همه چیز درباره ی BigBlueButton

bbb index
توسط

BigBlueButton، یک نرم افزار ویدیو کنفرانس منبع باز برای سرورهای گنو/لینوکس است که به راحتی می‌توانید این پلتفرم را همانند سایر پلتفرم‌ها روی دستگاه خود میزبانی کنید بدون اینکه نگران مدیریت داده‌های مورد نیازتان باشید. یکی از مزیت‌های این برنامه این است که با وجود امتیازات فراوان و ویژه‌ای که دارد کاربردی آسان داشته و شما را با مشکل مواجه نمی‌کند. یعنی با یکبار آموزش کاملاً به آن آشنایی پیدا کرده و به راحتی هر چه تمام‌تر از آن استفاده می‌کنید.

با بیگ بلو باتن اتاق‌های شخصی سازی شده برای تماس‌های ویدیویی، چت شخصی، چت عمومی، ضبط جلسه، تخته سفید مشترک با کلیه ابزارها، امکان اشتراک گذاری صفحه و نمایش داده‌ها و … را خواهید داشت که تمام این ابزار در انتقال بهتر مفاهیم و بالا بردن کیفیت جلسه بسیار تأثیر گذار خواهد بود. از طرفی در این ویدیو کنفرانس ارائه دهنده و همه شرکت کنندگان می‌توانند دوربین‌های خود را روشن کرده و در جلسه حضوری فعال داشته باشند. تعداد شرکت کنندگان برای این برنامه حداکثر ۱۵۰ نفر برنامه ریزی شده است، اما بهتر است برای کارایی بهتر و به حداقل رساندن باگ‌های سیستمی تعداد شرکت کنندگان ۱۰۰ نفر باشد. آموختن در مورد چگونگی کاربرد بیگ بلو باتن مثل آب خوردن است و جای نگرانی ندارد.

بیگ بلو باتن یک برنامه وب مبتنی بر HTML-5 است که بطورکامل بر روی مرورگر وب اجرا می‌شود و نیازی به نصب هیچ نرم افزاری از سمت شما ندارد. فرقی ندارد روی پی سی، لپ تاپ، تبلت و حتی گوشی‌های هوشمند نیز قابل اجراست. شاید بتوان گفت یکی از بهترین ویژگی‌های این نرم افزار همین است که بر روی تمام دستگاه‌ها نصب شده و کارایی دارد البته پیش نیازهای نصب بیگ بلو باتن را در مرحله بعد توضیح خواهیم داد که معمولاً برای اکثریت افراد فراهم است.

bbb 1

استفاده از بیگ بلو باتن چگونه است؟

بعد از اینکه بیگ بلو باتن را نصب و پیکربندی کردید، بسته به نوع دسترسی کاربران، می‌توانند به عنوان ناظر یا بیننده در کنفرانس شرکت کنند. دسترسی بیننده به اشتراک گذاری وب‌کم، چت کردن با دیگران و پیوستن به کنفرانس صوتی محدود است. اما دسترسی ناظر در برنامه BBB گسترده‌تر است. به عنوان ناظر می‌توانید کاربران را جلسه حذف کنید یا آن‌ها را فعال و غیر فعال کنید. به طور کلی ارائه و کنترل جلسه به عهده ناظر می‌باشد.

از ویژگی‌های مثبت بیگ بلو باتن این است که دانش جویان و دانش آموزان برای پیوستن به وبینار نیازی به نصب برنامه ندارند. فقط با مراجعه به صفحه بیگ بلو باتن قادر خواهند بود در آموزش مجازی شرکت کنند. همچنین شما می‌توانید صفحه خود را به راحتی برای کاربران به اشتراک بگذارید. شرکت کنندگان نیز می‌توانند با استفاده از طیف وسیعی از ابزارها مانند تخته‌های سفید مجازی و یادداشت‌های در کنفرانس فعالیت کنند.

bbb 2

قابلیت‌ها

امکان اشتراک و ارائه فایل
فایلها می توانند به صورت پی دی اف، پاورپوینت، تصویر و … باشند

استاد می تواند در هر زمان فایل های مورد نظرخود را بر روی صفحه با سایر کاربران به اشتراک بگذارد.

عدم محدودیت دسترسی مکانی و زمانی
در هر زمان و مکانی تنها با داشتن اینترنت و موبایل یا کامپیوتر میتوانید روی دکمه استثنایی بیگ بلو باتن bigbluebutton فشارداده و کلاس خود را بالا بیاورید.

اشتراک گذاری صوت و تصویر
تصویر و صوت برای همه کاربران ارائه خواهد شد و همچنین این امکان برای کاربر وجود دارد که کیفیت و اندازه تصویر خود را بر حسب نیاز و کیفیت سرعت اینترت کاهش یا افزایش بدهد.

ضبط جلسات
کلیه کلاسها و جلسات را میتوانید ضبط کنید و بعدا دراختیار داشته باشید.

اسکرین صفحه
کاربر علاوه بر ارائه محتوای مد نظر خود از طریق آپلود فایل در بخش ارائه، میتواند صفحه نمایش خود را اشتراک بگذارد.

نوشتن مستقیم مطالب بر روی تخته
کاربر می تواند همزمان با ارائه محتوای مورد نظر خود، بر روی تخته تایپ نماید و نیز از موس و یا قلم نوری استفاده کند.

پرسش و پاسخ
در کلاس مجازی محیطی برای گفتگوی متنی به صورت عمومی و همچنین به صورت خصوصی وجود دارند که کاربران می توانند سوالات خود را به صورت متنی با استاد و یا با یکدیگر مطرح نمایند.

یادتان باشد تنها با یک دکمه تمامی امکانات بالا امده است و این دکمه جادویی درواقع تمامی هزینه های مازاد و اضافی برسر راه اموزش و یادگیری شمارا حدف کرده است.

درواقع دلیل و فلسفه نام گذاری این برنامه به دلیل وجود همین دکمه میباشد. دکمه ایکه با فشردن ان کلاس شما بالا میاید.

bbb 4

برگزاری کنفرانس ها در سطح ملی و بین المللی
سیستم وب کنفرانس بیگ بلو باتن bigbluebutton امکان برگزاری وبینارهای یکطرفه و تعاملی را به سازمان ها، آموزشگاه ها و شرکت ها می دهد.

اعضای یک سازمان که در پراکندگی جغرافیایی و یا در مسافت های دور با هم قرار دارند می‌توانند با استفاده از ابزار وب کنفرانس، جلسات آنلاین برگزار کنند.

برگزاری کلاس مجازی و اموزش الکترونیکی
bigbluebutton به دانشگاه‌ها، مدارس، موسسات آموزشی و…. این امکان را می‌دهد تا کلاس‌ها و دوره های آموزشی خود را با قابلیت‌های ویژه و امکانات پیشرفته اموزشی در محیط اینترنت برگزار کنند و مشکلات و موانع فیزیکی را برای اجرای دوره‌های آموزشی حذف کرده است.


پست های توصیه شده