معرفی شرکت GoDaddy

birhosting daddy index
توسط

GoDaddy Inc یک شرکت ثبت کننده دامنه اینترنتی و میزبانی وب آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در تمپ، آریزونا و در دلاور ثبت شده است.

از دسامبر ۲۰۲۱، این شرکت بیش از ۲۱ میلیون مشتری و بیش از ۶۶۰۰ کارمند در سراسر جهان دارد. این شرکت به خاطر تبلیغاتش در تلویزیون و روزنامه ها شناخته شده است. این سازمان در چندین جنجال مرتبط با شیوه های تجاری غیراخلاقی و سانسور شرکت داشته است.

birhosting daddy1

تاریخچه GoDaddy

GoDaddy در سال ۱۹۹۷ در فینیکس، آریزونا توسط کارآفرین باب پارسونز تأسیس شد. پارسونز قبل از تأسیس GoDaddy، شرکت خدمات نرم‌افزار مالی خود را به قیمت ۶۵ میلیون دلار در سال ۱۹۹۴ به Intuit فروخته بود. این شرکت در سال ۲۰۱۱ یک سرمایه گذاری استراتژیک از صندوق های سهام خصوصی، KKR، Silver Lake و Technology Crossover Ventures دریافت کرد.

دفتر مرکزی شرکت تا آوریل ۲۰۲۱ در اسکاتسدیل، آریزونا قرار داشت، زمانی که آنها به تمپ، آریزونا نقل مکان کردند.

نام شرکت

در سال ۱۹۹۹، گروهی از کارمندان در Jomax Technologies در حال طوفان فکری بودند و تصمیم گرفتند نام شرکت را تغییر دهند. یکی از کارمندان گفت: "بابا بزرگ چطور؟" با این حال، نام دامنه قبلاً خریداری شده بود، بنابراین پارسونز پاسخ داد: "چطور است بابا؟" نام موجود بود، بنابراین او آن را خرید. پارسونز گفت که این شرکت به این نام ماندگار شد زیرا باعث شد مردم لبخند بزنند و آن را به خاطر بسپارند. این شرکت نام تجاری خود را از "Jomax Technologies" به "GoDaddy" در فوریه ۲۰۰۶ تغییر داد.

لوگوی اصلی GoDaddy مردی به سبک کارتونی با موهای نامرتب و عینک آفتابی را نشان می داد. در ژانویه ۲۰۲۰، GoDaddy از یک لوگوی جدید با یک نوع ساده و بدون سریف همراه با طرحی به شکل قلب رونمایی کرد که عبارت «GO» را نوشته است.

رشد شرکت

در سال ۲۰۰۱، کمی بعد از اینکه Network Solutions دیگر تنها مکانی برای ثبت دامنه نبود، GoDaddy تقریباً به اندازه رقبای Dotster و eNom بود.

در آوریل ۲۰۰۵، GoDaddy بزرگترین ثبت کننده معتبر ICANN در اینترنت شد.

از سال ۲۰۱۸، GoDaddy با بیش از ۶۲ میلیون دامنه ثبت شده، بزرگترین میزبان وب جهان از نظر سهم بازار است.

در مارس ۲۰۱۸، خدمات وب آمازون (AWS) اعلام کرد که GoDaddy بخش عمده ای از زیرساخت های خود را به عنوان بخشی از یک انتقال چند ساله به AWS منتقل می کند.

birhosting daddy2

زیرساخت

در سال ۲۰۱۳، GoDaddy به عنوان بزرگترین ثبت کننده معتبر ICANN در جهان گزارش شد که اندازه آن چهار برابر نزدیک ترین رقیب آنها بود. آنها همچنین یک تاسیسات ۲۷۰۰۰۰ فوت مربعی (۲۵۰۰۰ متر مربع) در فینیکس، آریزونا دارند.

وب سایت PeeringDB ثبت می کند که GoDaddy دو سیستم مستقل را حفظ می کند. آنها امکان دسترسی به خدمات را در سراسر اینترنت جهانی فراهم می کنند. AS-26496، سیستم خودمختار اصلی، از شش شهر در ۹ مرکز همتای عمومی و خصوصی قابل دسترسی است.


پست های توصیه شده