شرکت D-link

BirHosting dlink index
توسط

دی لینک یک شرکت تجهیزات مخابراتی و شبکه است که در سال ۱۹۸۶ در تایوان با نام داتکس سیستم تاسیس شد و در سال ۱۹۹۴ نام این شرکت به دی-لینک تغییر کرد.دی لینک یکی از شرکتهای پیشرو و برنده جوایز مختلف در زمینه طراحی، توسعه و ساخت شبکه های کامپیوتری، باند پهن، سیستمهای بی سیم، ارتباط دیتا /صوت و همچنین راهکارهای ارتباط دیجیتالی برای مقاصد تجاری و خانگی می باشد. با بهره گیری از آخرین تکنولوژی، در بسیاری از زمینه های کلیدی در رابطه با شبکه های IT تقاضای مشتریان را در سطوح SOHO ، SMB و Enterprise برآورده ساخته و با استفاده از کارخانجات متعدد در نقاط مختلف جهان و همچنین بهره گیری از آخرین استانداردهای جهانی توانسته محصولاتی با کیفیت، اعتبار و کارایی مناسب را همراه با نصب و راه اندازی آسان ارائه کند.
این شرکت در زمینه سیاست توسعه ای تولید خود در سطح جهانی، مساحتی بالغ بر سیصد هزار متر مربع را در چهار کشور جهان از جمله تایوان و آمریکا به تولید لوازم ذکر شده اختصاص داده است . لازم به ذکر است از بدو شروع کار این مجموعه در سال ۱۹۸۶ ( ۱۳۶۵ شمسی )، سود خالص این شرکت سیر صعودی داشته که در برخی از مناطق درصد این پیشرفت به عددی سه رقمی در سال می رسد. شعار معروف این شرکت Building Networks for People یا همان ساختن شبکه برای مردم است.

BirHosting dlink

تاریخچه برند دی لینک

۱۹۸۶: بنیان‌گذاری شرکت داتکس سیستمز برای تولید کار شبکه.

۱۹۸۹: داتکس زیرمجموعه‌ای رو ایجاد کرد تا بتونه جای پای خودش رو در بازار اروپا و آمریکای شمالی محکم کنه.

۱۹۹۲: Datex Systems Inc. به D-Link Corporation تغییر نام داد.

۱۹۹۴: دی لینک به اولین شرکت فعال در حوزه ی شبکه تبدیل شد که به بورس تایوان راه پیدا کرد.

۱۹۹۵: با احداث شعبه‌ای در هند، DLink فعالیت‌های تولیدی رو در این کشور آغاز کرد.

۱۹۹۸: نشریه Forbes شرکت دی-لینک رو به‌عنوان یکی از ۳۰۰ شرکت کوچیک و برتر جهان انتخاب کرد.

۲۰۰۱: عرضه‌ی اولیه‌ی سهام دی لینک هند به‌عنوان اولین کمپانی تایوانی در بورس بمبئی آغاز شد.

۲۰۰۲: نام D-Link به‌عنوان یکی از ۱۰۰ کمپانی برتر تکنولوژی در فهرست سالانه‌ی Businessweek قرار گرفت.

۲۰۰۳: شاخه‌ی تحقیق و توسعه و تولید دی لینک از این شرکت جدا شد و اسم Alpha Networks رو برای خودش انتخاب کرد.

۲۰۰۶: مهم‌ترین روزنامه‌ی تایوان یعنی China Times جایزه‌ی دستاورد بین‌المللی رو به شرکت دی لینک اهدا کرد.

۲۰۰۷: درآمد کلی DLink به ۱ میلیارد دلار رسید. این شرکت در این سال گواهی ۵ ستاره رو از TÜV Rheinland STAR دریافت کرد.

۲۰۰۸: دی لینک با ارزش ۳۴۷ میلیون دلار در رتبه‌ی ششم برندهای بین‌المللی تایوان قرار گرفت.

۲۰۱۲: دی لینک استراتژی خودش رو با تمرکز بر دوربین های مداربسته، مودم های همراه و تجهیزات مناسب کسب‌وکارها دوباره تعریف کرد.

۲۰۱۴: شرکت DLink وارد بازار خانه های هوشمند شد.

۲۰۱۶: دی لینک برای آماده کردن Super Wi-Fi با مایکروسافت همکاری کرد. در همین سال برند تایوانی در تولید Alexa توسط آمازون نقش‌آفرینی کرد.

۲۰۱۷: عرضه‌ی اولین Apple HomeKit مجهز به دوربین؛ اعلام مشارکت در ساخت دستیار صوتی گوگل.

۲۰۱۸: همکاری با شرکت McAfee برای توسعه‌ی روتر امن برای خانه های هوشمند.

دسترسی به شبکه :

مرحله ی بعد از شبکه ی خانگی دسترسی به شبکه است.دی لینک سوئیچ های لایه ۲/۳ اترنت را به عنوان نقطه ختم قابل اعتماد برای هر یک از سرویس های ارائه شده توسط سرویس دهنده برای یک شبکه دسترسی ارائه می دهد. راه حل های D-Link برای دسترسی به شبکه شامل ویژگی هایی مانند:

Network segmentation – VLAN: تقسیم بندی شبکه (Network segmentation)به ارائه دهندگان خدمات اجازه می دهد تا به گروه مشتریان بخش های مختلف شبکه متناسب با سطح خدمات خود ,مدیریت راحت تر و ارائه ی خدمات بهتری را فراهم آورند.

User Authentication and Network Security(امنیت شبکه):در دسترسی به شبکه، دی لینک تأیید هویت کاربر و ویژگی های امنیتی شبکه را برای از بین بردن کاربران غیر مجاز و ترافیک مخرب قبل از اینکه به شبکه اصلی برسد، فراهم می کند. این ویژگی ها شامل تأیید هویت، کنترل دسترسی مبتنی بر وب، پشتیبانی از RADIUS و TACACS، حفاظت موتور، ACL، اعتبار IGMP و بسیاری دیگر است.

BirHosting dlink2

محصولات شرکت دی لینک:

شبکه خانگی:

طیف کاملی از دستگاه های اتصال به شبکه، از جمله مودم های کابلی،روترهای بی سیم xDSL ,شبکه های نوری پسیو گیگابیتی و سوییچ های اترنت برای استفاده در محل کسب و کار و یا منزل ارائه داده است.

پشتیبانی از IPv6 باعث می شود که این دستگاه ها به محیط شبکه های در حال ظهور IPv6 سازگار شوند. این دستگاه ها توسط D-Link طراحی شده اند تا عملکرد عالی را برای هر تکنولوژی شبکه که توسط ارائه دهندگان خدمات استفاده می شود را تضمین کنند. این به آنها کمک می کند تا خدمات شبکه خود را ارائه دهند و در عین حال انعطاف پذیری را برای کاربرد و اجرای توسط کاربران نهایی فراهم آورند.

محصولات ارائه شده برای شبکه های خانگی به سه دسته طبقه بندی می شوند که عبارتند از :

سیستم نظارتی (home surveillance)شامل دوربین ها و ویدئو رکوردهای

شبکه خانگی(home networking)شامل روتر, توسعه دهنده ,پاورلاین, آداپتور,سوییچ , مودم کابلی و اکسسوار

اتوماسیون خانگی(home automation)شامل دوربین , سنسور , آژیر , Hubs ,Omna و Smart plugs

شبکه محیط های کسب و کار:

از جمله محصولاتی دی لینک طراحی شده جهت محیط های کسب و کار میتوان به وایرلس , سوییچینگ , امنیت شبکه , سیستم نظارتی و تجهیزات ذخیره سازی اشاره کرد.

جایگاه شرکت DLink در بین برندهای معتبر شبکه

شرکت دی لینک یکی از معدود برندهای معتبر بین‌المللیه که در بازار ایران هم حضوری پررنگ داره. اکثر ایرانی‌ها به‌واسطه‌ی ارائه‌ی مودم‌های باکیفیت و در عین حال ارزون‌قیمت، با این برند آشنا هستن. در واقع این کمپانی با ساخت تجهیزات مطمئن با قیمت‌های منطقی، نقشی مهم در عمومی شدن استفاده از اینترنت ایفا کرده. محصولات D-Link به مناطق مختلف جهان ارسال میشن؛ اما درآمد اصلی این شرکت از شمال آمریکا، اروپا و خاورمیانه به‌دست میاد.

سایت ICTbuz در آخرین رده‌بندی خودش، دی لینک رو در رتبه‌ی سوم بهترین برندهای مودم های وای فای قرار داده. Cisco و Netgear تنها کمپانی‌هایی هستن که اسمشون بالاتر از شرکت تایوانی دیده میشه.


پست های توصیه شده