معرفی Oracle

birhosting oracle index
توسط

Oracle محصولی از شرکت Oracle است که یک سیستم مدیریت پایگاه داده رابطه ای را ارائه می دهد. RDBMS اوراکل از هر نوع مدل داده ای پشتیبانی می کند و دارای نسخه های مختلف محصول مانند نسخه استاندارد، نسخه Enterprise، نسخه اکسپرس و نسخه شخصی است که کاربر می تواند بسته به نیاز خود سیستم پایگاه داده را انتخاب کند. محصولات اوراکل مقیاس پذیر و ایمن با قابلیت کارایی بالا در مقایسه با سایر پایگاه های داده موجود در بازار هستند.

Oracle چیست؟

پایگاه داده آن نیز به سادگی Oracle نیز شناخته می شود. این یک سیستم مدیریت پایگاه داده رابطه ای چند مدلی است که عمدتاً برای محاسبات شبکه سازمانی و انبار داده طراحی شده است. این یکی از اولین انتخاب ها برای شرکت ها برای راه حل های مقرون به صرفه برای برنامه های کاربردی و مدیریت داده های آنها است. از SQL به عنوان یک زبان پرس و جو برای تعامل با پایگاه داده پشتیبانی می کند.

در حال حاضر، پایگاه داده آن بر اساس ویژگی های موجود در پنج نسخه مختلف ارائه می شود.

نسخه استاندارد یک: برای برنامه های تجاری تک سرور یا بسیار شاخه دار با ویژگی های محدود مناسب است.

نسخه استاندارد: تمام امکانات ارائه شده در نسخه استاندارد یک را ارائه می دهد. علاوه بر این، پشتیبانی از ماشین های بزرگتر و خدمات خوشه بندی Oracle Real Application را فراهم می کند.

نسخه Enterprise: این نسخه دارای ویژگی‌هایی مانند امنیت، عملکرد، مقیاس‌پذیری و در دسترس بودن است که برای برنامه‌های بسیار حیاتی که پردازش تراکنش آنلاین در آن دخالت دارد، مورد نیاز است.

نسخه اکسپرس: یک نسخه ابتدایی است که برای دانلود، نصب، مدیریت، توسعه و استقرار رایگان است.

نسخه شخصی: دارای همان ویژگی های نسخه Enterprise به جز Oracle Real Application Clustering است.

birhosting oracle2

ویژگی های Oracle

پایگاه داده Oracle ویژگی های زیر را برای برآوردن نیازهای مدیریت پایگاه داده قدرتمند ارائه می دهد:

مقیاس‌پذیری و عملکرد: ویژگی‌هایی مانند خوشه‌بندی برنامه‌های واقعی و قابلیت حمل، پایگاه داده اوراکل را با توجه به کاربرد مقیاس‌پذیر می‌سازد. در یک پایگاه داده چندکاربره، کنترل سازگاری و همزمانی داده‌ها که توسط اوراکل در نظر گرفته می‌شود، الزامی است.

در دسترس بودن: برنامه های کاربردی بلادرنگ نیاز به در دسترس بودن داده بالا دارند. محیط‌های محاسباتی با کارایی بالا به گونه‌ای پیکربندی شده‌اند که در دسترس بودن داده‌های همه‌وقت را فراهم کنند. داده ها در طول زمان خرابی ها و خرابی های برنامه ریزی شده یا برنامه ریزی نشده در دسترس هستند.

پشتیبان گیری و بازیابی: طرح بندی آن ویژگی های بازیابی کاملی برای بازیابی اطلاعات از تقریباً انواع خرابی ها دارد. در صورت خرابی، پایگاه داده باید در کمترین زمان برای در دسترس بودن بالا بازیابی شود. در حالی که بخش‌های آسیب‌دیده در حال بازیابی هستند، بخش‌هایی از داده‌ها در دسترس هستند.

امنیت: ایمن سازی داده ها همیشه اولویت اصلی است. اوراکل مکانیسم هایی را برای کنترل دسترسی و استفاده از داده ها فراهم می کند. اجرای مجوز و ویرایش اقدامات کاربر می تواند از دسترسی غیرمجاز جلوگیری کند و اجازه دسترسی متمایز به کاربران را بدهد.

اهمیت Oracle

این یکی از قدیمی ترین شرکت هایی است که راه حل های مدیریت پایگاه داده را ارائه می دهد. این شرکت همیشه بر الزامات سازمانی متمرکز بوده و آخرین روندهای فناوری را تایید کرده است. به همین دلیل است که محصولات آن همیشه با ویژگی های جدید تزئین شده اند. به عنوان مثال، آخرین پایگاه داده Oracle 19C در Oracle Cloud نیز موجود است. اوراکل به کاربران پیشنهاد می‌دهد تا از میان نسخه‌های مختلف پایگاه‌داده‌ای که مطابق با نیازهای آن‌ها است انتخاب کنند تا راه‌حلی مقرون‌به‌صرفه ارائه دهند.

مزایا

در مورد ویژگی های پایگاه داده آن صحبت کرده ایم. این ویژگی ها به اوراکل برتری نسبت به سایر رقبا می دهد. اکنون به مزایای اوراکل می پردازیم.

۱. عملکرد: دارای متدولوژی ها و اصولی برای دستیابی به عملکرد بالا است. ما می‌توانیم تنظیم عملکرد را در پایگاه داده آن پیاده‌سازی کنیم تا داده‌ها را سریع‌تر بازیابی و تغییر دهیم، تا زمان اجرای پرس و جو و در نتیجه عملیات برنامه را بهبود ببخشیم.

۲. پایگاه داده چندگانه: پایگاه داده آن از مدیریت چندین نمونه پایگاه داده روی یک سرور پشتیبانی می کند. روش Instance Caging توسط Oracle برای مدیریت تخصیص CPU در سروری که نمونه های پایگاه داده را اجرا می کند ارائه شده است. Instance caging با مدیر منبع پایگاه داده برای مدیریت خدمات در چندین نمونه کار می کند.

۳. نسخه ها: همانطور که در بالا توضیح دادیم، در مورد نسخه های مختلف ارائه شده توسط Oracle، به کاربران این امکان را می دهد که نسخه را مطابق با نیازهای برنامه خود خریداری کنند. در صورت تغییر نیازهایشان در آینده، آنها می توانند نسخه را به طور یکپارچه به روز کنند. اگر می‌خواهید اوراکل را به صورت عملی یاد بگیرید و انجام دهید، می‌توانید پایگاه داده نسخه اکسپرس را دانلود و نصب کنید که کاملاً رایگان است.

۴. خوشه ها: از خوشه های کاربردی واقعی برای ارائه یک سیستم با دسترسی بالا به داده ها استفاده می کند. پایگاه داده با RAC نسبت به سرورهای پایگاه داده سنتی مزایایی دارد:

  • مقیاس بندی پایگاه داده بر روی چندین نمونه
  • تعادل بار
  • افزونگی داده ها و در دسترس بودن
  • انعطاف پذیر برای افزایش ظرفیت پردازش

۵. Failure Recovery: RMAN (Recovery Manager) ویژگی Oracle DB است که فایل های پایگاه داده را در زمان خرابی و قطعی بازیابی یا بازیابی می کند. از پشتیبان گیری آنلاین، بایگانی شده و بایگانی مداوم پشتیبانی می کند. کاربران همچنین می توانند SQL* PLUS را برای بازیابی به نام بازیابی مدیریت شده توسط کاربر نامیده می شود که توسط آن پشتیبانی می شود. یک ابزار صادراتی در پایگاه داده برای اضافه کردن نسخه های پشتیبان مدیریت شده توسط کاربر وجود دارد.

۶. PL/SQL: پایگاه داده از پسوند PL/SQL برای برنامه نویسی رویه ای پشتیبانی می کند.

چرا از اوراکل استفاده می کنیم؟

این یک محصول نرم افزار مدیریت پایگاه داده است. پایگاه داده شامل مجموعه ای سازمان یافته از اطلاعات است. یک سیستم مدیریت پایگاه داده نه تنها برای ذخیره داده ها استفاده می شود، بلکه برای مدیریت موثر آن ها استفاده می شود و ویژگی های عملکرد بالا، دسترسی مجاز و بازیابی خرابی را ارائه می دهد. این یک راه حل نرم افزاری ارائه می دهد که استفاده و مدیریت عملیات پایگاه داده، از برنامه های کاربردی سطح شخصی گرفته تا سازمانی، آسان است.

نتیجه گیری

می‌توان نتیجه گرفت که Oracle یک نرم‌افزار مدیریت سرور پایگاه داده قدرتمند است که می‌تواند نیازهای سطح Enterprise و برنامه‌های کوچک را نیز برآورده کند. تقریباً تمام ویژگی های مورد نیاز برای پشتیبانی از برنامه های کاربردی مدرن را در بر می گیرد و بنابراین به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.


پست های توصیه شده