معرفی شرکت BlueHost

birhosting bluehost index
توسط

Bluehost یک شرکت میزبانی وب است که متعلق به گروه بین المللی Endurance است. این یکی از ۲۰ میزبان وب بزرگ در سال ۲۰۱۵ بود و مجموعاً میزبان بیش از ۲ میلیون دامنه در سال ۲۰۱۰ بود.

Bluehost هاست اشتراکی، هاست وردپرس، میزبان VPS، هاست اختصاصی، میزبانی WooCommerce و همچنین خدمات بازاریابی حرفه ای را می فروشد. سرورهای آنها توسط PHP 7، HTTP/2، و Nginx+ ذخیره می شوند.

birhosting bluehost1

تاریخچه BlueHost

مت هیتون اولین بار Bluehost را در سال ۱۹۹۶ تصور کرد. با این حال، او ابتدا دو میزبان وب دیگر به نام‌های ۵۰megs.com و 0catch.com ایجاد کرد تا اینکه سرانجام در سال ۲۰۰۳ در Bluehost مستقر شد.

در سال ۲۰۰۹، Bluehost یک ویژگی جدید به نام CPU throttling را معرفی کرد. مهار CPU به فرآیند کاهش استفاده از CPU کاربر هر زمان که کاربر خاص در یک زمان "بیش از حد" منابع سرور را جذب می کند، اشاره دارد. در آن زمان خاص، Bluehost استفاده از CPU سایت های مشتری را به میزان قابل توجهی مسدود می کند (یا به شدت کاهش می دهد). این به طور موثر وب سایت های مشتریان میزبانی شده روی سرورها را برای چندین ساعت در طول روز خاموش می کند.

در سال ۲۰۱۰، این شرکت میزبانی وب توسط گروه بین المللی Endurance خریداری شد. در ژوئن ۲۰۱۱، مت هیتون، بنیانگذار شرکت، در وبلاگ خود اعلام کرد که از سمت مدیرعاملی کناره گیری می کند تا بر طراحی و ساختار فنی پلت فرم میزبانی شرکت تمرکز کند، در حالی که مدیر اجرایی دن هندی به عنوان مدیر عامل شرکت کرد.

در سال ۲۰۱۳، Bluehost سرور مجازی و میزبانی سرور اختصاصی را معرفی کرد.

در ژانویه ۲۰۱۵، گروه بین المللی Endurance مایک اولسون را به عنوان مدیرعامل Bluehost منصوب کرد، در حالی که دن هندی به سمت توسعه تلفن همراه در سطح سازمانی برای مشاغل کوچک رفت.

در ژانویه ۲۰۱۷، این شرکت اعلام کرد که ۴۴۰ کارمند را در یوتا اخراج می کند تا بتواند تجارت خود را برای بهبود پشتیبانی از مشتری یکپارچه کند.

birhosting bluehost2

جنجال ها

در مارس ۲۰۰۹، Bluehost در مقاله ای در نیوزویک ظاهر شد که این شرکت میزبان را به دلیل سانسور صفحات وب برخی از مشتریان خود که تصور می شد شهروندان کشورهایی هستند که دولت ایالات متحده آنها را به عنوان کشورهای سرکش فهرست کرده بود، محکوم کرد.

در فوریه ۲۰۱۱، این شرکت پس از دریافت هزاران شکایت، یک وب‌سایت مذهبی را که آنها در سرورهای خود میزبانی می‌کردند، حذف کرد، زمانی که آن وب‌سایت نظراتی را منتشر کرد که همجنس‌گرایان را در زلزله نیوزلند مقصر می‌دانست.

نقض امنیتی

در مارس ۲۰۱۵، Bluehost توسط ارتش الکترونیک سوریه هک شد. همچنین Justhost، Hostgator، Hostmonster و Fastdomain که همگی متعلق به گروه بین المللی Endurance بودند، هک شدند. SEA ادعا کرد که این سرویس ها میزبان وب سایت های تروریستی هستند. ارتش الکترونیک سوریه تصاویری از این حمله را در توییتر منتشر کرد.

در ژانویه ۲۰۱۹، مجله WebsitePlanet یک آسیب پذیری سمت مشتری را در برخی از بزرگترین شرکت های میزبانی دنیا کشف کرد: Bluehost، DreamHost، HostGator، iPage و OVH.


پست های توصیه شده