لاراول چیست؟

laravel index
توسط

لاراول یک فریم ورک رایگان و منبع باز PHP است که مجموعه ای از ابزارها و منابع را برای ساخت برنامه های مدرن PHP فراهم می کند. لاراول با استفاده از اکوسیستم کاملی که از ویژگی‌های داخلی خود بهره می‌برد و بسته‌ها و برنامه‌های افزودنی سازگار متنوعی دارد، محبوبیت خود را در چند سال گذشته به سرعت در حال افزایش بوده است و بسیاری از توسعه‌دهندگان آن را به عنوان چارچوب انتخابی خود برای فرآیند توسعه ساده‌تر انتخاب کرده‌اند.

laravel 2

لاراول ابزارهای پایگاه داده قدرتمندی از جمله ORM (نقشه‌نگار رابطه‌ای شی) به نام Eloquent و مکانیزم‌های داخلی برای ایجاد مهاجرت‌ها و بذرهای پایگاه داده ارائه می‌کند. با ابزار خط فرمان Artisan، توسعه‌دهندگان می‌توانند مدل‌ها، کنترل‌کننده‌ها و سایر اجزای برنامه جدید را بوت استرپ کنند که به توسعه کلی برنامه سرعت می‌بخشد.

برای معرفی پروژه‌ای لاراول، می‌توانید به مجموعه ما در مورد نحوه ساخت یک صفحه فرود پیوند در PHP با لاراول و Docker Compose مراجعه کنید، که به نحوه بوت استرپ کردن یک برنامه جدید لاراول در یک محیط توسعه کانتینری و نحوه تعامل می‌پردازد. با پایگاه داده، و نحوه سفارشی کردن نمای قالب صفحه برای نمایش لیستی از پیوندهای انتخاب شده.

چرا لاراول به عنوان بهترین فریمورک PHP شناخته می‌شود؟

هر روزه برنامه نویسان بیشتری به فریم ورک Laravel علاقه‌مند می‌شوند و تعداد استفاده‌ کنندگان این فریم ورک افزایش می‌یابد. با توجه به پیشرفت چشمگیر و روند رو به رشدی که این فریم ورک دارد، انتظار می‌رود آینده‌ی بسیار خوبی در انتظارش باشد. مزایا و خصوصیات بسیار خوب این فریم ورک و برتری هایی که نسبت به سایر فریم ورک‌ها دارد، آن را به یک گزینه‌ی بسیار خوب برای برنامه نویسان تبدیل کرده است. اگرچه استفاده از فریم ورک‌ها کاملاً سلیقه‌ای است و نمی‌توان یکی از آن‌ها را برتر و قوی‌تر از دیگر فریم ورک‌ها دانست، اما بدون شک فریم ورک لاراول در صدر محبوب‌ترین و بهترین فریم ورک‌های PHP خواهد بود.

laravel 1

مزایا

برنامه وب به دلیل چارچوب لاراول مقیاس پذیرتر می شود.
زمان قابل توجهی در طراحی برنامه وب صرفه جویی می شود، زیرا لاراول از اجزای دیگر فریمورک در توسعه برنامه وب استفاده مجدد می کند. این شامل فضاهای نام و رابط است، بنابراین به سازماندهی و مدیریت منابع کمک می کند.

Composer
Composer ابزاری است که شامل تمام وابستگی ها و کتابخانه ها می شود. این امکان را به کاربر می دهد تا با توجه به فریمورک ذکر شده (مثلاً مواردی که در نصب استفاده می شود) پروژه ای ایجاد کند. کتابخانه های شخص ثالث را می توان به راحتی با کمک آهنگساز نصب کرد. تمام وابستگی ها در فایل composer.json که در پوشه منبع قرار می گیرد، یادداشت می شوند.

Artisan
رابط خط فرمان مورد استفاده در لاراول Artisan نام دارد. این شامل مجموعه ای از دستورات است که به ساخت یک برنامه وب کمک می کند. این دستورات از فریمورک Symphony گنجانده شده‌اند که در نتیجه ویژگی‌های افزودنی در لاراول ۵.۱ (آخرین نسخه لاراول) ایجاد می‌شود.

ویژگی های لاراول

لاراول ویژگی های کلیدی زیر را ارائه می دهد که آن را به یک انتخاب ایده آل برای طراحی برنامه های کاربردی وب تبدیل می کند

Modularity
لاراول ۲۰ کتابخانه و ماژول داخلی را ارائه می دهد که به بهبود برنامه کمک می کند. هر ماژول با مدیریت وابستگی Composer یکپارچه شده است که به روز رسانی را آسان می کند.

آزمایش پذیری
لاراول شامل ویژگی‌ها و کمک‌هایی است که به آزمایش از طریق موارد مختلف کمک می‌کند. این ویژگی به حفظ کد مطابق با الزامات کمک می کند.

مسیریابی
لاراول یک رویکرد انعطاف پذیر برای تعریف مسیرها در برنامه وب به کاربر ارائه می دهد. مسیریابی به مقیاس بهتر برنامه کمک می کند و عملکرد آن را افزایش می دهد.

مدیریت پیکربندی
یک برنامه وب طراحی شده در لاراول در محیط های مختلف اجرا می شود، به این معنی که تغییر مداوم در پیکربندی آن وجود خواهد داشت. لاراول یک رویکرد ثابت برای مدیریت پیکربندی به روشی کارآمد ارائه می دهد.

Query Builder و ORM
این فریم ورک از یک سازنده پرس و جو استفاده می کند که به پرس و جو در پایگاه داده با استفاده از روش های زنجیره ای مختلف کمک می کند. این برنامه ORM (Object Relational Mapper) و اجرای ActiveRecord به نام Eloquent را ارائه می دهد.

Schema Builder
Schema Builder تعاریف پایگاه داده و طرحواره را در کد PHP حفظ می کند. همچنین یک مسیر از تغییرات با توجه به مهاجرت پایگاه داده را حفظ می کند.

موتور قالب
لاراول از موتور Blade Template استفاده می‌کند، یک زبان قالب سبک که برای طراحی بلوک‌های سلسله مراتبی و طرح‌بندی با بلوک‌های از پیش تعریف‌شده که شامل محتوای پویا است، استفاده می‌شود.

پست الکترونیک
لاراول شامل یک کلاس ایمیل است که به ارسال نامه با محتوای غنی و پیوست ها از برنامه وب کمک می کند.

احراز هویت
احراز هویت کاربر یک ویژگی رایج در برنامه های کاربردی وب است. لاراول طراحی احراز هویت را آسان می کند زیرا شامل ویژگی هایی مانند ثبت نام، فراموشی رمز عبور و ارسال یادآوری رمز عبور است.

ردیس
این فریم ورک از Redis برای اتصال به یک جلسه موجود و کش همه منظوره استفاده می کند. Redis به طور مستقیم با جلسه تعامل دارد.

صف ها
لاراول شامل خدمات صف مانند ارسال ایمیل به تعداد زیادی از کاربران یا یک کار مشخص شده در Cron است. این صف‌ها به انجام کارها به روشی ساده‌تر و بدون انتظار برای تکمیل کار قبلی کمک می‌کنند.

رویداد و اتوبوس فرماندهی
لاراول ۵.۱ شامل Command Bus است که به اجرای دستورات و ارسال رویدادها به روشی ساده کمک می کند. دستورات در لاراول مطابق با چرخه عمر برنامه عمل می کنند.


پست های توصیه شده