مقایسه Parrot OS و Kali Linux OS

birhosting kaliparrot index
توسط

ما قصد داریم، در این مقاله به مقایسه Parrot OS و Kali Linux OS از تمامی جانبه های پردازیم. با ما در بیرهاستینگ همراه باشید.

هک اخلاقی به دلیل افزایش تصاعدی تعداد نقض‌های داده‌ها، به یک نقطه سرمایه‌گذاری ضروری برای سازمان‌ها در سراسر جهان تبدیل شده است. با تست نفوذ به عنوان یک مهارت ضروری برای تسلط، سیستم عامل هایی مانند Parrot Security OS و Kali Linux به یک چرخ دنده حیاتی در زرادخانه هر هکر اخلاقی تبدیل شده اند. با این آموزش، موضوع بسیار مورد بحث Parrot OS در مقابل Kali Linux را بررسی خواهید کرد و نکاتی را در مورد اینکه کدام سیستم عامل بیشتر با گردش کار شما مطابقت دارد را می شناسید.

اکنون، این مبحث را در مورد سیستم عامل Parrot vs Kali با یادگیری در مورد لینوکس کالی از ابتدا شروع کنید.

کالی لینوکس چیست؟

لینوکس کالی که قبلاً با نام BackTrack Linux شناخته می شد، یک سیستم عامل باز و رایگان مبتنی بر لینوکس است که برای تست نفوذ پیچیده و ممیزی های امنیتی طراحی شده است. کالی لینوکس شامل صدها ابزار برای کارهای مختلف امنیت اطلاعات مانند تست نفوذ، تحقیقات امنیتی، پزشکی قانونی دیجیتال و مهندسی معکوس است.

این یک راه حل بین پلتفرمی است که برای متخصصان و علاقه مندان امنیت اطلاعات ساده و رایگان است. دبیان چندین سال است که یک توزیع بسیار قابل اعتماد و پایدار بوده است و پایه محکمی برای دسکتاپ لینوکس کالی فراهم کرده است.

اکنون به برخی از برجسته ترین ویژگی های کالی لینوکس که به مشتریانش ارائه می شود نگاه کنید.

ویژگی های کالی لینوکس

birhosting kaliparrot1
  1. ابزارهای از پیش نصب شده: نسخه فعلی کالی لینوکس شامل بیش از ۶۰۰ ابزار نفوذ است. توسعه دهندگان پس از بررسی گسترده هر ابزار موجود در BackTrack، اسکریپت های متعددی را که کار نمی کردند حذف کردند یا سرویس های دیگری را که عملکرد یکسان یا برابر را ارائه می کردند، کلون کردند.
  2. توسعه ایمن: تیم کالی لینوکس شامل گروه محدودی از افراد است که تنها کسانی هستند که برای ارسال بسته‌ها و تعامل با مخزن و در عین حال استفاده از مکانیسم‌های امنیتی مختلف مورد اعتماد هستند. محدود کردن دسترسی به پایگاه های کد حیاتی به دارایی های خارجی به طور قابل توجهی خطر آلودگی منبع را کاهش می دهد.
  3. سیستم‌عامل چند زبانه: اگرچه ابزارهای نفوذ اغلب به زبان انگلیسی توسعه می‌یابند، سازندگان Kali اطمینان حاصل کرده‌اند که از پشتیبانی چندزبانه قوی برخوردار است و کاربران بیشتری را قادر می‌سازد به زبان مادری خود کار کنند و ابزارهای مورد نیاز برای سفر آزمایش نفوذ خود را بیابند.
  4. پشتیبانی از ARM: کالی لینوکس در طیف گسترده ای از دستگاه های ARM در دسترس است. کتابخانه‌های ARM با نسخه اصلی یکپارچه شده‌اند و اطمینان می‌دهند که ابزارهای توضیح داده شده در بالا همراه با بقیه نصب به‌روزرسانی می‌شوند.

با توجه به اصول اولیه کالی لینوکس، اکنون به سیستم عامل جدیدتر موجود در بازار و رقیب مستقیم کالی لینوکس یعنی Parrot Security OS نگاه خواهید کرد.

Parrot Security چیست؟

Parrot Security OS یک سیستم عامل لینوکس (به ویژه مبتنی بر دبیان) است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ برای هکرهای اخلاقی و آزمایش کنندگان نفوذ منتشر شد. Parrot OS را می توان به عنوان یک آزمایشگاه قابل حمل برای طیف گسترده ای از مدیریت امنیت سایبری از تست قلم گرفته تا برنامه نویسی معکوس و پزشکی قانونی دیجیتال در نظر گرفت. همچنین شامل همه چیزهایی است که برای محافظت از داده های خود و ایجاد نرم افزار خود نیاز دارید.

سیستم عامل Parrot اغلب به روز می شود و طیف گسترده ای از گزینه های سخت شده و sandboxing را در اختیار کاربران قرار می دهد. ابزارهای موجود در بسته برای کار با اکثر دستگاه‌هایی هستند که از فناوری‌های کانتینری مانند Docker یا Podman استفاده می‌کنند. Parrot OS فوق العاده سبک است و به سرعت در همه رایانه های شخصی اجرا می شود و آن را به یک جایگزین عالی برای سیستم هایی با سخت افزار قدیمی یا منابع کم تبدیل می کند.

دارای یک "حالت Forensics" مجزا است که هیچ یک از دیسک‌های سخت یا حجم‌های پلتفرم را نصب نمی‌کند و هیچ تاثیری بر سیستم میزبان ندارد و آن را بسیار مخفی‌تر از حالت معمول خود می‌کند. در سیستم میزبان، از این حالت برای انجام مراحل پزشکی قانونی استفاده می شود.

ویژگی های Parrot Security

birhosting kaliparrot
  1. هسته سفارشی: علاوه بر کاتالوگ عظیم اسکریپت ها، امنیت طوطی دارای هسته لینوکس سفارشی شده خود است که به طور خاص سفارشی شده است تا بیشترین محافظت و مقاومت را در برابر نفوذگران به عنوان اولین خط دفاعی فراهم کند.
  2. انواع برنامه ها: Parrot Security شامل تمام ابزارهای موجود در Kali Linux، یک سیستم عامل معروف تست نفوذ، و همچنین چند ابزار دیگر برای اندازه گیری خوب است. این در حالی انجام شد که تقریباً همان اندازه سیستم عامل بین دو سیستم عامل حفظ شد.
  3. دسکتاپ سفارشی شده: آنها دو محیط دسکتاپ مجزا را ارائه می دهند، MATE، که توسط معمول از قبل نصب شده است، و KDE. محیط های دسکتاپ را به عنوان رابط کاربری اصلی (UI) برای توزیع لینوکس برای کسانی که از اصطلاحات لینوکس آگاه نیستند، در نظر بگیرید.
  4. سبک وزن: یکی از مزایای حیاتی Parrot OS در مقابل Kali Linux اندازه کوچک آن است. این بدان معناست که برای عملکرد صحیح به فضای دیسک و قدرت کامپیوتری کمتری نیاز دارد و تنها ۳۲۰ مگابایت رم مورد نیاز است.

مقایسه مستقیم Parrot OS در مقابل Kali Linux

Parrot  

حداقل به ۳۲۰ مگابایت رم نیاز دارد

بدون نیاز به شتاب گرافیکی

فضای ذخیره سازی استفاده شده ۱۵ گیگابایت است

پایه + ابزار اضافی از قبل نصب شده است

جامعه حمایتی رو به رشد

در ابتدا برای سیستم های کم توان در نظر گرفته شده است

Kali Linux

حداقل ۱ گیگابایت رم نیاز دارد

نیاز به شتاب گرافیکی

تا ۲۰+ گیگابایت فضای ذخیره سازی نیاز دارد

همه ابزارهای اولیه از قبل نصب شده است

حمایت قوی جامعه

مقیاس پذیرتر در سخت افزار قوی تر

علیرغم چنین پیشنهادات منحصر به فردی، هر کاربر مورد استفاده خاصی خواهد داشت که به پاسخ قطعی نیاز دارد. برای اینکه سیستم عامل مناسب شما را بشناسید، در بخش بعدی پایگاه کاربران هر سیستم عامل را دسته بندی خواهید کرد.

کدام سیستم عامل را انتخاب کنیم؟

کالی لینوکس بهترین انتخاب برای شما خواهد بود اگر از ویژگی های زیر استفاده کنید:

حمایت گسترده جامعه
تیم توسعه قابل اعتماد
مناسب برای سیستم های قدرتمند
محیط نیمه حرفه ای

Parrot Security یک جایگزین مناسب تر برای کاربرانی است که به مزایای زیر نگاه می کنند:

بسیار سبک 
انبوهی از ابزارهای از پیش نصب شده
مناسب برای دکل های کم توان
رابط کاربری نسبتاً ساده تر

نتیجه گیری

در این مقاله با کالی لینوکس و ویژگی های متمایز آن آشنا شدید و سپس رقیب مستقیم آن در سیستم عامل امنیتی Parrot را بررسی کردید. با وجود سیستم‌عامل امنیتی Kali و Parrot، هکرهای اخلاقی نوظهور و آزمایش‌کنندگان نفوذ دامنه زیادی در مسیر یادگیری خود دارند. فراتر از انتخاب یک سیستم عامل، یادگیری پیچیدگی های چنین نرم افزارها و ابزارهایی برای یک برنامه درسی کامل مقدماتی بسیار مهم تر است.


پست های توصیه شده