء رتبه‌بندی ویدیوها، صفحات وب، و سایر محتواها در موتورهای جستجو تأثیرگذار باشد.

نمونه‌ دریافت Regex از ChatGPT

در ادامه مثالی که نیل پتل ( از افراد شناخته شده در زمینه سئو  ) برای گرفتن regex  از چت جی پی تی استفاده کرده را بازگو می‌کنیم:

سوال: من صاحب پیتزا فروشی در شهر نیویورک هستم و می خواهم بدانم موقعیت مکانی من در شرق شهر چقدر خوب است. آیا می توانید یک regex برای من بنویسید که به من در انجام آن کمک کند؟

جواب Chat gpt: در اینجا یک مثال regex است که می‌توانید برای جستجوی پیتزافروشی خود در سمت شرقی شهر نیویورک استفاده کنید:

\b(your pizza shop name)\b.*\b(east side leastern side upper east side lower east side

این عبارت معمولی با هر متنی که شامل نام پیتزافروشی شما باشد و پس از آن کلمات “سمت شرقی”، “ضلع شرقی”، “ضلع شرقی بالا” یا “ضلع شرقی پایین” مطابقت دارد. می‌توانید از این عبارت معمولی برای جستجو در مرورها، پست‌های رسانه‌های اجتماعی، یا سایر اشاره‌های پیتزافروشی‌تان استفاده کنید تا از وضعیت موقعیت‌های شما در شرق شهر ایده بگیرید.

نتیجه گیری

در نتیجه، تولید محتوا با چت GPT در واقع می‌تواند به تلاش های SEO کمک کند. توانایی هوش مصنوعی برای تولید محتوای با کیفیت بالا، منحصر به فرد و مرتبط می‌تواند به طور قابل توجهی به عملکرد سئو وب سایت کمک کند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که در حالی که چت جی پی تی می‌تواند ابزار قدرتمندی برای تولید محتوا باشد، نیاز به یک استراتژی جامع سئو را جایگزین نمی‌کند. نظارت انسانی هنوز هم برای اطمینان از همسویی محتوا با روند برند، پاسخگویی به نیازهای مخاطب هدف و رعایت آخرین و بهترین شیوه های سئو بسیار مهم است.


پست های توصیه شده