بهترین کارت گرافیک های AMD

بهترین کارت گرافیک های AMD
توسط

اکثر افرادی که در بازار کارت گرافیک جدید هستند یک سوال اصلی در ذهن دارند: کدام کارت بیشترین هزینه را برای من به ارمغان می آورد؟ بدیهی است که پاسخ بسته به بودجه شما متفاوت خواهد بود. فراتر از آن، تعدادی فاکتور وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

AMD Radeon RX 6500 XT

ممکن است قیمت‌ها آرامش‌بخش باشند، اما در حال حاضر، Radeon RX 6500 XT که بسیار مورد انتقاد قرار می‌گیرد، هنوز تنها گزینه نیمه معقول زیر ۲۰۰ دلار در اطراف است.

Radeon RX 6500 XT به لطف حافظه عصبی، خطوط PCIe و پورت‌های محدود، جذابیت کمتری دارد، البته در مورد عملکرد پایین‌تر،اغلب می‌توانید آن‌ها را با قیمتی حدود ۱۷۰ دلار در خیابان‌ها ببینید.

این محدودیت‌های سخت‌افزاری به این معنی است که برای دستیابی به نرخ فریم قابل پخش، باید به تنظیمات گرافیکی متوسط ​​یا بالا با وضوح ۱۰۸۰p پایبند باشید، اما اگر این کار را انجام دهید، از این تجربه لذت خواهید برد.

این کارت به شما کمک می‌کند، اما اگر ممکن است، کمی بیشتر صرفه‌جویی کنید و در عوض یکی از کارت‌های گرافیکی ۱۰۸۰p مورد علاقه ما را با قیمت حدود ۲۵۰ دلار خریداری کنید.

AMD Radeon RX 6600

Radeon RX 6600 AMD و GeForce RTX 3060 رقیب انویدیا هر دو ظاهراً همان MSRP 329 دلاری را دارند، اما در خیابان ها، شکاف بسیار گسترده تری وجود دارد. شما می توانید Radeon 6600 را به طور مرتب با قیمت ۲۰۰ تا ۲۵۰ دلار پیدا کنید، در حالی که ارزان ترین RTX 3060 معمولاً حدود ۴۰۰ دلار قیمت دارد.

این هزینه‌ها هر دو هزینه‌های ورود به بازی‌های ۱۰۸۰p هستند – حداقل در مقایسه با پردازنده‌های گرافیکی گذشته – اما با ۸ گیگابایت حافظه سریع GDDR6، راندمان انرژی فوق‌العاده خوب و رزولوشن فوق‌العاده Radeon AMD، Radeon RX 6600 یک کارت گرافیک عالی برای افرادی که به دنبال بازی با وضوح ۱۰۸۰p با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه یا بالاتر هستند، بدون اینکه در وفاداری بصری به خطر بیفتند.

Intel Arc A750

اولین کارت‌های گرافیکی Arc اینتل حتی کارت‌های گرافیکی سری ۳۰ RTX انویدیا را در این کلاس قیمتی بهتر می‌کنند، و Arc A750 جدید با قیمت ۲۵۰ دلار این کار را با قیمتی حدود ۱۵۰ دلار کمتر از GeForce RTX 3060 محبوب انجام می‌دهد.

اگر بازی‌های جدیدتری را اجرا می‌کنید که روی DirectX 12 یا Vulkan APIهای مدرن اجرا می‌شوند - به عبارت دیگر، اکثر بازی‌های سه‌گانه A، Arc A750 در آنجا هم با RTX 3060 روبرو می‌شود یا می‌بیند.

در زمان راه اندازی، پردازنده های گرافیکی اینتل با اشکالات و عملکرد عجیب و غریب مواجه بودند. از آن زمان، این شرکت سخت کوشید تا درایورهای خود را با سرعتی سخت بهبود بخشد، بهبود عملکرد استثنایی را در بازی‌های DX9 و در عین حال نگران‌کننده‌ترین باگ‌ها را برطرف کرد.

عملکرد در عناوین قدیمی DirectX 11 بسیار خوب است، به همین دلیل است که Radeon RX 6600 در مجموع بهترین انتخاب ما است، اما قطعا به اندازه کافی خوب است – و همچنان بهتر می شود. اما اگر تمرکز شما بیشتر بر روی ray tracing و بازی های سه گانه A است، Intel Arc A750 گزینه بسیار بهتری با همان قیمت ۲۵۰ دلاری ۶۶۰۰ است.

AMD Radeon RX 6700 XT

در دنیای عاقلانه، GeForce RTX 3060 Ti انویدیا با قیمت ۴۰۰ دلاری خود بر بازی‌های ۱۴۴۰p مسلط خواهد شد. این بسیار خوب است و عملکرد ردیابی پرتوی عالی را برای رقبای Radeon AMD ارائه می دهد. اما ما هنوز در دنیای عاقلانه ای زندگی نمی کنیم و RTX 3060 Ti در خیابان ها بیش از ۵۰۰ دلار و اغلب ۵۵۰ تا ۶۰۰ دلار قیمت دارد. RTX 3070 انویدیا، ظاهراً ۵۰۰ دلار، بین ۶۵۰ تا ۷۰۰ دلار به صورت آنلاین به فروش می رسد.

در عوض، Radeon RX 6700 XT AMD را با قیمتی بسیار کمتر دریافت کنید. برای بازی‌های ۱۴۴۰p با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه و بدون ایراد، بسیار سریع است، در حالی که حافظه ۱۲ گیگابایتی GDDR6 آن فضای زیادی را برای ورق زدن تمام ویژگی‌های گرافیکی شدید فراهم می‌کند.

کارت AMD فقط می‌تواند بازی‌های ردیابی پرتو را با وضوح ۱۰۸۰p انجام دهد، مگر اینکه Radeon Super Resolution یا FSR 1 یا ۲ را در بازی‌هایی که از آن پشتیبانی می‌کنند فعال کنید.

از طرف دیگر، Radeon RX 6700 XT می‌تواند از ویژگی AMD که عملکرد فوق‌العاده حافظه دسترسی هوشمند را افزایش می‌دهد، استفاده کند، اگر از یک سیستم مدرن Ryzen استفاده می‌کنید که از آن پشتیبانی می‌کند.

Nvidia GeForce RTX 4070 Ti

پرداخت ۸۰۰ دلار یا بیشتر برای یک کارت گرافیک ۱۴۴۰p مضحک است. بررسی ما GeForce RTX 4070 Ti انویدیا را «به طرز دردناکی گران‌قیمت» نامید. اما اگر می‌خواهید عملکرد استثنایی در بازی‌های ۱۴۴۰p و فقط بازی‌های ۱۴۴۰p داشته باشید،انویدیا این پردازنده گرافیکی ۸۰۰ دلاری را برای اجرای کندتر در ۴K کاهش داده است، RTX 4070 Ti 12 گیگابایتی گزینه‌ای عالی است.

فوق العاده سریع، فوق العاده کارآمد، در ردیابی پرتو عالی است و از فناوری جدید DLSS 3.0 Frame Gen Nvidia پشتیبانی می کند.


پست های توصیه شده