شرکت Magic Leap چیست؟

birhosting-articels-magicleap
توسط

Magic Leap


مجیک لیپ (Magic Leap) توسط رونی ابوویتز در سال ۲۰۱۰ تأسیس شد و ۲.۶ میلیارد دلار از فهرستی از سرمایه گذاران از جمله گوگل و گروه علی بابا را جمع آوری کرد.

مجیک لیپ در فلوریدا مستقر است و در میان استارت‌آپ‌های AR با بودجه بالا قرار دارد
Magic Leap که یک شرکت فناوری آمریکایی است که هدست‌های واقعیت ترکیبی به نام Magic Leap One را منتشر کرد که تصاویر سه بعدی تولید شده توسط رایانه را بر روی اشیاء دنیای واقعی قرار می دهد. این شرکت اجزای سفارشی، از جمله لنزهای با تکنولوژی بالا و نرم‌افزار مرتبط را تولید می‌کند، که فناوری‌های کلیدی هستند که ممکن است برای ساخت یک متاورس مورد نیاز باشند.


پس از اینکه هدست Magic Leap 1 که در سال ۲۰۱۸ عرضه شد و با فروش هزاران نفری مواجه شد، این شرکت ۱۲۰۰ نفری تمرکز خود را از مصرف کنندگان تغییر داد و منحصراً به برنامه های سازمانی روی آورد.

قرار بود عینک های Magic leap ما را به عصر واقعیت افزوده سوق دهد،  در دنیایی فراتر از صفحه نمایش که در آن می توانستیم با اشیاء دیجیتال طوری تعامل کنیم که گویی درست در کنار ما ایستاده اند. حیف که آنها به طرز چشمگیری شکست خوردند. تا اوایل سال ۲۰۲۰، این شرکت نزدیک به ۲ میلیارد دلار جذب کرده بود. اما جدا از چند دمو (Demo) پر زرق و برق و پروژه های هنری، دلیل زیادی برای مخاطبان هدف آن یعنی توسعه دهندگان و سازندگان برای خرید یک هدست ۲۲۹۵ دلاری وجود نداشت. 
اما این شرکت هنوز پابرجاست با مدیرعامل جدید - پگی جانساین .ون، مدیر اجرایی سابق مایکروسافت - هدف آن چیزی بسیار کاربردی‌تر است. Magic Leap می‌تواند با نسل دوم عینک‌های واقعیت افزوده خود، رقابتی جدی برای مایکروسافت ایجاد کند.

Magic Leap 2 یک نسخه راحت تر و با کیفیت تر از نسخه قبلی خود می باشد. چیزی که در مورد ML2 منحصر به فرد است این است که می تواند رنگ سیاه را اضافه کند. ماژول دیمر (dimmer) نمایشگر دیگری است که در جلوی چشمی هدست قرار می‌گیرد و به آن اجازه می‌دهد تا نور را در کل صفحه یا در مناطق خاص تا ۱۰۰ برابر کاهش دهد. این به شما امکان می‌دهد از ML2 در اتاق‌هایی با نور روشن یا حتی استفاده کنید. در یک روز آفتابی در بیرون از خانه، بدون اینکه تصاویر واقعیت افزوده به نظر پاک به نظر برسند. توسعه دهندگان همچنین می توانند از دیمر برای اضافه کردن سایه به اشیاء خود استفاده کنند و به شما یک لایه عمق اضافه در AR بدهد.

اما مطمئناً فناوری به تنهایی محصول موفقی نخواهد بود. Magic Leap به هیچ وجه ML2 را به سمت مصرف کنندگان هدف قرار نمی دهد، در عوض به پزشکانی ارائه می شود که ممکن است در حین عمل جراحی کمی کمک AR بخواهند، یا مهندسانی که مایلند زمانی که در مقابل ماشین آلات پیچیده می ایستند، نقشه های شماتیک را بالا بکشند.

اما مطمئناً فناوری به تنهایی محصول موفقی نخواهد بود. Magic Leap به هیچ وجه ML2 را به سمت مصرف کنندگان هدف قرار نمی دهد، در عوض به پزشکانی ارائه می شود که ممکن است در حین عمل جراحی کمی کمک AR بخواهند، یا مهندسانی که مایلند زمانی که در مقابل ماشین آلات پیچیده می ایستند، نقشه های شماتیک را بالا بکشند.
دانیل دیز، مدیر ارشد بازاریابیدر مورد وضعیت امروز Magic Leap گفت: "من فکر می کنم بسیار بهبود یافته است، [Magic Leap یک شرکت متفاوت است]. در بحبوحه فروش ناامیدکننده اولین هدست و وضعیت مالی وخیم ، رونی ابوویتز، بنیانگذار و مدیر عامل، شرکت را در سال ۲۰۲۰ ترک کرد. اما اکنون، به لطف بیش از یک میلیارد دلار بودجه اضافی و رهبر جدید پگی جانسون، این شرکت فرصت دیگری به بازار AR دارده است.


پست های توصیه شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *