معرفی Microsoft Azure

birhosting azure index
توسط

Azure یک پلتفرم رایانش ابری و یک پورتال آنلاین است که به شما امکان دسترسی و مدیریت خدمات و منابع ابری ارائه شده توسط مایکروسافت را می دهد. این خدمات و منابع شامل ذخیره سازی داده های شما و تبدیل آن ها بسته به نیاز شما است. برای دسترسی به این منابع و خدمات، تنها چیزی که نیاز دارید یک اتصال اینترنتی فعال و امکان اتصال به پورتال Azure است.

نکاتی که باید در مورد Azure بدانید:

این در ۱ فوریه ۲۰۱۰ راه اندازی شد، به طور قابل توجهی دیرتر از رقیب اصلی خود، AWS.
شروع رایگان است و از مدل پرداخت به ازای استفاده پیروی می کند، به این معنی که شما فقط برای خدماتی که انتخاب می کنید پرداخت می کنید.
جالب اینجاست که ۸۰ درصد از شرکت های Fortune 500 از خدمات Azure برای نیازهای محاسبات ابری خود استفاده می کنند.
این پلتفرم از چندین زبان برنامه نویسی از جمله جاوا، Node Js و C# پشتیبانی می کند.
یکی دیگر از مزایای Azure تعداد مراکز داده ای است که در سراسر جهان دارد. ۴۲ مرکز داده این پلتفرم در سراسر جهان وجود دارد که بالاترین تعداد مراکز داده برای هر پلتفرم ابری است. همچنین این پلتفرم در حال برنامه ریزی برای دریافت ۱۲ مرکز داده دیگر است که به زودی تعداد مراکز داده را به ۵۴ خواهد رساند.

birhosting azure1

خدمات مختلف Azure چیست و Azure چگونه کار می کند؟

این پلتفرم بیش از ۲۰۰ سرویس ارائه می دهد که به ۱۸ دسته تقسیم می شوند. این دسته بندی ها شامل محاسبات، شبکه، ذخیره سازی، اینترنت اشیا، مهاجرت، موبایل، تجزیه و تحلیل، کانتینرها، هوش مصنوعی و سایر یادگیری ماشینی، یکپارچه سازی، ابزارهای مدیریت، ابزارهای توسعه دهنده، امنیت، پایگاه های داده، DevOps، هویت رسانه و خدمات وب می باشد. بیایید نگاهی به برخی از خدمات اصلی Azure بر اساس دسته بندی بیندازیم:

خدمات کامپیوتری

ماشین مجازی

این سرویس شما را قادر می سازد در چند ثانیه یک ماشین مجازی در ویندوز، لینوکس یا هر پیکربندی دیگر ایجاد کنید.

سرویس ابری

این سرویس به شما امکان می دهد برنامه های کاربردی مقیاس پذیر را در فضای ابری ایجاد کنید. پس از استقرار برنامه، همه چیز، از جمله تامین، تعادل بار، و نظارت بر سلامت، توسط Azure مراقبت می شود.

فابریک سرویس

با پارچه سرویس، فرآیند توسعه یک میکروسرویس بسیار ساده شده است. Microservice برنامه‌ای است که شامل سایر برنامه‌های کوچکتر همراه است.

کارکرد

با توابع، می توانید برنامه های کاربردی را در هر زبان برنامه نویسی ایجاد کنید. بهترین بخش در مورد این سرویس این است که در هنگام توسعه برنامه ها نیازی به نگرانی در مورد نیازهای سخت افزاری نباشید زیرا Azure از آن مراقبت می کند. تنها کاری که باید انجام دهید ارائه کد است.

birhosting azure2

نتورکینگ

Azure CDN

Azure CDN (شبکه تحویل محتوا) برای ارائه محتوا به کاربران است. از پهنای باند بالایی استفاده می کند و محتوا را می توان به هر شخصی در سراسر جهان منتقل کرد. سرویس CDN از شبکه ای از سرورها استفاده می کند که به صورت استراتژیک در سراسر جهان قرار گرفته اند تا کاربران بتوانند در اسرع وقت به داده ها دسترسی داشته باشند.

مسیر اکسپرس

این سرویس به شما امکان می دهد از طریق یک اتصال خصوصی، شبکه داخلی خود را به ابر مایکروسافت یا هر سرویس دیگری که می خواهید متصل کنید. بنابراین، تنها ارتباطی که در اینجا اتفاق می افتد، بین شبکه سازمانی و سرویس مورد نظر شما خواهد بود.

شبکه مجازی

شبکه مجازی به شما این امکان را می دهد که هر یک از سرویس های این پلتفرم به صورت خصوصی و ایمن با یکدیگر در ارتباط باشند.

Azure DNS

این سرویس به شما اجازه می دهد تا دامنه های DNS یا دامنه های سیستم خود را روی Azure میزبانی کنید.

ذخیره سازی

ذخیره سازی دیسک

این سرویس به شما این امکان را می دهد که از بین HDD (درایو هارد دیسک) یا SSD (درایو حالت جامد) به عنوان گزینه ذخیره سازی خود به همراه ماشین مجازی خود انتخاب کنید.

ذخیره سازی Blob

این سرویس برای ذخیره حجم عظیمی از داده های بدون ساختار، از جمله متن و حتی داده های باینری، بهینه شده است.

ذخیره سازی فایل

این یک سرویس ذخیره سازی فایل مدیریت شده است که از طریق پروتکل SMB صنعت (بلاک پیام سرور) قابل دسترسی است.

ذخیره سازی صف

با ذخیره سازی صف، می توانید صف پیام پایدار را برای حجم کاری زیاد فراهم کنید. این سرویس از هر جای دنیا قابل دسترسی است.

چرا از Azure استفاده کنیم؟

توسعه برنامه: شما می توانید هر برنامه وب را در Azure ایجاد کنید.
تست: پس از توسعه موفقیت آمیز یک اپلیکیشن بر روی پلتفرم، می توانید آن را تست کنید.
میزبانی برنامه: پس از انجام آزمایش، Azure می تواند به شما در میزبانی برنامه کمک کند.
ایجاد ماشین های مجازی: با کمک Azure می توانید ماشین های مجازی را با هر پیکربندی که می خواهید ایجاد کنید.
ویژگی‌های یکپارچه و همگام‌سازی: Azure به شما امکان می‌دهد دستگاه‌ها و دایرکتوری‌های مجازی را ادغام و همگام‌سازی کنید.
جمع‌آوری و ذخیره معیارها: Azure به شما امکان می‌دهد معیارها را جمع‌آوری و ذخیره کنید، که می‌تواند به شما در یافتن موارد کارآمد کمک کند.
هارد درایوهای مجازی: اینها پسوند ماشین های مجازی هستند. آنها حجم عظیمی از ذخیره سازی داده را فراهم می کنند.

نتیجه گیری

Microsoft Azure با بیش از ۲۰۰ سرویس و مزایای متعدد، بدون شک سریع‌ترین پلتفرم رایانش ابری در حال رشد است که توسط مشاغل مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع، انتظار می‌رود کل درآمد Microsoft Azure تا سال ۲۰۲۰ از ۱۹ میلیارد دلار فراتر رود. این رشد در پیاده‌سازی Azure توسط کسب‌وکارها، فرصت‌های مختلفی را برای حرفه‌ای‌های آشنا به این فناوری ایجاد می‌کند.

بنابراین، اگر به شغلی در Azure علاقه مند هستید، این زمان مناسبی است که وارد آن شوید. بهترین راه برای شروع حرفه خود در Azure گرفتن گواهینامه است. می توانید آموزش های مختلف لاجورد را به صورت آنلاین پیدا کنید که می تواند به شما در یادگیری تفاوت های ظریف Azure و برتری در آزمون های گواهینامه Azure کمک کند. یکی از آنها آموزش راه حل های زیرساختی Microsoft Azure (AZ-305) Simplilearn است. پس برای چی منتظری؟ در Microsoft Azure گواهینامه بگیرید و به سمت داشتن یک حرفه عالی حرکت کنید.


پست های توصیه شده