معرفی شرکت Electronic Arts

birhosting ea index
توسط

EA Sports یک بخش از Electronic Arts است که بازی های ویدیویی ورزشی را توسعه و منتشر می کند. قبلاً یک ترفند بازاریابی الکترونیک آرتز بود، که در آن سعی می‌کردند از شبکه‌های ورزشی واقعی تقلید کنند و خود را «شبکه ورزشی EA» (EASN) با تصاویر یا تأییدیه‌هایی با مفسران واقعی مانند جان مدن نامیدند، به زودی بزرگ شد و تبدیل به یک برچسب فرعی به تنهایی، سری بازی هایی مانند FIFA، NHL، NBA Live و Madden NFL را منتشر می کند.

اکثر بازی‌های تحت این برند توسط EA Vancouver، استودیوی Electronic Arts در برنابی، بریتیش کلمبیا و همچنین EA Tiburon در Maitland، فلوریدا توسعه داده می‌شوند. رقیب اصلی EA Sports 2K Sports است. قابل ذکر است که هر دو شرکت بر سر حوزه بازی‌های NBA با هم رقابت می‌کنند و ۲K سری NBA 2K را منتشر می‌کند. کونامی رقیب آن در بازی های فوتبال انجمنی با سری اختصاصی خود به نام eFootball است.

برای چندین سال پس از ایجاد این برند، تمام بازی‌های EA Sports با یک ویدیوی سبک پنج ثانیه‌ای شروع می‌شدند که این برند را معرفی می‌کرد و اندرو آنتونی شعار آن را بیان می‌کرد، «این در بازی است»، به این معنی که هدف بازی‌هایش شبیه‌سازی واقعی ورزش‌های واقعی است. و به طور کامل تا حد امکان؛ آنتونی هرگز به خاطر ظاهرش جبران نشد و این کار را صرفاً به عنوان لطفی به یک دوست انجام داد.

انواع پلتفرم‌های Electronic Arts

برخلاف برخی دیگر از شرکت‌های بازی‌های ورزشی، EA Sports هیچ ارتباط خاصی با یک پلتفرم ندارد، به این معنی که همه بازی‌ها برای پلتفرم‌های فعال پرفروش منتشر می‌شوند، گاهی اوقات مدت‌ها پس از اینکه اکثر شرکت‌ها آن‌ها را کنار می‌گذارند. به عنوان مثال، FIFA 98، Madden NFL 98، NBA Live 98، و NHL 98 برای سگا جنسیس و Super NES در طول سال ۱۹۹۷ منتشر شدند.

بازی های Madden NFL 2005 و FIFA 2005 در سال ۲۰۰۴ برای پلی استیشن عرضه شدند (FIFA 2005 و Madden NFL 2005 نیز آخرین دو عنوان پلی استیشن بودند که منتشر شدند). و NCAA Football 08 یک نسخه Xbox در سال ۲۰۰۷ داشتند. Madden NFL 08 همچنین دارای Xbox و GameCube در سال ۲۰۰۷ بود و آخرین عنوانی بود که برای GameCube منتشر شد و Madden NFL 09 به عنوان آخرین عنوان Xbox دنبال شد.

علاوه بر این، NASCAR Thunder 2003 و NASCAR Thunder 2004 نه تنها برای PlayStation 2، بلکه برای PlayStation اصلی نیز منتشر شدند. نام تجاری EA Sports برای حمایت مالی از تیم Swindon Town F.C در لیگ فوتبال دو انگلیس استفاده می شود. از فصل ۲۰۰۹–۱۰ به بعد و جام ورزشی EA در جمهوری ایرلند. در جولای ۲۰۲۱، هکرهایی که در ژوئن ۲۰۲۱ به Electronic Arts نفوذ کردند، پس از ناکامی در اخاذی از شرکت، کل حافظه پنهان داده های سرقت شده را منتشر کردند و بعداً فایل های دزدیده شده را به یک خریدار شخص ثالث فروختند.

birhosting ea1

تاریخچه

معاملات انحصاری
در سال ۲۰۰۲، Electronic Arts مجوز NASCAR را به مدت شش سال خریداری کرد و به رقابت Papyrus و Infogrames پایان داد. آنها مجوز NASCAR را در سال ۲۰۰۹ از دست دادند و مجوز NASCAR متعلق به Polyphony Digital برای سری Gran Turismo با شروع Gran Turismo 5 و همچنین Eutechnyx برای سری NASCAR The Game تا زمان شروع آن در سال ۲۰۱۵ بود.

در ۱۳ دسامبر ۲۰۰۴، EA Sports قراردادی انحصاری با لیگ ملی فوتبال (NFL) و اتحادیه بازیکنان آن به مدت پنج سال امضا کرد. در ۱۲ فوریه ۲۰۰۸، EA Sports تمدید قرارداد انحصاری خود را تا فصل ۲۰۱۲ NFL اعلام کرد.

کمتر از یک ماه پس از قرارداد انحصاری NFL در ۱۱ ژانویه ۲۰۰۵، EA Sports یک قرارداد انحصاری چهار ساله با لیگ فوتبال آرنا (AFL) امضا کرد.

در ۱۱ آوریل ۲۰۰۵، انجمن ملی دو و میدانی دانشگاهی (NCAA) و EA Sports قراردادی را امضا کردند که به EA Sports تنها حق تولید بازی های فوتبال کالج را به مدت شش سال اعطا کرد.

Electronic Arts در سال ۲۰۰۵ حقوق بازی های لیگ برتر بیسبال (MLB) را به ۲K Sports از دست داد و به سری MVP EA پایان داد. با این حال، EA بازی های بیسبال NCAA را در سال ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ پس از از دست دادن مجوز MLB ساخت.

در ژانویه ۲۰۰۸، EA Sports تصمیم گرفت مجوز بیسبال کالج NCAA خود را در حالی که وضعیت موتور بازی MVP خود را ارزیابی می‌کرد، تمدید نکند.

در سال ۲۰۰۵، EA Sports و ESPN قراردادی ۱۵ ساله برای ESPN امضا کردند تا در بازی های ویدیویی EA Sports از ۲K Sports و Sega ادغام شود. استفاده Electronic Arts از مجوز ESPN در طول عمر اولیه معامله به طور پیوسته افزایش یافته است. استفاده اولیه EA از مجوز ESPN با رادیو ESPN و یک برنامه ورزشی در عناوینی مانند Madden NFL، NBA Live، Tiger Woods PGA Tour، و NCAA Baseball and Football آغاز شد. ادغام ESPN اکنون شامل پادکست‌های پخش جریانی، مقالات متنی (از جمله محتوایی است که قبلاً فقط برای مشترکین ESPN Insider موجود بود) و ویدیوی ESPN Motion (از جمله برنامه‌هایی مانند Pardon the Interruption).

پرونده منطقه فدرال O'Bannon علیه NCAA، که در سال ۲۰۱۴ تصمیم گرفت، شامل حقوق ورزشکاران کالج برای کنترل احتمالات خود در محصولات پایین دستی از املاک NCAA بود. این پرونده به طور خاص مربوط به NCAA Basketball 09 بود که اولین بار در سال ۲۰۰۹ تشکیل شد و باعث شد EA خط بسکتبال NCAA را در آن سال کنار بگذارد. این پرونده به نفع ورزشکاران کالج صادر شد که صدور مجوز برای بازی های EA را دشوارتر کرد. در حالی که EA سری فوتبال NCAA را ادامه داده بود، NCAA قرارداد مجوز خود را با EA در سال ۲۰۱۳ به دلیل عوامل متعددی از جمله پرونده O'Bannon و همچنین مشکلات مربوط به هزینه های مجوز قابل مقایسه برای بازی های ورزشی حرفه ای فسخ کرد.

در ۴ ژوئن ۲۰۱۲، EA یک شراکت "چند ساله و چند محصولی" با Ultimate Fighting Championship امضا کرد و THQ را بر عهده گرفت.

پس از انتشار Rory McIlroy PGA Tour در سال ۲۰۱۵، EA Sports اعلام کرد که سری PGA Tour خود را پس از ۲۵ سال پایان خواهد داد، زیرا بازی مذکور در ماه می ۲۰۱۸ از ویترین فروشگاه های دیجیتالی خارج شد. ۲K Sports اعلام کرد که قرارداد مجوز خود را با تور PGA با انتشار The Golf Club 2019 با تور PGA در سال ۲۰۱۸ آغاز شد.

NFL، انجمن بازیکنان NFL، و Electronic Arts قرارداد انحصاری خود را برای بازی‌های شبیه‌سازی ورزشی NFL در ماه مه ۲۰۲۰ تأیید کردند که تا فصل ۲۰۲۵–۲۰۲۶ NFL با تمدید اختیاری یک ساله ادامه خواهد داشت. قرارداد جدید به EA اجازه می دهد تا بازی های NFL را خارج از عناوین معمولی EA Madden، از جمله برای بازی های موبایل، توسعه دهد.

در فوریه ۲۰۲۱، Electronic Arts اعلام کرد که با یک بازی فوتبال کالج EA که طی چند سال آینده منتشر خواهد شد، به ورزش های کالج بازگشته است. همانطور که برنامه ریزی شده است، این بازی از هیچ شباهت بازیکنی استفاده نمی کند، اما در عوض با مجوز دادن به سایر مارک های مرتبط با فوتبال کالج مانند نام تیم ها، لباس ها و استادیوم ها از طریق شرکت صدور مجوز دانشگاهی، مشکلات مربوط به NCAA را دور می زند. اعلام شد، NCAA هنوز به قوانین قطعی در مورد پرداخت مناسب به بازیکنان برای احتمال آنها نرسیده بود. اگر چنین قوانینی تا زمان انتشار بازی ایجاد شود، EA گفته است که پس از آن شباهت های بازیکن را نیز شامل می شود. با این حال، نوتردام اظهار داشت که تا زمانی که چنین قوانینی اعمال نشود، آنها از حضور در بازی EA خودداری کردند. در زمان اعلام این خبر، EA اعلام کرد که هیچ توافق دیگری با سایر ورزش های NCAA نداشته است. در اواخر همان ماه، EA Codemasters، توسعه دهندگان سری F1 را خریداری کرد، بنابراین حقوق انتشار بازی های F1 را پس گرفت.

Electronic Arts نرم افزار Metalhead را در می ۲۰۲۱، توسعه دهندگان سری Super Mega Baseball خریداری کرد. EA اظهار داشت که آنها به دنبال استفاده از جنبه های اصلی آن سری هستند تا با مجوز MLB یکپارچه شوند تا در آینده دوباره یک بازی بیسبال دارای مجوز را منتشر کنند.

EA برای استفاده از نام و نام تجاری فیفا برای سری EA FIFA خود، علاوه بر بیش از ۳۰۰ قرارداد جداگانه با لیگ ها و تیم ها برای نام، آرم و حقوق شباهت بازیکنان، با فیفا قراردادهایی داشته است. طبق گزارش نیویورک تایمز در اکتبر ۲۰۲۱، فیفا در دو سال قبل مذاکراتی را با EA در مورد تمدید این حقوق به سمت یک قرارداد انحصاری آغاز کرده بود، اما با چندین هشدار که مذاکرات را دشوار کرده است. از جمله درخواست‌های فیفا افزایش هزینه مجوز انحصاری به ۱ میلیارد دلار در هر دوره چهار ساله بین جام‌های جهانی فیفا و محدود کردن دامنه این انحصار به بازی‌های شبیه‌سازی فوتبال انجمنی بود، در حالی که EA می‌خواست نام تجاری خود را به سرمایه‌گذاری‌های جدید بازی‌های ویدیویی گسترش دهد. ورزش‌های الکترونیکی با استفاده از بازی، حوزه‌ای که فیفا می‌خواست آن را برای خود نگه دارد یا به توسعه‌دهندگان دیگر مجوز دهد تا درآمد خود را افزایش دهند. فیفا در پی این گزارش بیانیه ای صادر کرد که در آن اعلام کرد با EA در مذاکرات به بن بست رسیده اند. موضع فیفا این بود که "وظیفه دارد از ۲۱۱ انجمن عضو خود حمایت کند تا به طور کامل از فرصت های ذاتی که در سال های اخیر در حال ظهور بوده اند، سرمایه گذاری کند. به عنوان بخشی از این استراتژی، فیفا همچنین متعهد می شود که به سازماندهی مسابقات ورزش های الکترونیکی مبتنی بر مهارت ادامه دهد. چتر ساختار رقابتی فیفا و برند مصرف کننده اخیراً راه اندازی شده است." برای این منظور، فیفا معتقد بود که لازم است هر توافقنامه مجوز "باید شامل بیش از یک طرف باشد که همه حقوق را کنترل و از آنها استفاده کند". EA در نظر گرفته است که کنار گذاشتن نام فیفا تأثیر کمی بر تجربه بازیکنان خواهد داشت زیرا مجوزهای لیگ و تیم تحت تأثیر قرار نمی گیرند. EA علامت تجاری EA Sports F.C. به عنوان یک نام جایگزین بالقوه برای سریال.

در ۲ مارس ۲۰۲۲، Electronic Arts، همراه با FIFA، NHL و انجمن بازیکنان NHL، IIHF و F1 اعلام کردند که هر یک از نام ها و حقوق مجوز لوگوی خود را که مربوط به تیم های روسیه و بلاروس در هر دو FIFA 22 و NHL 22 بود، حذف کردند. با اشاره به وقایع اخیر مربوط به حمله روسیه به اوکراین. حذف‌ها از هر دو بازی همچنین می‌تواند بر توسعه بازی آینده F1 2022 که قرار است در تابستان ۲۰۲۲ منتشر شود، تأثیر بگذارد، که شبیه نیکیتا مازپین، نام جایزه بزرگ روسیه و لوگوی حامی مالی Mazepin، Uralkali از خود بازی

بازی های کامپیوتری
برای سال بازی ۲۰۰۳ و از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸، EA مجموعه‌ای از عناوین EA Sports را برای ویندوز به نام مجموعه "Year Number" منتشر کرد.

در ژوئن ۲۰۰۹، EA Sports اعلام کرد که برای سال ۲۰۱۰، بازی‌های Madden NFL، NCAA Football، NASCAR، NHL، NBA Live و Tiger Woods PGA Tour برای پلتفرم‌های PC ارسال نمی‌شوند. سری فوتبال NCAA از سال ۱۹۹۸ بر روی رایانه شخصی منتشر نشده بود، آخرین بازی رایانه شخصی سری تایگر وودز Tiger Woods PGA Tour 08 بود، سری NASCAR از زمان NASCAR SimRacing در سال ۲۰۰۵ نسخه رایانه شخصی نداشت و آخرین سری Madden. بازی Madden NFL 08 برای رایانه شخصی منتشر شد. آخرین بازی رایانه شخصی سری NHL NHL 09 بود. به همین ترتیب، NBA Live 08 آخرین نسخه رایانه شخصی برای NBA Live بود.

رئیس EA Sports در آن زمان، پیتر مور، به دزدی دریایی و این واقعیت اشاره کرد که "کامپیوتر به عنوان پلتفرمی برای بازی های ورزشی معتبر، دارای مجوز و شبیه سازی در سه سال گذشته به شدت کاهش یافته است زیرا کنسول های نسل بعدی میلیون ها مشتری را به خود جذب کرده اند. "

با این حال، سری FIFA همچنان بر روی رایانه های شخصی منتشر می شود و برای اولین بار از سال ۲۰۰۸، Madden NFL 19 برای رایانه های شخصی منتشر شد. پس از خرید EA با Codemasters، سری F1 توسط EA بر روی رایانه شخصی منتشر خواهد شد.

پلی استیشن هوم
در ۲۳ آوریل ۲۰۰۹، EA Sports فضای مورد انتظار "EA Sports Complex" را برای سرویس اجتماعی آنلاین PlayStation 3، PlayStation Home در نسخه های اروپایی و آمریکای شمالی منتشر کرد. در مجتمع، کاربران می توانند یک سری مینی بازی، از جمله پوکر، مسابقه کارت، گلف، و همچنین دارای یک فروشگاه مجازی EA بازی کنند. همچنین تعدادی تبلیغات برای بازی های آینده EA Sports وجود دارد. هر مینی بازی که Complex دارای یک جایزه یا پاداش است. Heavy Water، شرکتی که به توسعه برای Home اختصاص دارد، مجتمع ورزشی EA را برای EA Sports توسعه داد.

در ابتدا، مجتمع فقط دارای دو اتاق بود: مجتمع ورزشی EA و مجتمع ورزشی EA در طبقه بالا. مجموعه ورزشی EA دارای مسابقات مسابقه بود و دارای یک محدوده گلف بود که برای بازی در دسترس نبود. طبقه بالا چهار میز پوکر داشت که کاربران می توانستند در هر زمانی بازی کنند. با آپدیت ۱۸ ژوئن ۲۰۰۹، نام مجتمع به EA Sports Racing Complex و طبقه بالا به EA Sports Complex Green Room Poker تغییر یافت. به غیر از تغییر نام، این به‌روزرسانی دامنه بازی گلف را از بین برد و چهار کارت دیگر را برای کاربران به بازی Racing اضافه کرد و همچنین یک میز پوکر قرمز را به اتاق پوکر اضافه کرد.

به روز رسانی ۲ ژوئیه ۲۰۰۹، گلف و اتاق پوکر دیگری را اضافه کرد که چهار اتاق را برای مجتمع ساخته بود. مجتمع مسابقه‌ای ورزشی EA، مجتمع گلف ورزشی EA، اتاق پوکر سبز مجتمع ورزشی EA، و اتاق پوکر قرمز مجتمع ورزشی EA. مجموعه مسابقه دارای مسابقه با مجموع هشت کارت است. چهار در هر طرف مجتمع. مجموعه گلف دارای دو محدوده تمرین برای گلف است. یک محدوده در هر طرف مجتمع. یک فروشگاه حرفه ای گلف به زودی برای مجتمع گلف در راه است. اتاق پوکر سبز دارای چهار میز پوکر سبز رنگ است که کاربران می توانند در هر زمان بازی کنند. اتاق پوکر قرمز دارای چهار میز پوکر قرمز است، اما کاربران باید ۲۰۰۰ امتیاز برای بازی داشته باشند.

در ۱۶ ژوئیه ۲۰۰۹، EA Sports اتاق دیگری را برای مجتمع منتشر کرد و پنج اتاق برای مجتمع ساخت. این اتاق فضای بازی Fight Night Round 4 به نام "Club Fight Night" است که دارای یک مینی بازی به نام Club DJ و به زودی بوکس ربات است.

در ۳۰ جولای ۲۰۰۹، EA Sports یک میز پوکر سیاه را به اتاق پوکر قرمز مجتمع ورزشی EA برای بازیکنان سطح بالاتر اضافه کرد. با گذشت زمان، اتاقی مانند اتاق پوکر سبز و اتاق پوکر قرمز برای این میز اختصاص داده خواهد شد. آنها همچنین میز سبز پنجم را به اتاق پوکر سبز اضافه کردند. این به روز رسانی همچنین شامل اضافه شدن EA Sports Pro Shop می شود که در آن کاربران می توانند لباس ها و مبلمان کامل بوکس را از Fight Night Round 4 خریداری کنند. فروشگاه Pro در مجموعه Racing یافت می شود. به روز رسانی ۱۶ آگوست ۲۰۰۹، پنجمین میز سبز در اتاق پوکر سبز را با میز قرمز جایگزین کرد. آنها همچنین تعداد امتیاز جدول سیاه را از ۲۰۰۰۰ به ۱۰۰۰۰ کاهش دادند. به‌روزرسانی ۲۷ آگوست ۲۰۰۹، جدول امتیازات را برای هر سطح بازی - سبز، قرمز و سیاه - و به تخته‌های روزانه و تخته‌های فصلی (سمت چپ و راست)، خوانایی کارت بهبود یافته، صندلی‌های ریلی اضافی در نزدیکی میزهای پوکر، بازیکن جدا کرد. حذف در حالت قفل در حین بازی پوکر، و بازپرداخت خرید بازیکن در هنگام حذف (در صورت قطع اتصال به خانه بازپرداخت نمی شود) هنگام بازی پوکر.

در ۹ اکتبر ۲۰۰۹، EA Sports مجموعه ورزشی Electronic Arts را برای نسخه ژاپنی Home منتشر کرد. آنها همچنین پیراهن های NFL را برای هر تیم در لیگ برای خرید در داخل مجتمع ورزشی EA و در مجتمع خرید هوم منتشر کردند. EA Sports همچنین با تیم Home برای تولید و توزیع آیتم‌های مجازی انحصاری که برای حمایت از ماه ملی آگاهی از سرطان سینه همکاری می‌کنند، همکاری کرده است. ۱۰۰٪ درآمد حاصل از این اقلام به بنیاد رویای Brees برای حمایت از برنامه های تحقیقاتی و آگاهی بخشی سرطان سینه اختصاص یافت. این اجناس پیراهن های مشکی با شماره صورتی ۹ در جلو و نام Brees در پشت نیز به رنگ صورتی هستند. این پیراهن‌ها از ۱۵ اکتبر ۲۰۰۹ تا ۲۵ نوامبر ۲۰۰۹ در دسترس بودند. در ۵ نوامبر ۲۰۰۹، برای کسانی که پیراهن Brees Breast Cancer را خریداری کردند، یک کیت DJ رایگان دریافت کردند که در فضای Club Fight Night با وارد کردن یک کیت ارائه شده است. از دو اتاق پوکر EA Sports Complex بین ۵ نوامبر ۲۰۰۹ و ۲۵ نوامبر ۲۰۰۹. در ۲۵ نوامبر ۲۰۰۹، مایک ماهار و برایان هیز، تهیه کنندگان Fight Night Round 4 بین ساعت های ۴:۰۰ بعد از ظهر تا ۵:۰۰ بعد از ظهر در خانه بودند. PT (19:00 و ۲۰:۰۰ EST)، برای یک گپ زنده با جامعه PlayStation Home در یک نمونه از فضای Club Fight Night. در ۷ ژانویه ۲۰۱۰، EA Sports پیراهن های فوتبال کالج NCAA را در مجتمع ورزشی EA و در مجتمع خرید هوم منتشر کرد.

در ۲ آگوست ۲۰۱۱، EA Sports سرویس اشتراک بلیط فصل ورزشی EA را راه اندازی کرد. در سال ۲۰۱۵ متوقف شد و با سرویس مشابه EA Access جایگزین شد.

birhosting ea3

پست های توصیه شده