Sergey Brin کیست؟

birhosting-articels-sergey brain
توسط

Sergey brin متولد ۲۱ اوت ۱۹۷۳ یک بازرگان آمریکایی است که با همکاری لری پیچ ، گوگل را تاسیس کرد.
. او در سن ۶ سالگی به همراه خانواده خود به ایالات متحده مهاجرت کرد و در آدلفی مریلند بزرگ شد. پدرش، مایکل برین، استاد ریاضیات در دانشگاه مریلند بود. او مانند لری پیج در کودکی به مدرسه مونته سوری رفت. او در سال ۱۹۹۰ از دبیرستان النور روزولت فارغ التحصیل شد و وارد دانشگاه مریلند، کالج پارک شد. تنها در سه سال، او با بالاترین ممتاز در رشته ریاضیات و علوم کامپیوتر فارغ التحصیل شد. او با دریافت کمک هزینه تحصیلی از بنیاد ملی علوم وارد مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه استنفورد شد.
برین به زودی بیش از دوازده مقاله در مورد داده کاوی و استخراج الگو برای مجلات دانشگاهی برجسته نوشت، از جمله "استخراج الگوها و روابط از شبکه جهانی وب"، "تکنیک های مقیاس پذیر برای استخراج ساختارهای گاه به گاه"، "شمارش مجموعه آیتم های پویا و قوانین مفهومی برای بازار". داده‌های سبد، و «فراتر از سبدهای بازار: تعمیم قوانین انجمن به همبستگی‌ها». او همچنین یک وب‌سایت برای رتبه‌بندی فیلم ایجاد کرد و یک برنامه نرم‌افزاری برای ترجمه اسناد از TeX، زبان پردازش متنی که اغلب برای مقالات علمی استفاده می‌شود، به HTML (زبان نشانه‌گذاری فرامتن)، کدی که صفحات وب در آن نوشته می‌شوند، طراحی کرد.

 

 

 

 

brin در ۳ دسامبر از سمت خود کناره گیری کرد و رئیس شرکت والد گوگل آلفا بت شد. او و پیج به عنوان یکی از بنیانگذاران، کنترل سهامداران و اعضای هیئت مدیره در آلفابت باقی ماندند.
سرگی برین هم اکنون در لس آلتوس کالیفرنیا زندگی می کند و تا سال ۲۰۲۱ ثروت او از ۱۰۰ میلیارد دلار گذشت او به همراه لری پیچ ، بنیان گذار گوگل، یکی از تنها هشت نفر در جهان است که به این سطح از ثروت دست یافته است.
او در دانشگاه با لری پیج آشنا شد. به نظر می رسید که این دو مرد در بسیاری از موضوعات با هم اختلاف نظر داشتند، اما پس از گذراندن وقت با یکدیگر، آنها دوستان صمیمی شدند. تمرکز برین بر توسعه سیستم‌های داده‌کاوی بود. آنها با هم مقاله ای با عنوان "آناتومی یک موتور جستجوی وب فرامتنی در مقیاس بزرگ" نوشتند("The Anatomy of a Large-Scale Hypertextual Web Search Engine").
برای تبدیل داده‌های بک لینک جمع‌آوری‌شده توسط خزنده وب BackRub ، برین و پیج الگوریتم PageRank را توسعه دادند و متوجه شدند که می‌توان از آن برای ساخت موتور جستجویی بسیار برتر از موتورهای موجود در آن زمان استفاده کرد.
پیج می خواست روشی برای تعیین تعداد صفحات وب که به هر صفحه معینی پیوند دارند ابداع کند. امکانات موجود برای کاوش در وب فقط می تواند نتایج جستجو را بر اساس فراوانی ظاهر یک کلمه معین در هر صفحه از وب رتبه بندی کند. جستجوها اغلب فهرست‌های بی‌پایانی از وب‌سایت‌ها را تولید می‌کنند که ارتباط بسیار کمی با درخواست کاربر دارند. پیج دریافت که رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها بر اساس تعداد پیوندهایی که از سایت‌های دیگر به آن منتهی می‌شوند، معیار بسیار مفیدتری برای ارتباط یک سند وب با معیارهای جستجوی کاربر است. او برای بررسی بیشتر امکانات مکانیزم جدید "PageRank" خود، از تخصص همکلاسی خود سرگئی برین استفاده کرد.

BackRub به زبان جاوا و پایتون نوشته شده است و روی چندین Sun Ultras و Intel Pentium که لینوکس دارند اجرا می شود. پایگاه داده اولیه روی یک Sun Ultra سری II با ۲۸ گیگابایت دیسک نگهداری می شود.
پیج و برین از مهارت‌های اولیه برنامه‌نویسی HTML برای راه‌اندازی یک صفحه جستجوی ساده برای کاربران استفاده می‌کردند، زیرا آنها توسعه‌دهنده صفحه وب برای ایجاد صفحات وب خد نداشتند. همانطور که موتور جستجوی آنها در بین کاربران استنفورد محبوبیت یافت، به سرورهای بیشتری برای پردازش پرس و جوها نیاز داشتند. در آگوست ۱۹۹۶، نسخه اولیه گوگل در وب سایت استنفورد در دسترس قرار گرفت.

پیج و برین با هم مقاله «داده کاوی پویا: معماری جدید برای داده ها با ابعاد بالا» را نوشتند و سپس آن را با «آناتومی یک موتور جستجوی وب فرامتنی در مقیاس بزرگ» نوشتند. مقاله اخیر به سرعت به یکی از بارگیری ترین اسناد علمی در تاریخ اینترنت تبدیل شد. برای مدتی، پیج و برین نمونه اولیه موتور جستجوی خود را که آن را «BackRub» نامیدند، بر روی مجموعه‌ای از رایانه‌های شخصی ارزان قیمت ذخیره‌شده در اتاق خواب لری پیج اجرا کردند. این خبر به سرعت فراتر از دیوارهای استنفورد پخش شد که این دو دانشجوی فارغ التحصیل چیزی بسیار مفیدتر از فناوری جستجوی موجود ایجاد کرده اند.
پس از رشد سریع یک سری از مکان‌های اداری، این شرکت در سال ۱۹۹۹ مجموعه‌ای از ساختمان‌ها را در مونتین ویو، کالیفرنیا اجاره کرد. گوگل از آن زمان کل ملک را خریداری کرده است که به نام GooglePlex یکی از غیرمعمول‌ترین و خلاقانه‌ترین مکان‌های کاری در جهان شناخته می‌شود. در سال ۲۰۰۰، آنها شروع به فروش تبلیغات متنی مرتبط با کلمات کلیدی جستجو کردند. تبلیغات متنی در صفحه اصلی بدون گرافیک آنها زمان دانلود خود را به حداقل رسانده و توانایی آنها در ارائه تبلیغات مستقیماً مرتبط با علایق

این دو دوست برای اولین بار در سال ۱۹۹۷ نام دامنه google.com را به ثبت رساندند.

در سال های اخیر گوگل تعدادی سرویس و اپلیکیشن محبوب جدید را معرفی کرده است :

google Earth: به کاربران اجازه می دهد تا به تصاویر ماهواره ای برای بزرگنمایی مکان ها در سرار جهان دسترسی داشته باشند.

google Books: دسترسی رایگان به کتاب هایی را که قبلا در مالکیت عمومی بودند را رائه می کند، در حالی که نسخه های دیچیتالی کتاب های جدید را به صورت آنلاین می فروشد.

google org: بر تغییرا آب و هوا و مسائل جهانی فقرر و سلامت عمومی تمرکز دارد.

در سال ۲۰۰۶، گوگل یوتیوب، محبوب ترین سایت وب برای پخش ویدئوهای ارسالی توسط کاربران را به قیمت ۱.۶۵ میلیارد دلار خریداری کرد. این حرکت نشان دهنده تلاش های شرکت برای گسترش خدمات خود فراتر از جستجوهای اینترنتی است. در همان سال، گوگل به دلیل موافقت با الزامات سانسور دولت چین مورد انتقاد قرار گرفت - به عنوان مثال، وب‌سایت‌هایی که دموکراسی را ستایش می‌کنند یا آن‌هایی که تظاهرات ۱۹۸۹ در میدان تیان‌آن‌من را پوشش می‌دادند مسدود کرد. برین از این تصمیم دفاع کرد و گفت که توانایی گوگل برای ارائه برخی اطلاعات، هرچند محدود، بهتر از ارائه هیچ است. در آوریل ۲۰۱۱، برین از وظایف خود به عنوان رئیس فناوری صرف نظر کرد تا مدیر پروژه های ویژه شود. گوگل در آگوست ۲۰۱۵ سازماندهی مجدد شد تا به یک شرکت تابعه از Alphabet Inc تبدیل شود، یک شرکت هلدینگ تازه تاسیس با برین به عنوان رئیس آن. در دسامبر ۲۰۱۹ او این پست را ترک کرد، اگرچه به خدمت در هیئت مدیره آلفابت ادامه داد.

برین در سال ۲۰۱۴ پس از بازدید از مرکز تحقیقات ایمز، که در نزدیکی دفتر مرکزی Google's Mountain View، کالیفرنیا، قرار دارد، تصمیم گرفت کشتی هوایی خود را بسازد. ایمز قبلاً خانه USS Macon بود، یک کشتی هوایی عظیم که توسط نیروی دریایی ایالات متحده در دهه ۱۹۳۰ ساخته شد. او قبل از کناره گیری از وظایف خود در آلفابت، در سال ۲۰۱۷ کار روی LTA را آغاز کرد.

سرگئی برین در لس آلتوس، کالیفرنیا زندگی می کند. تا سال ۲۰۲۱، ثروت شخصی او از ۱۰۰ میلیارد دلار گذشت.


پست های توصیه شده