معرفی شرکت OVH

birhosting ovh index
توسط

OVH، یک شرکت محاسبات ابری فرانسوی است که VPS، سرورهای اختصاصی و سایر خدمات وب را ارائه می دهد. از سال ۲۰۱۶ OVH صاحب بزرگترین مرکز داده جهان در سطح زمین است. از سال ۲۰۱۹، این بزرگترین ارائه دهنده میزبانی در اروپا و سومین ارائه دهنده بزرگ در جهان بر اساس سرورهای فیزیکی بود. این شرکت در سال ۱۹۹۹ توسط خانواده Klaba تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در Roubaix فرانسه قرار دارد. OVH به عنوان یک شرکت سهامی ساده شده تحت قوانین فرانسه ثبت شده است. در سال ۲۰۱۹ OVH OVHcloud را به عنوان نام تجاری عمومی خود پذیرفت.

تاریخ و رشد

OVH در نوامبر ۱۹۹۹ توسط اکتاو کلابا و با کمک سه عضو خانواده (هنری، هالین و میروسلاو) تأسیس شد.

منابع مالی

در اکتبر ۲۰۱۶، OVH 250 میلیون دلار به منظور توسعه بیشتر بین المللی جمع آوری کرد. این دور سرمایه گذاری OVH را بیش از ۱ میلیارد دلار آمریکا ارزیابی کرد. گزارش شده است که OVH در سال مالی ۲۰۱۶ ۳۲۰ میلیون یورو درآمد داشته است. در سال ۲۰۱۸ OVH برنامه های پنج ساله خود را برای سه برابر کردن سرمایه گذاری از سال ۲۰۲۱ اعلام کرد. که بین ۴.۶ تا ۸.۱ میلیارد دلار آمریکا (۴ تا ۷ میلیارد یورو) است.

در اکتبر ۲۰۲۱، OVHcloud IPO خود را ثبت کرد و در Euronext Paris، بورس اوراق بهادار پاریس با نام OVH فهرست شده است. در دسامبر ۲۰۲۱، OVHcloud بخشی از شاخص پاریس SBF120 شد.

عملیات

از سال ۲۰۲۱، این شرکت دارای ۳۲ مرکز داده در ۱۹ کشور بود که میزبان ۳۰۰۰۰۰ سرور بودند. این شرکت خدمات محلی مانند دفاتر خدمات مشتریان را در بسیاری از کشورهای اروپایی و همچنین در آمریکای شمالی، آفریقا و سنگاپور ارائه می دهد. از سال ۲۰۱۹، OVH با بیش از یک میلیون مشتری و یکی از بزرگترین استقرار OpenStack در جهان، و ظرفیت شبکه بیش از ۲۰ ترابیت در ثانیه، یکی از بزرگترین ارائه دهندگان رایانش ابری در جهان محسوب می شود.

از سال ۲۰۱۷، OVH به دلیل ارائه خدمات میزبانی ایمیل، که یکی از بزرگترین ها در جهان محسوب می شود، علاوه بر خدمات میزبانی عمومی اینترنت، شناخته شده بود.

OVH از طراحی و ساخت داخلی، از جمله سرورهای سفارشی (بر اساس اجزای استاندارد) و معماری کانتینر حمل و نقل مدولار استفاده می کند. در سال ۲۰۱۹، مرکز داده کانادایی (Beauharnois، کبک) به عنوان نمونه پیشرو از مدل OVH در نظر گرفته شد.

شراکت

از سال ۲۰۱۶، OVH یکی از حامیان Let's Encrypt، یک سرویس رایگان رمزگذاری TLS بود و تامین کننده سخت افزار OVH Super Micro Computer Inc است.

حوادث

در مارس ۲۰۲۱، این شرکت در مرکز داده خود در استراسبورگ فرانسه دچار آتش سوزی بزرگ شد. SBG2 در سال ۲۰۱۶ با ظرفیت ۳۰ هزار سرور فیزیکی ساخته شده بود. SBG2 یک ضرر کلی اعلام شد، با گزارش های اولیه حاکی از آسیب به SBG1، و خدمات در هر چهار مکان استراسبورگ با اختلال مواجه شد. رئیس این شرکت، اکتاو کلابا، در توییتر تأیید کرد که همه کارکنان آن سالم هستند. SBG1 تا حدی آسیب دید در حالی که SBG4 دست نخورده باقی ماند، و SBG3 دست نخورده اما بدون برق بود، اگرچه سرورهای سایت های اخیر به طور موقت آفلاین شدند.

در سپتامبر ۲۰۲۱، این شرکت گزارشی را در اختیار سرمایه‌داران Autorité des marchés قرار داد که خسارت تخمینی حدود ۱۰۵ میلیون یورو را مستند کرد.

در اکتبر ۲۰۲۱، این شرکت به دلیل یک خطای انسانی در سراسر جهان در تمام شبکه های خود قطع شد.

birhosting ovh2

جنجال ها

ویکی لیکس

در دسامبر ۲۰۱۰، نسخه فرانسوی Gizmodo فاش کرد که ویکی‌لیکس OVH را به‌عنوان ارائه‌دهنده میزبانی جدید خود انتخاب کرد، پس از امتناع آمازون از میزبانی آن. در ۳ دسامبر، اختلافات فزاینده، اریک بسون، وزیر صنعت فرانسه را بر آن داشت تا در مورد راه های قانونی برای ممنوعیت این میزبانی در فرانسه تحقیق کند. تلاش شکست خورد. در ۶ دسامبر ۲۰۱۰، یک قاضی حکم داد که نیازی به توقف میزبانی ویکی لیکس توسط OVH وجود ندارد. این پرونده به این دلیل رد شد که چنین پرونده ای نیاز به رسیدگی خصمانه دارد.

افشای اطلاعات و آسیب پذیری های متعدد

در ژانویه ۲۰۱۹، مجله WebsitePlanet یک آسیب پذیری سمت مشتری را در برخی از بزرگترین شرکت های میزبانی دنیا کشف کرد: Bluehost، DreamHost، HostGator، iPage و OVH.

birhosting ovh3

اثرات زیست محیطی

OVH در سال ۲۰۰۳ شروع به ادغام خنک کننده های آبی نوآورانه در دیتاسنترهای خود کرد.

OVH تا حد زیادی به انرژی هسته ای متکی است، به ویژه، مرکز داده Gravelines آنها به دلیل قرار گرفتن در کنار ایستگاه هسته ای Gravelines شناخته شده است.

در ژانویه ۲۰۲۱، OVH به همراه سایر بازیگران صنعت به پیمان مرکز داده خنثی آب و هوا پیوستند، که تعهدی برای دستیابی به بی طرفی آب و هوای مراکز داده قبل از سال ۲۰۳۰ است.


پست های توصیه شده