کلاهبرداری های مربوط به نام دامنه

birhosting dn index
توسط

شرکت‌های فریبکاری وجود دارند که با کلاهبرداری از نام دامنه قصد دارند شما را گمراه کنند تا یک دامنه جایگزین را در آنها ثبت کنید یا دامنه موجود خود را به آنها منتقل کنید. در زیر توصیه هایی در مورد نحوه شناسایی و مقابله با این کلاهبرداری های دامنه آورده شده است:

نام دامنه جایگزین

محبوب ترین کلاهبرداری دامنه شامل شرکتی است که با شما تماس می گیرد و ادعا می کند که شخصی در تلاش است نسخه جایگزین نام دامنه شما را ثبت کند. آنها به شما این شانس را می دهند که دامنه جایگزین را با قیمتی بسیار بالاتر از هزینه های ثبت معمول ثبت کنید تا بتوانید نام دامنه را ایمن کنید. شرکتی که با شما تماس می گیرد اغلب به شما یک دوره زمانی کوتاه (یعنی چند دقیقه) می دهد تا تصمیم بگیرید که آیا می خواهید دامنه مورد نظر را ثبت کنید یا خیر.

توصیه: توصیه ما این است که از ثبت دامنه با افرادی که چنین ادعاهایی دارند خودداری کنید. اگر احساس می کنید نام دامنه برای شما مهم است، نام دامنه را به صورت آنلاین با xneelo یا ارائه دهنده خدمات معتبر دیگری ثبت کنید. در غیر این صورت، می توان به سادگی از این پیشنهادات چشم پوشی کرد.

تمدید دامنه

نوع دیگری از کلاهبرداری دامنه می تواند شامل یک فاکتور تمدید دامنه باشد که از یک شرکت ناشناس برای شما ارسال می شود. این "فاکتورها" به شما هشدار می دهند که ثبت دامنه خود را با آنها تمدید کنید یا در خطر از دست دادن دامنه خود باشید. اولین چیزی که باید بررسی کنید این است که فاکتور از طرف ثبت کننده دامنه شما می آید.

birhosting dn3

توصیه: توصیه ما این است که فقط اعلامیه های تمدید دامنه را از شرکتی که در وهله اول نام دامنه خود را در آن ثبت کرده اید بپذیرید. اگر در مورد اینکه چه کسی باید برای تمدید دامنه هزینه کنید شک دارید، با ثبت کننده دامنه خود تماس بگیرید. به شرکتی که تا به حال نام آن را نشنیده اید پول نفرستید.

ثبت نام دامنه در موتور جستجو

مثال سوم ایمیلی است که هوشمندانه طوری نوشته شده است که به نظر می رسد مربوط به تمدید یا انقضای دامنه شما باشد. وقتی آن را با دقت بخوانید، متوجه خواهید شد که آنها به "ثبت نام در موتور جستجوی نام دامنه" اشاره می کنند که کاملاً با "ثبت نام دامنه" متفاوت است. از عبارات خاصی استفاده می شود تا شما را تحت فشار قرار دهد تا اقدام کنید، به عنوان مثال: "تاریخ انقضا"، "عدم تکمیل ثبت نام" و "لغو این پیشنهاد".

توصیه: توصیه ما این است که اگر به آن علاقه دارید، یک شرکت معتبر پیدا کنید تا در بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به شما کمک کند. در غیر این صورت، این پیشنهادات نیز می توانند به سادگی نادیده گرفته شوند.

birhosting dn2

پست های توصیه شده