اهداف هک

BirHosting hack goal index
توسط

هکرها می‌توانند اهداف هک مختلفی داشته باشند. برخی برای سرگرمی و هیجان دست به این‌کار می‌زنند، برخی می‌خواهند مشهور شوند و شغلی در شرکت هک شده به دست بیاورند و برخی نیز برای سازمان‌های غیرقانونی کار می‌کنند و در ازای پول اقدام به انجام این عمل می‌کنند. اما موارد دیگری علاوه بر این‌ها وجود دارند.

هک برای مختل کردن خدمات

بسیاری از هکرها به دنبال معرفی خود و اعلام قدرت هستند. در بسیاری از مواقع تنها دوست دارند اطلاعاتی را از بین برده و سپس بیانیه‌ای را در وب سایت هک شده قرار دهند تا خودشان را در آن معرفی کنند. البته گاهی این عمل را به سفارش شخصی دیگر انجام می‌دهند.

هک برای به دست آوردن پول

در بسیاری از موارد هک پیش‌آمده، هکرها برای بازگردانی اطلاعات درخواست پول کرده‌اند و یا اقدام به دستیابی به اطلاعات محرمانه‌ای مانند بانکداری آنلاین، فروشگاه‌های آنلاین و غیره که معاملات مالی در آن دخیل هستند کرده‌اند. در سال‌های همچنین شاهد بزرگ‌ترین حمله‌ی باج افزار به نام WannaCry بودیم که میلیون‌ها سیستم در سراسر جهان هک شدند و کاربران برای بازگشت مجدد به رایانه‌های خود مجبور به پرداخت باج شدند.

 

هک برای سرقت یا شنود اطلاعات

یکی از مهم‌ترین دلایل هکرها برای هک کردن، دزدی یا شنود اطلاعات است. این اطلاعات می‌تواند شامل نام کاربری و رمز عبور، اطلاعات کارمندی، شخصی و یا بانکی افراد باشد. بسیاری از اوقات، هکرها این اطلاعات را به دست می‌آورند تا بتوانند هویت شخصی شما را جعل کنند و سپس از آن برای کارهایی مانند انتقال پول، گرفتن وام و غیره استفاده کنند. هکرها از این طریق اقدام به کلاهبرداری می‌کنند و با استفاده از این اطلاعات، شما را به عنوان کلاهبردار معرفی می‌کنند؛ تعداد زیادی از این دسته هکرها در دارک وب مشغول به فعالیت هستند.

هکتیویسم و اهداف مشخصی مانند آرمانگرایی و انگیزه‌های سیاسی

بسیاری از هکرها نیز با هدف مشخص اقدام به هک سیستم‌ها می‌کنند. برخی از آن‌ها آرمانگرا هستند و با هدف افشای بی‌عدالتی دست به این عمل غیر قانونی می‌زنند، برخی انگیزه‌های سیاسی دارند یا مخالف دولت هستند.

این هکرها می‌توانند گروه‌های مذهبی، دولت‌ها، جنبش‌ها را هدف قرار دهند تا یک برنامه خاص را تبلیغ کنند یا اطلاعات و نتایجی را در آن‌ها تغییر دهند، به عنوان مثال تغییر آرا در انتخابات!

BirHosting hack goal2

بدون دلیل 

حتما نباید هر کاری دلیل داشته باشد ؛ برخی نیز برای خودنمایی یا سرگرمی و گاهی هم از سر بیکاری دست به نفوذ و تخریب شبکه می کنند این نوع نفوذ به دلیل اینکه کور و بدون دلیل است ممکن است خطرآفرین باشد امادر مواردی بیشتر به یک شوخی تمام می شود.

دلایل شخصی

کمتر اتفاق می افتد که یک هکر انگیزه شخصی فراتر از انتقام داشته باشد ولی ممکن است این اتفاق نیز بیافتد


پست های توصیه شده